Piramidalna oblika slovenskega paviljona, postavljena na geometrijsko razgibani površini, odraža reliefno razgibanost slovenskega ozemlja; prehajanje alpskega hribovja in panonskega ter sredozemskega gričevja v obdelovalne površine ravnin, kotlin in dolin z izjemnim podzemnim svetom, prepredenim z jamami, ki jih v jamskih rovih in dvoranah krasijo kapniki. Slovenski paviljon je večinoma narejen iz naravnih materialov: lesa in stekla. Foto: SoNo arhitekti
Piramidalna oblika slovenskega paviljona, postavljena na geometrijsko razgibani površini, odraža reliefno razgibanost slovenskega ozemlja; prehajanje alpskega hribovja in panonskega ter sredozemskega gričevja v obdelovalne površine ravnin, kotlin in dolin z izjemnim podzemnim svetom, prepredenim z jamami, ki jih v jamskih rovih in dvoranah krasijo kapniki. Slovenski paviljon je večinoma narejen iz naravnih materialov: lesa in stekla. Foto: SoNo arhitekti
Expo je pomemben tudi zato, ker bo potekal v Milanu, gospodarski in finančni prestolnici ene najpomembnejših slovenskih partneric in v bližini drugih ključnih partnerskih držav - Nemčije, Francije in Avstrije. Foto: Reuters

V okviru svetovne razstave EXPO Milano 2015, katere osrednja tema je hrana (”Feeding the Planet, Energy for Life”), se bo v Milanu od 1. maja do 31. oktobra 2015 med 144 državami predstavila tudi Slovenija. 53 držav udeleženk se bo 20 milijonom obiskovalcev predstavilo s samostojnimi paviljoni, med njimi Slovenija s sloganom I feel SLOVEnia, Green.Active.Healthy.

Slovenski paviljon je arhitekturno oblikoval biro Sono arhitekti, izvedbo pa je opravila družba Lumar. Kot je pred novinarsko konferenco povedal direktor družbe Lumar Marko Lukić, se je gradnja paviljona nad temeljno ploščo začela konec novembra in paviljon je bil postavljen v treh mesecih, brez opreme. Posebnost paviljona je gotovo to, da je v celoti plod slovenskega znanja. Foto: SoNo arhitekti
Lesen paviljon, ki bo privabljal obiskovalce Expa 2015

Danes in jutri bo predstavitev slovenskega nastopa na svetovni razstavi v tako imenovani piramidi EXPO GATE v središču Milana. Slovenija se predstavlja kot zelena, aktivna, zdrava dežela s sloganom I feel Slovenia. Green. Active. Healthy.

V dveh dneh bodo sledili glasbeni in plesni nastopi, predstavitve slovenske kulinarike skozi zgodbe in priprava tipičnih slovenskih jedi ter še mnogo drugega. Na novinarski konferenci je svoje vtise o Expu in priložnostih za Slovenijo delil minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek.

Predstavitev gospodarstva, turizma, kulture ...
Gre za vseslovenski projekt, saj je zelo koristno, da je tako velika razstava blizu Slovenije, zato moramo dobro izkoristiti to priložnost, je povedal. Na letošnjem Expu bo navzočih 144 držav, po ocenah pa naj bi ga obiskalo 20 milijonov obiskovalcev, od tega 14 milijonov Italijanov in šest milijonov tujcev. Slovenija bo predstavila gospodarstvo, turizem, kulturo, pravi minister.

Dodal je, da bo Slovenija sledila trem ciljem z nastopom na Expo Milano 2015: krepitev gospodarskega sodelovanja in internacionalizacije slovenskih podjetij, promocija Slovenije kot turistične destinacije in geostrateške lokacije ter krepitev ugleda države in prepoznavnosti državne znamke I feel Slovenia. "Slovensko gospodarstvo in podjetja so izrazito izvozno usmerjena, tokratni EXPO pa je za Slovenijo pomemben tudi zato, ker meji na države Evropske unije, ki so med največjimi in najpomembnejšimi slovenskimi zunanjetrgovinskimi partnerji. Predvsem za sektorje živilskopredelovalna, lesnopredelovalna industrija, turizem ter tudi kovinskopredelovalna/avtomobilska industrija in IKT bodo izvedene podporne aktivnosti s ciljem iskanja partnerjev oziroma širitve na tuje trge. Bilateralno gospodarsko sodelovanje med slovenskimi in tujimi podjetji bo pomemben del tudi slovenskega paviljona na EXPO MILANO 2015."

