Pogon je štirikolesni, saj so taycanu namenili po en elektromotor na vsaki premi. V različici turbo S-motorja razvijeta sistemsko moč 560, v turbu pa 500 kilovatov, kar taycanu turbo S zadostuje, da sto kilometrov doseže v 2,8 sekunde, šibkejši taycan turbo pa za enak podvig potrebuje 3,2 sekunde. Oba dosežeta omejeno največjo hitrost 260 kilometrov na uro, s polno baterijo, ki ima zmogljivost 93,4 kilovatne ure, pa prevozita 412 oziroma 450 kilometrov. Foto: Porsche
Pogon je štirikolesni, saj so taycanu namenili po en elektromotor na vsaki premi. V različici turbo S-motorja razvijeta sistemsko moč 560, v turbu pa 500 kilovatov, kar taycanu turbo S zadostuje, da sto kilometrov doseže v 2,8 sekunde, šibkejši taycan turbo pa za enak podvig potrebuje 3,2 sekunde. Oba dosežeta omejeno največjo hitrost 260 kilometrov na uro, s polno baterijo, ki ima zmogljivost 93,4 kilovatne ure, pa prevozita 412 oziroma 450 kilometrov. Foto: Porsche

Ko nov produkt na trg pospremi dobra zgodba, je več kot polovica uspeha že zagotovljenega. In dobre zgodbe so obstajale veliko prej, preden je bil izumljen papir, da so bile lahko napisane nanj. In obstajale bodo še dolgo potem, ko papirja ne bo več. Dobrodošli v čudovitem novem svetu električnih zgodb.

In pri taycanu je zgodb, kolikor želimo. Že pri imenu. Prvi del imena "tay" izhaja iz turške besede, ki pomeni mlad, divji konj, drugi del besede can pa gradi most do drugih dveh Porschejevih modelov macana in cayenna. Lahko bi govorili o tovarni, v kateri nastaja. Čudovita zgodba. Namenoma so jo postavili na obstoječo tovarno, kjer nastaja kultni 911. Želeli so zgodbo, da bo taycan kot prvi električni porsche imel dušo 911-ce.

Pri Porscheju poudarjajo tudi, da je taycan prvi električni avtomobil, pri katerem pogonski sklop deluje z napetostjo 800 voltov (namesto do zdaj običajnih 400 voltov), kar pride do izraza predvsem na hitrih polnilnih postajah, kjer se lahko baterije v samo petih minutah napolnijo za nadaljnjih sto kilometrov vožnje, do 80-odstotne zmogljivosti pa ga je mogoče napolniti v 22,5 minute. Mogoče je tudi domače polnjenje z močjo 11 kilovatov. Foto: MMC RTV SLO/Porsche
Pri Porscheju poudarjajo tudi, da je taycan prvi električni avtomobil, pri katerem pogonski sklop deluje z napetostjo 800 voltov (namesto do zdaj običajnih 400 voltov), kar pride do izraza predvsem na hitrih polnilnih postajah, kjer se lahko baterije v samo petih minutah napolnijo za nadaljnjih sto kilometrov vožnje, do 80-odstotne zmogljivosti pa ga je mogoče napolniti v 22,5 minute. Mogoče je tudi domače polnjenje z močjo 11 kilovatov. Foto: MMC RTV SLO/Porsche

Nešteto zgodb

"Ko sem govoril z inženirjem, odgovornim za gradnjo nove tovarne, je izjavil, da je to njegova najhujša inženirska nočna mora." Ko so iskali prostor za razširitev tovarne, so premaknili cerkev za nekaj 100 metrov. Ko so avtomobilu v ime dodali turbo, so v javnosti sprožili hudo dilemo o tem, kako je mogoče, da na električni avto napišeš turbo, če pa nima atmosferskega motorja, podprtega s turbopuhalnikom.

Posebna zgodba taycana je aerodinamika, zgodb pri taycanu je pravzaprav nešteto. A bistvo je, da so na trgu električni modeli, ki žanjejo uspehe. In nova pravila o emisijah, ki silijo tudi športne proizvajalce k prehodu v tekmo za električni primat. Tu je Tesla potegnila pred tekmeci in pri Porscheju se tega zavedajo.

Za učinkovitejši prenos moči z motorjev na tla skrbi dvostopenjski menjalnik, ki prvi stopnji omogoči predvsem učinkovito speljevanje, druga prestava pa zagotovi energetsko učinkovitejšo vožnjo in rezerve moči. Foto: Porsche
Za učinkovitejši prenos moči z motorjev na tla skrbi dvostopenjski menjalnik, ki prvi stopnji omogoči predvsem učinkovito speljevanje, druga prestava pa zagotovi energetsko učinkovitejšo vožnjo in rezerve moči. Foto: Porsche

Cilj je postaviti letvico višje

Iz zornega kota Porscheja je bilo torej treba stvari postaviti na prava mesta in letvico postaviti višje. Porsche ima veliko privržencev, ki so se že sprijaznili z elektrifikacijo, taycan pa že žanje prodajne uspehe. Tehnično gledano, so energetsko podstat naslonili na 800-voltno arhitekturo, saj ta omogoča večje zmogljivosti, skrajša čas polnjenja in zmanjša težo in prostor za namestitev kablov.

Posvetili so se čim manjši teži, seveda pa so tudi pri taycanu v ospredju, poleg polnjenja baterije in dosega, predvsem vozni užitki. Zgolj podatka, skupna teža 2,293 kilogramov in 2,8 sekunde od 0 do 100 km/h, dovolj nazorno pokažeta, kakšen avto je taycan, ki smo ga v oddaji Avtomobilnost preizkusili na prvi vožnji na zaprti cesti.
Vozil ga je avtor Avtomobilnosti in veliki poznavalec znamke Porsche Andrej Brglez, ki je natančno razložil, kaj bo voznik občutil za volanom prvega električnega porscheja. Vabljeni k ogledu videoposnetka iz oddaje Avtomobilnost.