Udeleženci programa se naučijo nekaj tehnik za lažje spopadanje s stresom, okrepijo svoje zdravje in poskrbijo za vitalnost z lahkotnim gibanjem, hkrati pa gozd in naravno okolje spoznajo v drugačni luči, saj ga občutijo z vsemi svojimi čutili. Foto: Organizator
Udeleženci programa se naučijo nekaj tehnik za lažje spopadanje s stresom, okrepijo svoje zdravje in poskrbijo za vitalnost z lahkotnim gibanjem, hkrati pa gozd in naravno okolje spoznajo v drugačni luči, saj ga občutijo z vsemi svojimi čutili. Foto: Organizator
false
Na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani je vrata odprl mednarodni sejem Natour Alpe-Adria, letos še posebej osredotočen na ponudbo zelenega, aktivnega turizma. Do sobote se bo na njem predstavilo več kot 300 turističnih akterjev iz 12 držav. Foto: Žiga Živulović jr./BoBo
Na Gospodarskem razstavišču poteka tudi jubilejni 10. mednarodni strokovni sejem gastronomije, pijače, kave, slaščičarstva, pekarstva in gostinsko-hotelske opreme Gastexpo. Foto: Žiga Živulović jr./BoBo
Predstavlja se tudi Tunizija. Foto: Triartes
Na sejmu lahko poskusite tudi dobrote. Foto: Triartes

Med 23 kandidati za uresničene turistične projekte na temo Inovativni turistični proizvod v naravi je komisija jakoba 2016 dodelila lokalni turistični organizaciji Laufer za turistični proizvod gozdni selfness.

Mednarodna komisija v sestavi Janez Bogataj (Slovenija), Jožko Sirk (Italija) in Lojze Wieser (Avstrija) je svojo odločitev obrazložila tako: "Gozdni selfness je resnično nov in svež turistični proizvod. V projekt prihajata in sta vanj vtkani izredna volja in energija njegovih mladih nosilcev, ki se spajata z energijo naravnega okolja čudovite cerkljanske narave. Komisijo veseli še posebej to, da je to proizvod, ki ga (kot model) njegovi avtorji in avtorice lahko uspešno prenesejo tudi v druge turistične destinacije. Proizvod tudi dokazuje, kako je treba razvijati enostavne lokalne ali regionalne turistične vsebine, ki izvirajo iz lokalne nuje in pogojev, ki jih ponuja narava z njenimi pozitivnimi učinki na človeka."

Kaj je gozdni selfness?
Gozdni selfness predstavlja nove zelene smernice v slovenskem turizmu, ki temeljijo na izkoriščanju naravnih danosti in lepot Cerkljanske in vključujejo naravne materiale, vire in lokalne izdelke. Prvi program selfness, ki poteka v naravi, je bil v letu 2014 nagrajen s priznanjem snovalec za najbolj inovativno idejo v turizmu, saj svoje udeležence razvaja na prav poseben način. Gre za drugačno vrsto selfnessa, ki izhaja iz posameznikove zavestne odločitve o skrbi za svoje dobro počutje in zdravje in v nasprotju z obstoječimi programi selfness poteka v idiličnem naravnem okolju.

Na edinstvenem gozdnem doživetju v obliki pohoda po nezahtevni urejeni pohodniški poti tako udeleženci na posameznih tematsko zasnovanih postojankah spoznavajo zdravilno moč narave in se sproščajo s pomočjo strokovnjakov s področij meditacije, osebnostne in duhovne rasti, refleksoterapije ter kulinarike, poleg tega pa okušajo tudi cerkljanske kulinarične dobrote.

Udeleženci programa se naučijo nekaj tehnik za lažje spopadanje s stresom, okrepijo svoje zdravje in poskrbijo za vitalnost z lahkotnim gibanjem, hkrati pa gozd in naravno okolje spoznajo v drugačni luči, saj ga občutijo z vsemi svojimi čutili.

Predstavljajo se tudi Nepal, Indija, Tunizija
Mednarodni sejem Natour Alpe-Adria so letos specializirali v ponudbo zelenega, aktivnega turizma in ji pridružili butično poslovno borzo Natour. Zainteresiranim razstavljavcem tako zagotavljajo poslovni obisk, predvsem slovenskemu turizmu pa večjo promocijo v tujini.

Na 27. mednarodnem sejmu sodeluje več kot 300 turističnih akterjev iz 12 držav: poleg bližnjih Hrvaške, Srbije, Bosne in Hercegovine, Makedonije tudi turistični delavci iz daljnih Nepala, Indije, Tunizije in Jordanije. Med slovenskimi razstavljavci je mogoče najti vse pomembne protagoniste – od Slovenske turistične organizacije, turističnih agencij, Turistične zveze Slovenije, Planinske zveze Slovenije, Turizma Ljubljana do zdravilišč, turističnih vodnikov, različnih lokalnih društev in drugih ...

Na sejmu predstavljajo tudi primere dobrih praks, dogajanje v razstavnih dvoranah pa spremlja bogat program s potopisnimi predavanji, predstavitvami ter okroglimi mizami in novinarskimi konferencami.

Sejmi okusov vabijo
Istočasno kot sejem Natour Alpe-Adria na Gospodarskem razstavišču potekajo tudi Sejmi okusov - Gastexpo s področja gastronomije, pijače, kave, slaščičarstva, pekarstva in gostinsko-hotelske opreme ter sejma Sladoled in Vino v organizaciji Primorskega sejma.

Tudi letos sejemske predstavitve pomembno dopolnjuje bogat spremljevalni program. Novost je dogajanje s področja kave. "Slovenci smo znani po kulturi pitja vina, k temu pa bi radi dodali še kulturo pitja kave," je pojasnila Nives Bartolič s Primorskega sejma. Tako so številne delavnice namenjene spoznavanju in pripravi popolne kave - tako v gostinskih lokalih kot tudi doma.

V okviru sejma bodo potekala tudi štiri mednarodna tekmovanja: prvič bodo potekali barista battle chalenge v pripravi kave in tekmovanje v pripravi kavnega koktajla, šestič bo potekalo mednarodno prvenstvo v izdelavi sladoleda, četrtič pa prvenstvo v izdelavi pice.

Z eno vstopnico lahko obiščete vse sejemske prireditve. Sejma Natour Alpe-Adria in Sejmi okusov - Gastexpo potekata vse do vključno s soboto.