Britanski kupci so na visoki mesti lestvice zadovoljstva uvrstili obe karoserijski različici Škodinega modela Superb. Foto: M. Kr.
Britanski kupci so na visoki mesti lestvice zadovoljstva uvrstili obe karoserijski različici Škodinega modela Superb. Foto: M. Kr.
Mazda MX-5
Mazda MX-5 Britance spominja na nekatere domače starodobnike, zadovoljni pa so, ker se ne kvari. Foto: Mazda

Med deseterico najbolje ocenjenih vozil - v anketi je sodelovalo približno 47.500 potrošnikov - so namreč predstavniki zelo različnih razredov, a z izstopajočim zastopstvom izdelkov ene znamke, ki ni britanskega porekla.

Yaris verso kraljuje tudi po koncu proizvodnje
Na prestolu se je po oceni potrošnikov z Otoka znašel japonski izdelek, ki sploh ni več v proizvodnji – toyota yaris verso. Kar 96 odstotkov lastnikov namreč model, ki so ga nehali izdelovati leta 2005 in še nima pravega naslednika, ne bi zamenjalo za nič na svetu.

Na drugo mesto britanske lestvice zadovoljstva se je uvrstil precej mlajši model, in sicer Audijev urbani robatež Q3. Z njim je zadovoljnih kar 95 odstotkov lastnikov, med drugim zato ker je dobro izdelan in gospodaren.

Prevlada Škodinih modelov
Od tretjega do šestega mesta pa se zvrsti skoraj celotna avtomobilska ponudba Škode. Uporabniki so najbolj zadovoljni s superbom, ki je na tretjem mestu skupne lestvice, nato sledijo yeti, superb combi in octavia prejšnje generacije.

Po četverčku evropskih modelov se je na sedmo mesto zadovoljstva uvrstil Mazdin izdelek MX-5, na osmega pa je skočil prvi prestižnež, Porschejev boxter, ki mu sledi Volvov XC70, deseterico modelov, s katerim so britanski kupci najbolj zadovoljni, pa sklene domači izdelek, land rover discovery 4.

Britanci niso zadovoljni s Francozi
Pri Zvezi potrošnikov Slovenije, ki povzema britanske izsledke, izdajajo tudi deset modelov z repa lestvice, med katerimi prevladujejo francoski izdelki treh znamk, a Britanci so bili kritični tudi do domačega freelanderja in starejše vectre, ki jo ZPS sicer pripisuje Oplu, a glede na to, da gre za britansko raziskavo, skoraj gotovo nosi Vauxhallov znak in je prav tako lokalnega porekla.

V raziskavi je sodelovalo več kot 47.500 potrošnikov, ki so morali zaradi verodostojnosti posredovati tudi veljavno registrsko oznako vozila, z izpolnitvijo obsežnega anketnega vprašalnika pa so razkrili, kaj se je v preteklem letu dogajalo z njihovimi avtomobili. Tako zbrane podatke o zanesljivosti avtomobilov, pa tudi o splošnem zadovoljstvu z njimi, so Whichevi strokovnjaki dopolnili z izkušnjami s testiranj posameznih modelov, in nastala je vrsta preglednic, ki omogočajo hiter pregled po modelih in znamkah avtomobilov.

Zadovoljstvo je težko merljivo
"Ocena zanesljivosti ni vedno in nujno skladna z oceno zadovoljstva s posameznim modelom s strani potrošnikov, saj je ta precej subjektivna," poudarja Boštjan Okorn, vodja testiranja pri ZPS-ju, in dodaja, da so avtomobili letos prvič razvrščeni po vrsti pogona (bencinski, dizelski, hibridni), pri čemer je splošna ugotovitev, da so potrošniki pri dizelskih motorjih zaznali nekoliko več okvar kot pri bencinskih. 54 odstotkov avtomobilov, ki so opisani v anketi, poganja bencin, 44 odstotkov je dizelskih, 2 odstotka hibridnih, električnih pa je le 0,1 odstotka.

Večina avtomobilov ima ročni menjalnik, 31 odstotkov pa samodejnega. Sodelujoči vozniki so z avtomobilom v zadnjem letu prevozili povprečno 14.500 kilometrov, v raziskavi pa je bilo največ avtomobilov (35 odstotkov) starih več kot štiri leta, 13 odstotkov je bilo starih tri ali štiri leta, 16 odstotkov od dveh do treh let, 19 odstotkov od enega do dveh let, 17 odstotkov pa manj kot eno leto.

Podrobnejše podatke iz raziskave si je mogoče ogledati tako na matični strani britanske potrošniške organizacije kot tudi na spletni strani Zveze potrošnikov Slovenije. Pri obeh je ogled izsledkov plačljiv.