Oddajanje stanovanj na Kitajskem je v zadnjih letih pomenilo le okoli en odstotek prihodkov Airbnbja. (Fotografija je simbolična.) Foto: Pixabay
Oddajanje stanovanj na Kitajskem je v zadnjih letih pomenilo le okoli en odstotek prihodkov Airbnbja. (Fotografija je simbolična.) Foto: Pixabay

"Sprejeli smo težko odločitev, da prizadevanja na Kitajskem preusmerimo na izhodna potovanja in začasno prekinemo oddajanje domov na Kitajskem, od 30. julija 2022," je v pismu kitajskim uporabnikom WeChata zapisal Nathan Blecharczyk, soustanovitelj Airbnbja. Nathan Blecharczyk v pismu ni podal razlogov za umik podjetja.

Sporočil je, da je bila odločitev težka. "Odločitev za nas ni bila lahka in vem, da je za vas še težja. Skupaj smo zgradili in razvili uspešno skupnost gostiteljev na Kitajskem in od leta 2016 sprejeli več kot 25 milijonov prihodov gostov," je še zapisal.

NYT: Umik oglasov za 150.000 stanovanj na Kitajskem

New York Times je poročal, da bo Airbnb odstranil oglase približno 150.000 stanovanj na Kitajskem. Skupno je na Airbnbju okoli šest milijonov stanovanj po vsem svetu, ki jih lastniki prek platforme oddajajo najemnikom, primarno za dopustovanje in turizem. Oddajanje stanovanj na Kitajskem je v zadnjih letih pomenilo le okoli en odstotek prihodkov Airbnbja.

Aibiying – pozdrav z ljubeznijo

Neimenovani vir, seznanjen z odločitvijo podjetja, je za BBC ob tem dejal, da je bilo najemanje stanovanj za potnike, ki so obiskali Kitajsko, tudi pred pandemijo covida-19 zapleteno in drago. Podatki o gostih so bili poslani kitajski vladi v skladu z lokalnimi zakoni in predpisi, podjetje pa se je spopadalo z močno konkurenco domačih kitajskih platform za najem stanovanj.

Airbnb je leta 2017 svojo platformo na Kitajskem preimenoval v Aibiying, kar v mandarinščini pomeni "pozdrav z ljubeznijo", Kitajcem pa je bilo to ime precej lažje izgovoriti, še piše BBC.

Kitajci vse pogosteje potujejo v tujino

Platforma naj bi se zdaj osredotočila na kitajske turiste v tujini, poroča portal YahooFinance. Po podatkih Svetovne turistične organizacije pod okriljem Združenih narodov se je število kitajskih potnikov v manj kot desetletju potrojilo. Leta 2019 so dosegli 155 milijonov potovanj.

Umik praktično vseh digitalnih velikanov iz Kitajske

Odgovorni pri Airbnbju o vzroku umika iz Kitajske še niso spregovorili. BBC jih išče v dolgotrajnih zaprtjih zaradi covida-19, ki potekajo v več kitajskih mestih, vendar Yahoo Finance ob tem navaja, da je to del širšega umikanja digitalnih podjetij iz Kitajske.

Yahoo piše, da je to del internetne ločitve Kitajske in velikega dela preostalega sveta. Pred tem so namreč Kitajsko zapustila zahodna podjetja LinkedIn, Yahoo, Google in platforme podjetja Meta, kot sta Facebook in Instagram.