Vpogled in analizo bodo uporabili za dodatno preverjanje in razvoj algoritma in orodja za digitalno prometno varnost v prilagodljiv komercialni izdelek, ki bo koristil mestom in njihovim prebivalcem na vseh koncih sveta. Konzorcij si bo prizadeval tudi za odkrivanje dodatnih dejansko uporabnih aplikacij za vpogled v prometno varnost, povezano s predvidevanjem. Foto: Ford
Vpogled in analizo bodo uporabili za dodatno preverjanje in razvoj algoritma in orodja za digitalno prometno varnost v prilagodljiv komercialni izdelek, ki bo koristil mestom in njihovim prebivalcem na vseh koncih sveta. Konzorcij si bo prizadeval tudi za odkrivanje dodatnih dejansko uporabnih aplikacij za vpogled v prometno varnost, povezano s predvidevanjem. Foto: Ford

Ford nov sistem razvija s podporo britanske vladne agencije za inovacije (Innovate UK) in oddelka za trgovino, energetiko ter industrijo

Cilj je zmanjšati število prometnih nesreč, zlasti tistih s smrtnimi posledicami. Po statističnih podatkih vsako leto na cestah umre 1,3 milijona ljudi, torej okoli 3700 na dan. Prometne poškodbe so osmi najpogostejši vzrok smrti po vsem svetu. Poleg izgube življenja pa so tu še velike finančne posledice. Samo britansko ministrstvo za promet ocenjuje letne gospodarske stroške zaradi prometnih nezgod na več kot 35 milijard funtov (približno 38,5 milijarde evrov).

Kmalu vsako novo vozilo povezano

Orodje za varnost v prometu, ki temelji na podatkih, bo analiziralo informacije povezanih vozil, pametnih senzorjev ob cestah in podatke lokalnih služb ter predvidelo verjetne lokacije in možne bistvene vzroke žarišč, ki ogrožajo prometno varnost. Tovrstni vpogledi bodo omogočili mestom preventivno ukrepanje pri odpravljanju težav na cestah in v križiščih, ki najbolj ogrožajo udeležence v prometu.

Llewelyn Morgan, vodja področja inovacij v svetu okrožja Oxfordshire, pravi, da je cilj projekta povezovanja podatkov vozila in pametne infrastrukture izboljšati varnost vseh udeležencev v prometu. Foto: Ford
Llewelyn Morgan, vodja področja inovacij v svetu okrožja Oxfordshire, pravi, da je cilj projekta povezovanja podatkov vozila in pametne infrastrukture izboljšati varnost vseh udeležencev v prometu. Foto: Ford

“Kmalu bo vsako novo vozilo povezano vozilo in v tem vidimo priložnost za zmanjšanje števila prometnih nezgod in reševanje človeških življenj,” je povedal Jon Scott, vodja projekta City Insights (vpogled v mestih) oddelka Ford Mobility v Evropi. “V sodelovanju z vodilnimi inovatorji, strokovnjaki in akademiki – ter s podporo agencije Innovate UK – smo prepričani, da lahko pomagamo izboljšati mobilnost milijonom udeležencev v prometu po vsem svetu.”

Ob cestah nameščeni pametni senzorji

Ford je izvedel obsežne raziskave možnosti uporabe povezanih vozil in analiz predvidevanja za izboljšanje varnosti v prometu. Zdaj bo v sklopu 18-mesečnega projekta, ki se je začel letos poleti, na območju okrožja Oxfordshire in Londona prostovoljno povezanih do 700 osebnih in gospodarskih vozil. Podrobni telematski podatki flote vozil – na primer uporaba zavorne stopalke in stopalke za pospeševanje ter kot volanskega obroča – bodo vključeni v analize skupaj z informacijami do 25 dodatnih pametnih senzorjev, ki jih bo v Oxfordshiru zagotovilo za zajem in razvrstitev podatkov iz prometa specializirano podjetje Vivacity Labs, kar bo skupno število uporabljenih senzorjev povečalo do 100.

Pri Ford Mobility so v podobnih raziskavah že predlagali izboljšave za izboljšanje varnosti na različnih žariščih s povečano nevarnostjo v prometu na širšem območju Londona. Priporočila za izboljšave so vključevala tudi uvedbo kamer za snemanje vozil, ki so prevozila rdečo luč na semaforju, obrezovanje vegetacije za boljšo vidnost prometnih znakov, dvojno višino znakov in signalov, preplastitev površine cestišča in opozorila na preveč štrleče pokrove jaškov. Foto: EPA
Pri Ford Mobility so v podobnih raziskavah že predlagali izboljšave za izboljšanje varnosti na različnih žariščih s povečano nevarnostjo v prometu na širšem območju Londona. Priporočila za izboljšave so vključevala tudi uvedbo kamer za snemanje vozil, ki so prevozila rdečo luč na semaforju, obrezovanje vegetacije za boljšo vidnost prometnih znakov, dvojno višino znakov in signalov, preplastitev površine cestišča in opozorila na preveč štrleče pokrove jaškov. Foto: EPA

Vivacityjevi senzorji ob cestah z uporabo algoritmov strojnega učenja zaznajo primere skorajšnjih trčenj in lahko analizirajo vzorce premikanja ranljivih udeležencev v prometu, kot so kolesarji in pešci, pa tudi nepovezanih vozil. Vsi podatki, ki jih delijo senzorji, so že pri viru anonimizirani z izbrisom posnetega videa, da so ceste varnejše brez vdora v zasebnost.

Strokovnjaki Raziskovalnega središča za prometno varnost na Univerzi Loughborough, ki jih vodi višja predavateljica Ruth Welsh, bodo skupaj z ekipo za varnost v prometu ter spremljanje in analizo Fordovih globalnih podatkov analizirali podatke voznikov in vozil, svet okrožja Oxfordshire pa se bo osredotočal na to, kako lahko viri podatkov lokalnih organov v kombinaciji z orodjem z možnostjo predvidevanja izboljšajo varnost za vse udeležence v prometu.