Volkswagen in Ford nameravata skupaj zavladati na področju avtonomnih električnih avtomobilov. Foto: BoBo
Volkswagen in Ford nameravata skupaj zavladati na področju avtonomnih električnih avtomobilov. Foto: BoBo

Volkswagen po aferi Dieselgate, ki ga še vedno bremeni, obrača nov list v svoji zgodovini. Ne le prehod na električna vozila, v osredju bo tudi delitev vozil, ki bo tesno povezan z avtonomno vožnjo.

Pretekli teden je nemški avtomobilski velikan, ki velja za največjega proizvajalca avtomobilov na svetu, končal 2,6 milijarde dolarjev (2,31 milijarde evrov) vredno naložbo v startup za razvoj avtonomnih vozil Argo AI, ki je v lasti njegovega ameriškega tekmeca Forda. Gre za enega ključnih delov sodelovanja na področju električnih in avtonomnih vozil, ki sta ga Volkswagen in Ford napovedala lansko poletje.

Enakovredno partnerstvo

Volkswagen in Ford bosta imela po načrtih v Argu AI, ki je ocenjen na sedem milijard dolarjev, enaka deleža. Tudi v primeru lastniškega vstopa drugih deležnikov bosta skupaj ohranila večinski lastniški delež. VW bo v prihodnjih treh letih odkupil za 500 milijonov dolarjev delnic Arga AI, Ford pa se je zavezal k dodatnim naložbam v to družbo, piše francoska tiskovna agencija AFP.

Volkswagnov del dogovora med drugim vključuje tudi prenos njegovega münchenskega oddelka za razvoj avtonomnih vozil na Argo, Fordov del pa, da bo ameriški proizvajalec električna vozila izdeloval na Volkswagnovi modularni platformi MEB.

Ford in Volkswagen bosta izkušnje delila tudi na področju lahkih gospodarskih vozil. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Ford in Volkswagen bosta izkušnje delila tudi na področju lahkih gospodarskih vozil. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Na tej platformi naj bi v šestih letih izdelal več kot 600.000 električnih vozil za evropski trg, Volkswagen pa naj bi jo v desetih letih uporabil za izdelavo 15 milijonov avtomobilov.

Proizvajalca sta se januarja lani dogovorila tudi za sodelovanje na področju lahkih gospodarskih vozil, ki bi ga lahko v prihodnje še poglobila. Povezovanje avtomobilskih koncernov prihaja zaradi visokih stroškov, vedno strožjih zakonodajnih zahtev, nižje dobičkonosnosti in ostrejših tržnih razmer.

Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.

Avtomobilnost