Audijev sistem Traffic Light Information vozniku pošilja podatke o tem, koliko časa bo še prižgana ali kdaj se bo ponovno prižgala zelena luč na semaforju. Foto: Audi
Audijev sistem Traffic Light Information vozniku pošilja podatke o tem, koliko časa bo še prižgana ali kdaj se bo ponovno prižgala zelena luč na semaforju. Foto: Audi

Gre za sistem, imenovan Traffic Light Information (TLI), pri katerem se avtomobili povezujejo in si izmenjujejo podatke z infrastrukturo (V2I). Trenutno je na voljo za modele A4 in Q7, ki so opremljeni s sistemom storitev Audi Connect in deluje tako, da centri upravljavca mestne prometne infrastrukture pošiljajo podatke o delovanju semaforjev Audijevemu partnerskemu podjetju Traffic Technology Services.

Šef Audijevega oddelka za elektronski predrazvoj Andreas Reich je povedal, da s tem sistemom njihovi avtomobili prvič v realnem času izmenjujejo podatke z infrastrukturo. Tako lahko vozniki prilagajo svojo vožnjo in se bolj sproščeno in nadzorovano prebijajo skozi mestni promet. S povezovanjem Audijevih modelov s "pametnimi mesti" je mogoče doseči tudi večjo energijsko učinkovitost. Dodal je še, da bo bodo sledile še druge storitve V2I, ki bodo avtomobil spremenile v interaktivno mobilno napravo, ter da razvoj le-teh vodi do avtonomne vožnje.

Prva od teh storitev, imenovana Time-to-Green (čas do zelene), je že na voljo v Las Vegasu in deluje s hitro mobilno spletno povezavo 4G/LTE ter vozniku na virtualni instrumentni pološči ali s projekcijo na vetrobransko steklo kaže, ali bo ob vožnji z dovoljeno hitrostjo uspel pripeljati do semaforja ob zeleni luči. Če to ni mogoče, pa začne odštevati čas do ponovne »zelene«. Testiranja v Evropi so pokazala, da pravilna uporaba sistema med drugim omogoča izboljšanje pretočnosti prometa ter zmanjšanje porabe goriva.

Po ZDA tudi Evropa
Audi načrtuje zagon sistema tudi v drugih severnoameriških mestih ter v Evropi. Obsežni pilotski projekti že obstajajo v Berlinu, Ingolstadtu, Garmisch-Partenkirchnu in Veroni. Samo v Berlinu je s storitvijo povezanih kar 700 semaforjev. Vodja projekta Traffic Light Information Michael Zweck pa je ob tem povedal, da je zaradi uporabe zelo različnih tehnologij, ki so se razvijale lokalno in decentralizirano, uvedba sistema na stari celini nekoliko bolj zapletena. Pred zagonom bo tako potrebna uskladitev zbranih podatkov.