Nekatere Fordove funkcije za delno avtonomijo so že danes na voljo v Fordovih vozilih. Foto: Ford
Nekatere Fordove funkcije za delno avtonomijo so že danes na voljo v Fordovih vozilih. Foto: Ford

Ford napoveduje novo sodelovanje pri raziskavah na področju inovacij za mobilnost in avtonomna vozila v Evropi. Usmerjajo se na štiri megatrende.
Fordov evropski center za raziskave in inovacije v Aachnu skupaj z inštitutom za upravljanje tehnologij in inovacij univerze RWTH v Aachnu februarja uvaja projekt Inovativne izkušnje osebne mobilnosti.
Cilj projekta je ugotavljanje funkcij, tehnologij, storitev in rešitev, s katerimi bi Ford izpolnil želje in pričakovanja uporabnikov glede osebne mobilnosti ter pomagal odgovoriti na izzive družbe, kot so med drugim prometni zastoji in varovanje okolja. Fordovo preučevanje inovativnosti pri mobilnosti usmerjajo štirje megatrendi.
Vse več je megamest
Do leta 2030 pričakujejo, da bo na svetu vsaj 41 velemest z več kot 10 milijoni prebivalcev. Danes je takšnih velemest 28, zato bo v prihodnosti velik pritisk na obstoječe cestne infrastrukture in večje potrebe po pametnejših avtomobilih, pametnejših cestah in pametnejših mestih.
Strokovnjaki napovedujejo, da se bo globalni srednji razred do leta 2030 podvojil na štiri milijarde zemljanov. Številni v rastočem srednjem razredu bodo želeli imeti avto, kar bo od proizvajalcev zahtevalo tudi reševanje morebitnih svetovnih prometnih preobremenitev.
Zaradi povečanja števila vozil se bodo morali avtomobilski proizvajalci ukvarjati tudi s težavami glede kakovosti zraka in zagotoviti avtomobile z varčnejšo porabo goriva in alternativnimi pogoni.
Mlajše generacije imajo drugačne navade glede mobilnosti – še posebej v Evropi, kjer so integrirani sistemi javnega in mestnega prevoza pomembna alternativa lastništvu avtomobila –, zato morajo avtomobilski proizvajalci ponovno razmisliti o svoji vlogi.
Priložnost za nove rešitve
“To je lahko tveganje ali priložnost. Sprejeli smo jo kot priložnost za zagotavljanje dejanskih rešitev in osupljivih novih izdelkov za milijone – s končnim ciljem pomagati pri spreminjanju načina prevozov po svetu,” o projektih pametne mobilnosti pravi Mark Fields, Fordov predsednik in izvršni direktor.
Projekt Inovativne izkušnje osebne mobilnosti povezuje Fordove strokovnjake in univerzitetne raziskovalce pri preučevanju poslovnih modelov iz različnih panog in sprememb drugih inovatorjev ter odkrivanju možnosti za uporabo v avtomobilski panogi in zagotavljanju mobilnostnih rešitev.
Ford bo preučil tudi primera podjetij Apple in Amazon – obe sta iz ponudnika enega izdelka in storitve zrasli v družbi, ki zagotavljata popoln ekosistem strojnih in programskih platform in storitev. Projekt bo ugotovil, kako bi lahko s takšnimi pristopi izboljšali izkušnje pri lastništvu avtomobila, kakšni so mogoči novi pristopi k skupni rabi vozil in personalizaciji rešitev za mobilnost ter kako ustvariti inovativne možnosti in nove poslovne priložnosti
Tehnologije za povezavo med vozili ter povezavo med vozili in infrastrukturo, ki jih preizkušajo v dejanskih mestnih okoljih, bodo prispevale tudi k razvoju povsem avtonomnih vozil. Nekatere Fordove funkcije za delno avtonomijo so že danes na voljo s Fordovimi vozili: pomoč pri ohranjanju voznega pasu, prilagodljivi tempomat, pomoč pri preprečevanju trčenja z zaznavanjem pešcev in aktivna pomoč pri parkiranju – prihaja pa še pomoč pri prometnih zastojih (Traffic Jam Assist).
Avtonomna vozila iz raziskovalnega programa že prehajajo v program razvoja vozil. Vozila uporabljajo funkcije za delno avtonomijo, ki jih poznamo iz najnovejših modelov, dopolnjujejo pa jih štiri tipala LiDAR za ustvarjanje sprotne 3D-slike okolja. Z uporabo tipal LiDAR lahko vozilo zaznava predmete v svoji okolici ter z naprednimi algoritmi v skladu z natančnimi zemljevidi oziroma slikami predvideva, kje so vozila in pešci ter ali se bodo morda premaknili.