BUDD-e je sodobna interpretacija prvega Volkswagnovega bullija. Foto: Volkswagen
BUDD-e je sodobna interpretacija prvega Volkswagnovega bullija. Foto: Volkswagen

Dan po tem, ko so se ZDA odločile, da bodo tožile avtomobilski koncern Volkswagen zaradi emisijskega škandala, so Nemci v mestu greha, Las Vegasu, prikazali model, ki nakazuje na novo obdobje "zelene" mobilnosti - konceptno vozilo BUDD-e.
Volkswagen se z njim usmerja v novo, električno prihodnost, vozilo pa razkriva številne možnosti povezljivosti, ki jih medmrežje in brezžične povezave ponujajo avtomobilskim proizvajalcem in potrošnikom.

Več kot 500 kilometrov vožnje z enim polnjenjem
Brezemisijski inovativni enoprostorec BUDD-e je prva študija nove generacije električnih avtomobilov in je izdelan na podlagi električnega modularnega sistema (MEB). Vozilo poganjata dva elektromotorja s sistemsko močjo 235 kilovatov, ki poskrbita za vrtenje vseh štirih koles, baterija, vgrajena v dno vozila, ko je napolnjena, pa omogoča električni doseg do 533 kilometrov (NEVC). Baterija se na 80 odstotkov napolni v približno pol ure.
Nova modularna platforma je omogočila popolnoma novo zasnovo notranjosti brez omejitev. Predsednik uprave dr. Herbert Diess je ob razkritju dejal, da je bil pri načrtovanju koncepta poudarek na električni mobilnosti za dolge vožnje, kot mogoč datum prihoda na ceste pa je omenil leto 2020.
Posebnost koncepta je široka možnost povezljivosti avtomobila z domačimi ali elektronskimi napravami v pisarni. Potniki bi lahko kar med vožnjo pregledali vsebino hladilnika, vklopili gretje v hiši ali stanovanju, ugašali in prižigali luči, preverili ali so ugasnili televizor oziroma računalnik.

Ukazovanje s kretnjami
Volkswagen je v Las Vegasu izkoristil še za novo generacijo multimedijskih sistemov, ki omogočajo upravljanje s kretnjami vstopa. Diess je zatrdil, da je tehnologija pripravljena za velikoserijsko proizvodnjo. Poleg inovativnega upravljanja s kretnjami je zanj značilen tudi izpopolnjeni modularni infotainment sistem (MIB) z 9,2 palca velikim zaslonom na dotik, ki še zbližuje upravljanje pametnega telefona in avtomobila.
Diess se ni mogel izogniti niti vprašanju o avtonomni vožnji, ki je prva tema Sejma zabavne elektronike: "Vsak dan nas bo spremljala in bo popolnoma spremenila pojmovanje mobilnosti."