Avtomobilski proizvajalci so vložili na milijarde evrov za prehod z motorjev na notranje zgorevanje na električne pogone, a evropski kupci množično še niso posegli po elektrificiranih avtomobilih. Foto: Renault
Avtomobilski proizvajalci so vložili na milijarde evrov za prehod z motorjev na notranje zgorevanje na električne pogone, a evropski kupci množično še niso posegli po elektrificiranih avtomobilih. Foto: Renault

Ker je skoraj celotna evropska proizvodnja vozil ustavljena, ustavljena pa je tudi prodaja avtomobilov in registracij, so proizvajalci avtomobilov sprožili alarm. Hkrati so se v krizi covida-19 številni morebitni kupci potegnili nazaj in odločili, da z nakupom novega avtomobila počakajo na boljše čase.

Nakup novega avtomobila za veliko ljudi ni na nujnem seznamu nakupov, kar je velika težava avtomobilske industrije, tako kot nenehno zaostrovanje mejnih vrednosti emisij. Proizvajalci vozil tako že lobirajo, da se cilji glede izpustov CO2 v ozračje prestavijo v prihodnost.

Trenutno velja, da mora vsak avtomobilski proizvajalec v povprečju na prodano vozil v Evropi zadostiti meji 95 gramov CO2 na prodano vozilo. Če tega ne storijo, bodo plačali 95 evrov globe za vsak presežni gram vsakega prodanega avtomobila.

Avtomobilska industrija v mirovanju

Da bi se izognili nadaljnjim finančnim izgubam, Združenje evropskih proizvajalcev avtomobilov (ACEA) v Bruslju lobira za začasno sprostitev pravil. Pismo je naslovilo pet evrokomisarjev, in to neposredno na vodjo Evropske komisije Ursulo von der Leyen.

ACEA je pismo neposredno naslovila na predsednico Evropske komisije Ursule von der Leyen. Foto: Reuters
ACEA je pismo neposredno naslovila na predsednico Evropske komisije Ursule von der Leyen. Foto: Reuters

"Trenutno so zaustavljeni tako proizvodnja, razvoj, testiranja in odobritve. To spodkopava naše načrte, ki smo jih pripravili v skladu z obstoječimi in prihodnjimi predpisi Evropske unije. Verjamemo, da je treba prilagoditi časovni razpored vsake politične odločitve. Zagotavljamo vam, da ne nameravamo postavljati pod vprašaj pravil, niti samih ciljev varnosti, blaženja podnebnih sprememb in varstva okolja," ACEA navaja v pismu predsednici EK, ki ga je prejela na začetku aprila. Natančnih ukrepov ACEA v dopisu ne določa.

Iz Evropske komisije so potrdili prejem dopisa, na katerega nameravajo odgovoriti. Zagotavljajo, da so vsak dan v stiku z vsemi zainteresiranimi stranmi, tudi podjetji v avtomobilski industriji. S tem skušajo preveriti vse učinke na poslovanje in zaposlovanje, s čimer bodo lahko pripravili usklajeno okrevanje po vsej Evropski uniji.

Pri ACEA-ju poudarjajo, da je doseganje cilja, povprečje 95 gramov izpustov CO2 na prodano vozilo, izredno zahtevno v normalnih razmerah, v primeru pandemije covid-19 in finančne recesije, pa še toliko bolj.

Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.

Avtomobilnost, izbor