Okoli varnosti in poslovanja Ryanaira se kar naprej dviga prah. Foto: EPA
Okoli varnosti in poslovanja Ryanaira se kar naprej dviga prah. Foto: EPA

Piloti, ki niso želeli razkriti svoje identitete, so svojo stisko in bes zaupali neki nizozemski televiziji. V pogovoru so zatrdili, da so se že večkrat znašli tik pred tem, da bi morali sprožiti klic na pomoč, saj so upravljali letala, ki so imela v rezervoarju nižjo količino kerozina od dovoljene oziroma predpisane. Tako so ves čas gledali kazalec, ki je bil že globoko v rdečem delu, a takšna navodila so jim menda zaradi zniževanja stroškov poslovanja dali vodilni pri tej irski nizkocenovni letalski družbi.

Vodstvo družbe "zatira in izsiljuje" zaposlene
Dodali so še, da sta bili zaradi tega pritiska ogroženi njihovi razsodnost in mirnost, kar bi lahko privedlo tudi do kakšne nevarne situacije. Ko je novinar enega izmed njih vprašal, ali je bil kdaj v zagati, ker ni smel poleteti s toliko goriva, kot bi želel, je odgovoril: "To se dogaja vsak dan, vedno vzletimo s kančkom strahu v mislih, ali bo goriva v rezervoarju dovolj za miren in varen pristanek."

Ryanairova logika je takšna: manj ko je v letalu goriva, lažje je letalo in s tem posledično porabi tudi manj goriva. S tem so leti stroškovno bolj učinkoviti, z drugo besedo - cenejši.

Oglasil se je tudi nekdanji Ryanairov pilot Ian Somner, ki je dejal, da je tudi sam na svoji koži občutil "zatiralni režim" vodstva letalske družbe, ki zaposlene večkrat izsiljuje in ustrahuje.

Julija so morala tri Ryanairova letala v Španiji zasilno pristati, ker je pošlo gorivo, zato so letalski nadzorniki družbi naročili, naj preveri svojo politiko glede točenja goriva.

Vodstvo družbe se je na obtožbe že odzvalo in jih zavrnilo kot "popoln nesmisel". "Te trditve nimajo nobene vrednosti, saj so jih izrekli anonimni ljudje v temni sobi," so sporočili in dodali, da se lahko njihovi piloti sami odločijo, s koliko goriva v letalu bodo vzleteli, in to nikoli ni minimalna količina.