Posebej pa so na AVP opozorili tudi na visoko tveganje glede vožnje pod vplivom alkohola. Nujno je, da na motor, moped ali kolo sedejo trezni, so še dodali. Foto: BoBo
Posebej pa so na AVP opozorili tudi na visoko tveganje glede vožnje pod vplivom alkohola. Nujno je, da na motor, moped ali kolo sedejo trezni, so še dodali. Foto: BoBo

Do vključno 15. aprila so bili po podatkih Agencije RS za varnost prometa (AVP) vozniki enoslednih motornih vozil udeleženi v 109 prometnih nesrečah oz. 12 odstotkov manj kot v lanskem obdobju.

Zmanjšanje beležijo tudi pri hudo telesno poškodovanih (–25 %) in pri lažje telesno poškodovanih (–27 %). Beležijo pa povečanje umrlih voznikov enoslednih motornih vozil, saj jih je letos umrlo že 5, oziroma trije več kot v lanskem primerjalnem obdobju. Med umrlimi so štirje motoristi ter mopedist.

V zimskih mesecih tudi nekoliko upade sposobnost obvladovanja motorja, zato se je treba na vožnjo z motorjem temeljito pripraviti, predvsem pa počakati na varne cestne razmere. Foto: BoBo
V zimskih mesecih tudi nekoliko upade sposobnost obvladovanja motorja, zato se je treba na vožnjo z motorjem temeljito pripraviti, predvsem pa počakati na varne cestne razmere. Foto: BoBo

Opozorila ob prazničnem koncu tedna

Pred prazničnim vikendom, ko so prenehale tudi omejitve glede prehajanja občinskih mej, pri AVP opozarjajo še posebej vse motoriste, da bodo previdni, če se bodo odpravili za izlete. Motoriste in tudi druge udeležence v prometu pozivajo k doslednemu spoštovanju prometnih predpisov.

Opominjajo, da bo na cestah spet povečano število vozil, še posebej ob lepem vremenu. Neprilagojena hitrost pri voznikih enoslednih motornih botruje najhujšim posledicam prometnih nesreč.

Na AVP so ob tem opozorili na podatke, da so nesreče voznikov enoslednih motornih vozil pogostejše ob vikendih, v popoldanskem času, kar je predvsem povezano z življenjskim slogom voznikov enoslednih motornih vozil ter odnosom do motornih koles – vožnja z motornim kolesom je prej hobi kot nuja, poudarjajo na agenciji.

Padci, jakne, motoristični pogled: Priprava na novo moto-sezono

Motocikel naj bo tehnično brezhiben

Motoristi in mopedisti morajo še dodatno poskrbeti za svojo varnost, preveriti brezhibno delovanje motorja, dosledno uporabljati zaščitno opremo in čelado, prilagoditi hitrost vožnje razmeram na cesti in upoštevati omejitev hitrosti. Pri tem naj nosijo svetla odsevna oblačila in imajo vedno prižgane luči, svetujejo na agenciji. Prav tako naj poskrbijo za varne postanke.

Opozorilo tudi za kolesarje

Tudi kolo mora biti brezhibno pripravljeno. Kolesarjem na AVP svetujejo, naj preverijo delovanje zavor, sprednje in zadnje luči ter zvonca, ustrezno naj napolnijo pnevmatike in poskrbijo, da so odsevniki ustrezno nameščeni. Uporabljajo naj kolesarsko zaščitno čelado, ki pomembno prispeva k večji varnosti, saj zmanjšuje težo posledic in poškodb glave za od 40 do 70 odstotkov.

Na AVP opozarjajo, da je z vožnjo z motociklom potrebno pričeti postopoma, saj smo tudi v luči trenutnih razmer še dodatno obremenjeni in premalo osredotočeni. Foto: AMZS
Na AVP opozarjajo, da je z vožnjo z motociklom potrebno pričeti postopoma, saj smo tudi v luči trenutnih razmer še dodatno obremenjeni in premalo osredotočeni. Foto: AMZS

Kolesarji naj nosijo svetla, odsevna oblačila, med kolesarjenjem pa naj nikdar ne uporabljajo mobilnega telefona ali slušalk, še svetujejo. Prav tako naj dosledno spoštujejo prometna pravila in razmere na cesti ter se ne izpostavljajo tvegani vožnji.

Na AVP so v namen opozoriti na glavna tveganja in pasti pri vožnji z motorjem posneli video, v katerem Andrej Brglez, raziskovalec trajnostne mobilnosti in testni voznik motociklov in avtomobilov, Brane Legan, inštruktor varne vožnje, Zvone Šeruga, svetovni popotnik na motorju, Gaber Keržišnik, komentator motorističnih dirk MOTO GP in Mitja Gustinčič, motoristični novinar, kot izkušeni vozniki vsem motoristom delijo neprecenljive nasvete.