V torek je zaradi incidenta s pticami moralo zasilno pristati JetBluejevo letalo. Foto: Reuters
V torek je zaradi incidenta s pticami moralo zasilno pristati JetBluejevo letalo. Foto: Reuters
Dolga vrsta na JFK-ju zaradi 'ptičjega incidenta'. Foto: Reuters

Vprašanje naletavanja ptic v letala je bilo zelo aktualno januarja leta 2009, ko je pilot družbe US Airways Chelsey Sullenberger mojstrsko pristal na reki Hudson. Letalo je po vzletu z letališča La Guardia trčilo ob jato kanadskih gosi in sta mu odpovedala oba motorja.

Nekaj časa je bil potem s ptiči mir, vendar pa je zaradi ptic v motorju pred tednom dni moralo na JFK zasilno pristati letalo družbe Delta, v torek pa na manjšem krajevnem letališču tudi letalo družbe JetBlue. Oba incidenta sta se končala brez žrtev.

Zaradi očitne nevarnosti je vse več pozivov, da se ptice odstranijo iz bližine letališč na vse mogoče načine. Obenem pa dvigajo glas zaščitniki živali, ki pravijo, da se vseh ptic pač nikoli ne bo dalo odstraniti. V New Yorku najbolj razburjajo kanadske gosi, ki imajo naravno zavetišče v zalivu Jamajke nedaleč od JFK-ja.
S plinom nad ptice
Gre za "nezakonite priseljenke", ki jih New York večinoma ne mara. Ne le, da so nevarne za letala, ampak tudi obilno gnojijo mestne površine s svojimi iztrebki. Ministrstvo za kmetijstvo ZDA jih sicer po pogodbi z mestom že odstranjuje na različne načine. Včasih jih pobijajo s plinom, včasih s strelnim orožjem, drugič pa jim prebarvajo jajca z oljem, da zadušijo neizvaljene mladiče.

Newyorška zvezna senatorka Kirsten Gillibrand zdaj predlaga, da bi jih skušali povsem odstraniti poleti, ko se golijo in ne morejo leteti. Nad takšnim množičnim pokolom pa so ogorčeni zaščitniki živali, ki jih je v New Yorku več kot zaščitnikov pravic ljudi. Predlagajo alternativne rešitve, kot je izboljšanje radarjev za odkrivanje ptičjih jat in razvoj posebnih svetlobnih signalov za letala, ki bi šli pticam dovolj na živce, da bi jih odstranili iz bližine letal.