Zeppelin NT je eden izmed najsodobnejših na svetu in neposredni naslednik legendarnih cepelinov z začetka 20. stoletja. Foto: M. Kr.
Zeppelin NT je eden izmed najsodobnejših na svetu in neposredni naslednik legendarnih cepelinov z začetka 20. stoletja. Foto: M. Kr.
Zeppelin NT
Naslednik nekdanjih cepelinov meri v dolžino le 75 metrov, visok je 17,4 metra in širok 19,5 metra, toda njegov prihod ni nič manj veličasten. Foto: M. Kr.
Zeppelin NT
Pod zračno cigaro s prostornino 8.225 kubičnih metrov visi gondola, v kateri je prostor za dva pilota in 12 potnikov. Foto: M. Kr.
Zeppelin NT
Zračno plovilo poganjajo trije motorji textron lycoming. Vsak zmore 147 kW (200 KM), kar zadostuje za doseganje hitrosti do 125 km/h, višine do 2.600 metrov. Dolet zeppelina NT pa je 900 kilometrov. Foto: M. Kr.
Zeppelin NT
S cepelinom upravljata dva pilota, ki sta soglasno poudarila, da povsem zaupata svojemu plovilu, ki zmore letenje v bistveno težjih vremenskih razmerah, kot bi jih prenesli potniki. Foto: M. Kr.
Zeppelin NT
Posebnež ima poleg nekaterih standardnih letalskih instrumentov vgrajenih tudi nekaj zanj posebnih. Pilota pa sta morala za letenje s cepelinom opraviti dodatno usposabljanje in pridobiti posebno licenco. Foto: M. Kr.
Zeppelin NT
Verjetno najbolj privlačna lastnost letenja s cepelinom je, da si lahko potniki v relativnem miru ogledujejo pokrajino, nad katero letijo. Iz klasičnih letal kaj takšnega ni mogoče, pri balonih pa so bistveno bolj odvisni od muhavosti vremena. Foto: M. Kr.
Zeppelin NT
Cepelini niso namenjeni le turističnim poletom, ampak jih ponekod uspešno uporabljajo za različna koristna opravila. Tudi za kartografiranje, prenose športnih dogodkov ali pa v policijski vlogi za nadzor prometa. Foto: M. Kr.
Zeppelin NT
Zračne ladje bi bile brez uigrane talne posadke pri pristajanju precej nebogljene. Za varni privez ter oskrbo s plinom in gorivom skrbi poseben mobilni privez. Foto: M. Kr.
Zeppelin NT
V podjetju Zeppelin Luftschifftechnik GmbH, ki je naslednik nekdanjega izdelovalca prvih cepelinov, cepeline za komercialno uporabo množično izdelujejo od leta 2001. Njihovim izdelkom pa se po napovedih strokovnjakov obeta počasen, vendar uspešen polet v svetlo prihodnost. Foto: M. Kr.

Zračne ladje so dobile ime po nemškem grofu Zeppelinu, ki je leta 1908 v Friedrichshafnu ustanovil podjetje za izdelavo velikih zračnih plovil. Ta so si po začetni civilni slavi in velikopoteznih načrtih o njihovi uporabi za prevoz tovora in potnikov kmalu prislužila sloves ubijalskih strojev, s katerimi so v prvi svetovni vojni napadali cilje tudi daleč za frontnimi črtami.

Med obema svetovnima vojnama so si cepelini, pa tudi kopije nekaterih drugih izdelovalcev, znova poskušali pridobiti večji ugled v civilnih vlogah. Celo pri tako uglednem početju, kot je bil prevoz potnikov med Evropo in Ameriko. Toda prva velika "letalska" nesreča, 6. maja 1937, ko je ob pristanku v ZDA v dobre pol minute zgorel tedaj najprestižnejši cepelin, poimenovan po nekdanjem nemškem predsedniku Hindenburgu, je bolj ali manj dokončno zapečatila usodo zračnih ladij.

Šele desetletja kasneje, z uvedbo novih tehnologij in predvsem zaradi uporabe varnejših materialov, so cepelini začeli znova osvajati nebo in se dokazovati v različnih vlogah. Kot oglasni panoji, zračne nadzorne ploščadi, turistične atrakcije pa tudi za prevoz tovora ali potnikov.