Pri Googlu in Fordu ne komentirajo govoric, je pa že dolgo znano, da želijo pri Googlu svoje avtonomno vozilo ponuditi množicam po vsem svetu. Foto: Google
Pri Googlu in Fordu ne komentirajo govoric, je pa že dolgo znano, da želijo pri Googlu svoje avtonomno vozilo ponuditi množicam po vsem svetu. Foto: Google

Google in Ford se pogovarjata, da bi sklenila zavezništvo in skupaj razvila tehnologijo za samovozeče avtomobile. Končno odločitev naj bi spletni in avtomobilski gigant sporočila na začetku januarja na Sejmu zabavne elektronike (CES), ki ga tradicionalno gosti Las Vegas.
Novico je v javnost posredoval Yahoo!, kjer o pogajanjih med Fordom in Googlom navajajo tri različne vire, vse blizu Fordu in Googlu, kjer pa govoric za zdaj še niso želeli komentirati.
Hladna prha za Google
Google že nekaj let razvija svoj samovozeči avtomobil, v navzočnosti voznika tudi že izvaja testiranja na javnih cestah v Kaliforniji, kjer pa je pred kratkim doživel hladno prho. Oblasti v Kaliforniji so namreč v javnost podale predlog o novih zakonih, ki naj bi dovoljevali testiranja na javnih cestah le vozilom, ki imajo vgrajen volan, pedalke in v njih kot varnostni člen sedi človek. Google se namreč pripravlja na prihod avtomobilov brez volana, prvi serijski avtomobil pa na cestah napovedujejo za leto 2020.
Na drugi strani so pri Fordu po Googlu, Audiju, Mercedesu, Lexusu, Tesli in BMW-ju od oblasti v Kaliforniji dobili zeleno luč za začetek preizkušanj avtonomnih avtomobilov. Testi se bodo začeli leta 2016, najprej pa bodo testirali avtonomne hibridne limuzine ford fusion. Pri ameriškem avtomobilskem velikanu so v Silicijevi dolini v namen samovozečih avtomobilov zaposlili 100 raziskovalcev, inženirjev in znanstvenikov, sodelujejo pa tudi s tehnično univerzo Michiganu.
Skupna sinergija bo privarčevala na milijarde evrov
Pri Googlu v zavezništvu s Fordom vseeno želijo ohraniti vodilno vlogo. V ta namen so že septembra v svoje vrste k projektu samovozečih vozil zvabili industrijskega veterana Johna Krafcika, ki je v preteklosti že delal pri Fordu, pomagal pa je tudi pri uveljavitvi znamke Hyundai. Po pisanju Yahooja bo Krafcik prinesel potrebno znanje s področja avtomobilizma, Ford in Google pa bi z združitvijo znanj in financiranj projekta v svojih proračunih privarčevala na milijarde evrov.