Poleg predstavitve države obiskovalcem je paviljon predviden tudi kot stičišče za poslovneže. Med svetovno razstavo bo tako po ministrovih besedah v slovenskem paviljonu ves čas deloval slovenski Poslovni center, ki bo na enem mestu ponujal slovenskim in tujim podjetjem vse podatke o potencialnih poslovnih partnerjih, poslovnih priložnostih, slovenskih ali drugih gospodarskih delegacijah, dogodkih Evropske komisije in drugem dogajanju na EXPO Milano 2015: "Interes slovenskih podjetij za iskanje poslovnih priložnosti na tujih trgih in srečanja s potencialnimi poslovnimi partnerji je velik."

Dobri odnosi med Slovenijo in Italijo
Slovenski veleposlanik v Italiji Iztok Mirošič se je strinjal, da se bo Slovenija dostojno predstavila, ob tem pa poudaril, da je lokacija slovenskega paviljona rezultat dobrih odnosov med državama. Menjava med Slovenijo in Italijo skupaj s storitvami dosega 8,5 milijarde evrov, večina pa odpade na sever Italije, tudi na Lombardijo. Večina italijanskih turistov pride s severa Italije, zato je za slovenski paviljon veliko zanimanja. Mirošič je pozval slovensko manjšino, da se aktivno vključi v projekt Expo, in sicer prek stalnih prezentacij.

Stalni predstavnik agencije Spirit v Italiji Gorazd Skrt je poudaril pomembnost italijanskih turistov v Sloveniji, saj je vsak peti tuji gost v Sloveniji iz Italije. S sodelovanjem na Expu želi Slovenija svoje danosti še bolj približati italijanskim gostom.

Odlična lega slovenskega paviljona
Slovenski paviljon bo po načrtih obiskalo dober milijon ljudi. K temu bo pripomogla tudi odlična lega 800 kvadratnih metrov velikega slovenskega paviljona, pravi prvi mož agencije Spirit Gorazd Mihelič.

Slovenski paviljon s pripadajočim zemljiščem obsega 1900 kvadratnih metrov, postavljen pa je na križišču dveh najpomembnejših ulic na Expu. Kot pravi generalna sekretarka sekcije RS za Expo 2015 Jerneja Lampret, je dosežek Slovenije, da je dobila in tudi obdržala omenjeni prostor.

Generalni direktor divizije za udeležence Stefano Gatti je na današnji novinarski konferenci pohvalil slovensko ekipo pri gradnji paviljona, saj so k delu pristopili zgodaj, tako da je slovenski paviljon na področju izvedbe del praktično najboljši. Gatti je dejal, da je Slovenija želela dobro lego paviljona, čemur so ustregli, v zameno pa smo prosili, da naj bo nekaj posebnega, kar se je tudi uresničilo, je poudaril.

Država dala pet milijonov evrov - je to premalo?
Objekt je zgrajen iz naravnih materialov, predvsem lesa in stekla, kar ponazarja slovensko zavezanost k varovanju okolja. Za paviljon, ki je eden redkih na Expu, v katerem so dela v zadnji fazi, je stal 1,8 milijona evrov.

Vlada je za projekt Expo odobrila pet milijonov evrov, kar je precej manj sredstev, kot jih imajo na razpolago druge države s podobno površino kot Slovenija, pravi Lampretova.

Glede financiranja slovenske udeležbe na Expu je gospodarski minister dejal, da posebnih sredstev za Expo ni, ampak jih bo vlada zagotovila znotraj proračuna. Na vprašanje, ali se mu ne zdi premalo sredstev za Expo, Slovenija bo namenila pet milijonov evrov, kar je precej manj od drugih držav, ki imajo podobno kvadraturo zemljišča in paviljona kot Slovenija, je dejal, da bi si želel več denarja, vendar je realnost zdaj takšna, kot je.

Avstrija bo na primer za paviljon in promocijo porabila 12 milijonov evrov, Madžarska 11 milijonov evrov, Čile, ki bo tako kot Slovenija imel lesen objekt, pa 25 milijonov evrov.

Za primerjavo si lahko spodaj ogledate, kako so videti nekateri paviljoni.

V okviru svetovne razstave EXPO Milano 2015, katere osrednja tema je hrana (”Feeding the Planet, Energy for Life”), se bo v Milanu od 1. maja do 31. oktobra 2015 med 144 državami predstavila tudi Slovenija. 53 držav udeleženk se bo 20 milijonom obiskovalcev predstavilo s samostojnimi paviljoni, med njimi Slovenija s sloganom I feel SLOVEnia, Green.Active.Healthy.

Lesen paviljon, ki bo privabljal obiskovalce Expa 2015