Električnemu pogonu ustrezna je tudi predvidena poraba 2,2 litra bencina na sto kilometrov in izpust ogljikovega dioksida 49 gramov na kilometer. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Električnemu pogonu ustrezna je tudi predvidena poraba 2,2 litra bencina na sto kilometrov in izpust ogljikovega dioksida 49 gramov na kilometer. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Priključni hibrid grandland X hybrid4 je opremljen s štirikolesnim pogonom. To je danes standard.

Pri Oplu pravijo, da so prav ta del mehanskega prenosa optimizirali na popolnoma novo raven, se pravi, da je na sprednji osi bencinski motor in zadaj električni, torej 4 x 4.

Hibridizacija nujna, da se izognejo kaznim
Vse več tovarn se danes odloča za izdelavo hibridnih ali celo popolnoma električnih avtomobilov. Če mislite, da je to zgolj trend, se motite. Vzrok je, da z letošnjim letom proizvajalcem avtomobilov evropska zakonodaja zapoveduje povprečje emisij na proizveden avtomobil 95 gramov na kilometer. Če bo povprečje višje, bo seveda sledila denarna kazen, a tega se pri Oplu ne bojijo.

Za pogon skrbi že znani priključno hibridni sklop hybrid4, ki ga poznamo iz drugih modelov skupine PSA in ga sestavljajo 1,6-litrski turbobencinski motor z močjo 147 kilovatov in dva 80-kilovatna elektromotorja, eden na prednji in drugi na zadnji premi, ki mu zagotovita tudi štirikolesni pogon s sistemsko močjo 300
Za pogon skrbi že znani priključno hibridni sklop hybrid4, ki ga poznamo iz drugih modelov skupine PSA in ga sestavljajo 1,6-litrski turbobencinski motor z močjo 147 kilovatov in dva 80-kilovatna elektromotorja, eden na prednji in drugi na zadnji premi, ki mu zagotovita tudi štirikolesni pogon s sistemsko močjo 300 "konjev". Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

"Zavedali smo se, da so z letošnjim letom cilji glede izpustov CO2 zaostreni. Naš cilj je 95 gramov CO2 na prevoženi kilometer. Z našo električno modelsko paleto ne bomo plačevali nikakršnih kazni," je za oddajo Avtomobilnost povedal Lars Steinweg, ki je pri Oplu kot produktni strokovnjak zadolžen za nizkoemisijske modele.
Avto ima kar tri motorje
Produktni strokovnjak razloži: "V avtomobilu imamo tri motorje, dva spredaj in enega zadaj. Spredaj je tradicionalni 1,6-litrski turbo motor. Poleg tega smo na sprednjo os namestili električni motor. Dodatno smo v novo veččlensko zadnjo os vgradili še en električni motor, ki je, mimogrede, najučinkovitejši, saj vgradnja v zadnjo os omogoča najmanjše mogoče trenje, to pa največjo učinkovitost električnega motorja."

Klasičen motor zmore 147 kilovatov moči, prednji elektromotor 81 in zadnji 83 kilovatov. Skupno je vozniku na voljo 220 kilovatov sistemske moči oziroma okroglih 300 KM. Grandland X hybrid 4 ponuja 4 programe vožnje all whell drive za vse terene, športni način (sport), hibridni (hybrid) in električni (electric). Imena že sama po sebi razkrivajo, kaj posamezni program ponuja.

Dobrodošla je funkcija e-safe, s katero hranimo električno energijo za poznejšo rabo, ko se z njo peljemo skozi zeleno mesto. Zelenim, tistim v pravem pomenu besede. Torej, da se pelješ skozi njih zgolj in samo na elektriko. Grandland X to omogoča, vendar z omejenim dosegom.

Polnjenje na 7,4-kilovatnem
Polnjenje na 7,4-kilovatnem "wallboxu" traja dobrih 50 minut, na 3,6-kilovatnem vgrajenem polnilniku pa približno dvakrat toliko. Foto: MMC RTV SLO/Opel

Veliko tudi na elektriko
Priključni hibridi običajno omogočajo do 50 kilometrov popolnoma električne vožnje in grandland X tu ni izjema. Treba je omeniti še nekaj, v mestih se običajen avto izgubi v povprečju vseh drugih avtomobilov in kako naj človek ve, da je električen? Tako, da so mu namenili modro lučko za vetrobranskim steklom, s katero naznanja, da se pelje samo na elektriko.

Litij-ionske baterije s kapaciteto 13,2 kWh naj bi v idealnih pogojih zadostovale za kar 59 kilometrov vožnje zgolj na elektriko. Najvišja hitrost, ki jo vozilo zmore samo na elektriko, je 135 km/h, s pomočjo bencinskega motorja pa se ta skoraj podvoji, saj potegne kar do 235 km/h.

Elektromotorja se napajata iz litij-ionske baterije s kapaciteto 13,2 kilovatne ure, ki grandlandu X zagotavlja okrog 50 kilometrov električne vožnje, s čimer naj bi ustregel 80 odstotkom dnevnih popotnikov. Foto: MMC RTV SLO/Opel
Elektromotorja se napajata iz litij-ionske baterije s kapaciteto 13,2 kilovatne ure, ki grandlandu X zagotavlja okrog 50 kilometrov električne vožnje, s čimer naj bi ustregel 80 odstotkom dnevnih popotnikov. Foto: MMC RTV SLO/Opel

Velike hitrosti mu ne godijo
A četudi se zdi številka izjemno visoka, to ne pomeni, da takšne hitrosti avtu godijo. No, na avtocesti ali odprti cesti avto s hitrostjo res nima težav, a med vožnjo po nemških gorskih cestah smo hitro ugotovili, da mu priganjanje skozi zaprte ovinke nič ne prija.

Izstopati je mogoče na več načinov. Lahko izberete neko posebno barvo ali posebna lita platišča. V primeru grandlanda X hybrid 4 se da izstopati ob črni strehi še s črnim pokrovom motorja – seveda za nekaj 100 evrov doplačila.