Volkswagen je na začetku marca sporočil, da bo nehal razvijati avtomobile na stisnjen zemeljski plin in se namesto tega osredinil na električne avtomobile. Foto: Miha Merljak, MMC RTVSLO
Volkswagen je na začetku marca sporočil, da bo nehal razvijati avtomobile na stisnjen zemeljski plin in se namesto tega osredinil na električne avtomobile. Foto: Miha Merljak, MMC RTVSLO

Nemški Handelsblatt je sredi meseca marca poročal, da je Volkswagnov izvršni direktor Herbert Diess pojasnil, da bodo ukinili razvoj avtomobilov s pogonom na plin CNG. Prihranjena sredstva bodo namenili razvoju električnih avtomobilov.

Stroški razvoja previsoki
Stroški razvoja pogona na zemeljski plin naj bi bili namreč višji od potencialnega izkupička, zato po pisanju nemškega časnika odločitev ni bila težka.

Volkswagen je lani po svetu prodal 110.000 avtomobilov s pogonom na plin, kar ni dovolj, da bi upravičili njihov nadaljnji razvoj. Proizvodnjo bodo opustili postopoma. Foto: Volkswagen
Volkswagen je lani po svetu prodal 110.000 avtomobilov s pogonom na plin, kar ni dovolj, da bi upravičili njihov nadaljnji razvoj. Proizvodnjo bodo opustili postopoma. Foto: Volkswagen

Pri Volkswagnu menijo, da ustavitev razvoja sicer ne bo prizadela sedanjih modelov, kar denimo velja tudi za pravkar predstavljeni volkswagen caddy, ki bo še naprej na voljo s pogonom na stisnjeni zemeljski plin. Enako velja tudi za novi seat leon, ki so mu tudi namenili različico s pogonom na stisnjeni zemeljski plin.

Vožnja na plin zelo čista
Drugače pa menijo pri slovenskem Gospodarskem interesnem združenju za distribucijo zemeljskega plina, kjer so poudarili, da bi se moral razvoj avtomobilov na stisnjen zemeljski plin nadaljevati, saj takšna vozila k zmanjšanju izpustov prispevajo skoraj toliko kot električna. Po njihovem prepričanju imajo plini nizke emisijske vrednosti, so lahko obnovljivi in jih je mogoče zamenjati z obnovljivimi plini. Vendar pa so električna vozila po trenutno veljavni metodi za izračun izpustov ogljikovega dioksida navedena kot vozila z ničelnimi izpusti, zato imajo bistveno prednost v primerjavi z drugimi alternativami pri pogonu, so poudarili v združenju.

Pri Gospodarskem interesnem združenju za distribucijo zemeljskega plina so spomnili, da naj bi Evropska komisija sredi prihodnjega leta ponovno preverjala uredbo o izpustih ogljikovega dioksida za vozne parke. To ima lahko pozitivne posledice in ponuja možnost, da bi EU popravil svojo usmeritev. S tem bi lahko dobili realno sliko bilance ogljikovega dioksida določenega goriva. Foto: MMC RTVSLO
Pri Gospodarskem interesnem združenju za distribucijo zemeljskega plina so spomnili, da naj bi Evropska komisija sredi prihodnjega leta ponovno preverjala uredbo o izpustih ogljikovega dioksida za vozne parke. To ima lahko pozitivne posledice in ponuja možnost, da bi EU popravil svojo usmeritev. S tem bi lahko dobili realno sliko bilance ogljikovega dioksida določenega goriva. Foto: MMC RTVSLO

"Dejstvo pa je, da merimo izpuste samo na izpušnih sistemih vozil, treba pa bi bilo upoštevati tudi proizvodnjo goriva ter proizvodnjo in razgradnjo vozil. Če natočiš biometan ali sintetični metan, že danes voziš skoraj nevtralno za naše podnebje. Predpisi EU-ja tega potenciala sploh ne prepoznajo," so opozorili.

Poudarili so še, da slovenski nacionalni energetski in podnebni načrt predvideva bistveno povečanje vozil na plin, še posebej v segmentu avtobusov in tovornih vozil.

Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.