Arhiv oddaj
(5)
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.0 od 5 glasov Ocenite to novico!
false
Z 20 družinami bomo dokazali, da je lahko dinamična vožnja tudi udobna in varna. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Avtomobilnost 94: dinamična vožnja za družine

Devetnajsta spomladanska Avtomobilnost
2. junij 2017 ob 06:19
MMC RTV SLO

V 94. Avtomobilnosti smo vozili dinamično skupaj z 20 družinami po pristajalni stezi s 300 stožci. Spomnili smo, da bonton velja tudi na avtocestnih postajališčih, in ocenili čisto novo nissan micro.

V tokratni Avtomobilnosti smo ugotavljali, kako je mogoče voziti dinamično, tudi ko imamo v avtomobilu VIP-goste – naše najmlajše. Na delavnicah na stezi letališča v Slovenj Gradcu smo se s pomočjo 20 družin z otroki učili voziti dinamično in po omejitvah, tako da je vožnja varna in udobna tudi za potnike, zlasti za otroke. Pokažemo vam, kako je to mogoče.

Med drugim smo spomnili na bonton na avtocestnih postajališčih, ki zlasti v poletnem času postanejo zelo obljudena, kjer je treba slediti pravilom vedenja in poskrbeti za red in varnost. Da bi se lahko izognili največjim gnečam, smo opozorili tudi na datume, ko bodo na naših cestah potekala dela.

Na koncu smo pokazali test nove nissan micre, ki je z zadnjo generacijo popolnoma spremenila svojo podobo in značaj.

Martin Macarol
Delavnica dinamične vožnje. Foto: Miha Merljak, MMC RTV SLO
Delavnica dinamične vožnje. Foto: Miha Merljak, MMC RTV SLO
Delavnica dinamične vožnje. Foto: MMC RTV SLO
Delavnica dinamične vožnje. Foto: MMC RTV SLO
Nataša Kovše, Dars – vodja službe za upravljanje prometa. Foto: MMC RTV SLO
Brane Nastran, Dars - vodja prometnoinformacijskega centra. Foto: MMC RTV SLO
Promet. Foto: MMC RTV SLO
Postajališča. Foto: MMC RTV SLO
Nissan micra. Foto: MMC RTV SLO
Nissan micra. Foto: MMC RTV SLO
Prijavi napako
Komentarji
Luka Novak
# 01.06.2017 ob 13:08
Dinamična vožnja je zapisana v zakonu, v praksi je žal redkost.

45. člen: Hitrost vožnje
...

(4) Voznik ne sme brez upravičenega razloga voziti tako počasi, da bi oviral druge udeležence v cestnem prometu. Voznik vozila, ki vozi na čelu kolone z nižjo hitrostjo od največje dovoljene hitrosti in od hitrosti prometnega toka vozil na smernem vozišču, za katerim se nabere kolona vozil, se mora, če ga kolona ne more varno prehiteti, na prvem primernem kraju umakniti z vozišča in pustiti kolono vozil mimo.

Drugi problem je vožnja pod 130 km/h na AC (razen v predorih, avtomobili s prikolico itd), tudi do nekje 140-150 km/h po števcu (večina števcev je nenatančnih, več ali manj odvisno od modela + provida ima večinoma toleranco), še ni nujno prekršek.

Najboljša šola za tekočo in udobno vožnjo pa je vožnja tekočin v cisterni.
lo_pa__ta
# 01.06.2017 ob 13:01
nacho:
recimo da ne delaš prekrškov kot so prehitra vožnja in neupoštevanje varsnotne razdalje ter prehitevanje čez polno črto...

to v večini primerov pomeni, še posebaj na polnih cestah, pritiskanje na gas in čez 3 sek pritiskanje na bremze....
rezultat: na cilj prideš v najboljšem primeru 3 minute hitreje, se pa zato veliko prej oglasiš na menjavi gum, bremz in bencinski črpalki....
rokee
# 02.06.2017 ob 10:42
Vse prevečkrat se dinamično vožnjo meče v isti koš z divjanjem po cestah, kar je totalno zgrešeno pojmovanje. Dinamična vožnja zame pomeni predvsem to, da si zbran in osredotočen na vožnjo, da ne sanjariš in s tem za seboj po nepotrebnem delaš zastoja, da tam kjer je to potrebno malo bolj odločno pospešiš, da na avtocesti ne "kampiraš" na prehitevalnem pasu takrat, ko ni nikogar na voznem, ki bi ga prehiteval; nadalje, da ne prepelješ 3/4 krožišča po zunanjem pasu in s tem onemogočaš vključevanje drugih, da uporabljaš smerokaze, da poznaš in v praksi izvajaš princip zadrge in še in še bi se lahko naštevalo...

Smisel teh delavnic pa kakor razumem je v tem, da vse zgoraj našteto izvajaš na način, da je vožnja udobna kljub dinamičnemu sledenju prometa. Se pravi lahko si hiter a hkrati obvladaš mehkobo v vožnji, ki pomeni večje udobje predvsem za sopotnike; voziš torej brez nenadnih in pretiranih reakcij pri pospeševanju, zaviranju, menjavi voznih pasov ter vstopov/izstopov iz ovinkov. Dosti tega dobiš s samo prakso, nekaj pa je tudi v talentu ter sami volji šoferja - kajti poznam kar nekaj takih, ki kljub temu, da imajo za sabo precejšnjo kilometrino, ne obvladajo te mehkobe.

Za moje pojme so tovrstne delavnice zelo dobrodošle, je pa res kar je nekdo že nekje napisal, da se jih udeležujejo samo osveščeni oz. tisti, ki niso problematični. Vseeno veliko bolje to kot nič.
nacho
# 01.06.2017 ob 11:13
Kaj to pomeni dinamična? Mora spodnašat zadek kot v bmw reklamah? Voziti z 1 m varnostno razdaljo za avtomobilom pred seboj?
nacho
# 01.06.2017 ob 16:36
Hvala za razlago. Po mojih izkušnjah "dinamično" vozijo le ljudje, ki imajo druge neprometne težave...
Kazalo