Izkusili smo avtonomno vožnjo tretje stopnje. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Izkusili smo avtonomno vožnjo tretje stopnje. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

V oddaji Avtomobilnost smo se napotili v Nemčijo, kjer nam je Mercedes-Benz ekskluzivno predstavil svoj najbolj luksuzen model, razred S.

Vklop podnapisov

Videoposnetek je podnaslovljen. Podnapise vklopite z izbiro možnosti podnapisi pod videoposnetkom.

Slednji prinaša največ, kar zmorejo Mercedesovi oblikovalci in inženirji. Nova generacija nemške križarke prinaša pravo tehnološko revolucijo, ki smo jo imeli priložnost predčasno preizkusiti.

Demonstracija prihodnosti

Zato v videoposnetku, ki smo ga pripravili v Avtomobilnosti, pa čeprav bi lahko govorili o luksuzu, o usnju, lesu in drugih bombončkih ter tudi dodatnih centimetrih za gospodo v foteljih zadaj, ne bomo govorili. Novi S je še bolj kot kadar koli prej demonstracija, kako naj bi bilo v avtonomni prihodnosti. Da, vstopamo v dobo, ko odgovornosti za vožnjo ne bo več nosil voznik, ampak bo to avtomobil.

Novi S ni prototip, ni izdelek kakšnega startupa ali pa gostobesednega kalifornijskega mogotca, ki ga smrtne žrtve ne ustavljajo – to tehnologijo prinaša serijski avto, ki so ga naredili silno konservativni in previdni Nemci, ki naj bi za svoje delo dobili evropska dovoljenja za samovozečo vožnjo – objektivno gledano to vliva zaupanje. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Novi S ni prototip, ni izdelek kakšnega startupa ali pa gostobesednega kalifornijskega mogotca, ki ga smrtne žrtve ne ustavljajo – to tehnologijo prinaša serijski avto, ki so ga naredili silno konservativni in previdni Nemci, ki naj bi za svoje delo dobili evropska dovoljenja za samovozečo vožnjo – objektivno gledano to vliva zaupanje. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Čaka nas posodobitev predpisov

Mercedesov šef Ola Källenius pravi, da bodo konec prihodnjega leta v avtomobilih ponudili tudi tehnične elemente za avtonomno vožnjo četrte stopnje. To še ne ne pomeni, da jih bo mogoče tudi uporabiti. Predvsem zaradi tega, ker je to odvisno od razvoja cestne infrastrukture in seveda prometnih predpisov, ki bodo morali uporabo dovoliti.

Iz rok smo zakonito izpustili volan

Urednik Avtomobilnosti Miha Merljak je na voznikovem sedežu roke spustil z volana, spustil noge s stopalk in se prepustil tehnologiji. Avto je peljal samostojno. Avtonomno!

No, da bo jasno, seveda je bila ta vožnja zakonita, saj smo vozili po ovalnem poligonu – takšna vožnja po cesti pa bo zakonita, ko bo Mercedes-Benz zbral vsa dovoljenja in vse potrebne podatke za njihovo pridobitev, kar naj bi se zgodilo konec leta 2021.

Mercedes-Benz razreda S zna tudi popolnoma samostojno parkirati. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Mercedes-Benz razreda S zna tudi popolnoma samostojno parkirati. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Preverili smo, katero tehnologijo potrebuje avto, da lahko ponudi takšno avtonomno vožnjo. Z drugimi besedami, za tretjo stopnjo avtonomne vožnje je nujen varnostni nabor senzorjev.

Več pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost, kjer boste videli tudi, kako lahko avto danes popolnoma samostojno parkira. Tudi takrat, ko voznik že izstopi iz vozila.