Vozilo na solarni pogon lahko po neokrnjenih poteh krajinskega parka hkrati popelje kar 54 obiskovalcev. Foto: Radio Koper
Vozilo na solarni pogon lahko po neokrnjenih poteh krajinskega parka hkrati popelje kar 54 obiskovalcev. Foto: Radio Koper
sečoveljske soline
Prenovljena vstopna točka v Krajinski park Sečoveljske soline. Foto: Radio Koper

S tem smo v Sloveniji bogatejši za prvi krajinski park, v katerem je vožnja z motornimi vozili z izjemo intervencijskih in servisnih vozil v celoti prepovedana. Vozilo na solarni pogon lahko po neokrnjenih poteh krajinskega parka hkrati popelje kar 54 obiskovalcev.

Elegantna vlakovna kompozicija, vredna 280 tisoč evrov, je tudi zadnja naložba iz skupnega projekta ureditve poti in pripadajoče infrastrukture v KPSS-ju. Projekt CARS OUT! je bil pripravljen in financiran v sklopu programskega področja "Ohranjanje in oživljanje kulturne in naravne dediščine za prihodnje generacije".

Gonilna sila in vodja celotnega, okroglo milijon evrov vrednega projekta in vodja krajinskega parka Sečoveljske soline Andrej Sovinc: "Mi v parku smo prepričani, da če hočemo naš zeleni planet ohraniti, ne bodo zadoščale samo tako imenovane zelene tehnologije, pač pa bo treba tudi nekaj odrekanja, nekaj sprememb življenjskih vzorcev, ki so se že zakoreninili v našo miselnost. Treba se bo odreči nekoliko udobja. Eden takšnih primerov je vožnja z avtomobilom tam, kjer so popolnoma naravna območja."

V projektu sta poleg vodilnega partnerja, upravljavca parka – podjetja Sečoveljske soline, udeležena še norveški partner Narodni park Joutenheimen in Krajinski park Strunjan, v katerem pa je prometni položaj popolnoma drugačen. Direktor Krajinskega parka Strunjan, Marko Starman: "Naš park je poseljen in živi z ljudmi. Parka ne bi moglo biti, če ga ljudje ne bi podpirali in tudi od njega nekaj imeli. Zato moramo najti različne načine, kako te stvari povezati." Starman meni, da velja za zmanjševanje prometa z motornimi vozili izkoristiti še druge možnosti, kot so vključevanje vodnih poti in skrbnejše načrtovanje prevozov.

Projekt je v 95-odstotnem deležu financiran s strani Finančnega mehanizma EGP, evropskega gospodarskega prostora, ki ga poleg držav EU-ja tvorijo še Islandija, Kneževina Liechtenstein in Kraljevina Norveška. Vzpostavitev infrastrukture in nabava opreme za okoljsko sprejemljivo obiskovanje je eden izmed ciljev projekta, ki z atraktivno panoramsko električno vlakovno kompozicijo pomeni velik korak naprej v trajnostni mobilnosti parkov.