V Ingolstadtu nameravajo z novim modelom konkurirati mercedes-benzu razreda S coupe, hkrati pa koncept razkriva, kako naj bi bile videti prihodnje generacije audijev A6, A7 in A8. Foto: Audi
V Ingolstadtu nameravajo z novim modelom konkurirati mercedes-benzu razreda S coupe, hkrati pa koncept razkriva, kako naj bi bile videti prihodnje generacije audijev A6, A7 in A8. Foto: Audi

Audi je na avtomobilskem salonu v Los Angelesu pokazal novo konceptno vozilo prologue, ki napoveduje nov oblikovalski jezik premium proizvajalca vozil.
Pod oblikovanje se je prvič podpisal novi vodja oblikovanja pri Audiju Marc Lichte, ki je dejal, da je razkrit nov oblikovalski podpis Audija.
4,0-litrski V8 biturbo
V 5100 milimetrov dolgem, 1950 milimetrov širokem in 1390 milimetrov visokem konceptu z medosno razdaljo 2940 milimetrov je vgrajen 4,0-litrski TFSI biturbo V8 bencinski agregat s 445 kilovatov moči in 750 Nm navora.
Moč se na vsa štiri kolesa prenaša s pomočjo osemstopenjskega samodejnega menjalnika tiptronic. Z mesta do 100 km/h pospeši v 3,7 sekunde, kar je 0,4 sekunde bolje od mercedesa S 65 AMG coupe. V zrak izpusti "samo" 199 gramov CO2, norma poraba vozila z maso 1980 kilogramov je 8,6 litra na 100 kilometrov. Za nižje emisije in porabo je ključna dodana 48-voltna napeljava z napajanjem s pomočjo rekuperacije energije pri zaviranju.
Brez kljuk in z lasersko tehnologijo
Audi prolouge so oblikovali v Audijevem oblikovalskem centru v Ingolstadtu. Posebnosti so 22-palčna platišča (pnevmatike 285/30), karoserija iz lahkega aluminija, ogromna odprtina za zrak spredaj, svetila na zadku povezuje razpotegnjena LED-luč, spredaj svetijo laserji, bolj gladke linije, z boka spominja na Audijevo legendo v reliju ur quattro, namesto kljuk vrat so v vzvratna ogledala vgrajena tipala.
Popolnoma digitalna kabina
V potovalno kabino so vgradili tri popolnoma digitalne zaslone na dotik, s pomočjo katerih voznik upravlja vse: od osvetlitve, varnostnih asistenčnih sistemov, do multimedije. Digitalni merilniki se lahko vizualno prilagajajo načinu vožnje, inteligentna programska oprema preko pametnih telefonom prepozna voznika in sopotnike, ter omogoča medsebojno komunikacijo. Sistem sedeže namesti v optimalni položaj, enako velja za nastavitve klimatske naprave, predlaga celo, kakšna glasba naj se sliši iz zvočnikov, na podlagi podatkov iz navigacije prepozna ovire na poti.
Neuradno naj bi se serijski model imenoval A9, prodajati pa naj bi ga začeli leta 2017.