Pri Volkswagnu se zavzemajo, da bi država pomagala zagnati prodajo vozil s subvencijami, tako kot ob veliki finančni krizi pred dobrim desetletjem. Ne le s pomočjo za vozila z električnimi motorji, ampak tudi za vozila s
Pri Volkswagnu se zavzemajo, da bi država pomagala zagnati prodajo vozil s subvencijami, tako kot ob veliki finančni krizi pred dobrim desetletjem. Ne le s pomočjo za vozila z električnimi motorji, ampak tudi za vozila s "čistimi" motorji na notranje izgorevanje. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Največji avtomobilski proizvajalec na svetu Volkswagen je v letošnjem prvem četrtletju prodal okoli dva milijona vozil, kar je 23 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani. Padec je bil ob uvedbi strogih ukrepov za preprečevanje širjenja novega koronavirusa velik zlasti marca, ko se je prodaja na letni ravni zmanjšala za 37,6 odstotka.

Upad prodaje avtomobilov zaradi pandemije bi pri Volkswagnu reševali s ponovno uvedbo državnih subvencij. Vladi predlagajo, naj obudi sistem izpred dobrih desetih let, ko je vsak kupec novega avtomobila prejel 2500 evrov subvencije. "Ukrep je deloval dobro," je poudaril glavni operativni direktor družbe Ralf Brandstätter. Leta 2009 se je prodaja novih avtomobilov v primerjavi z letom 2008 povečala za 23 odstotkov oz. za več kot 700.000 avtomobilov. Po okrevanju trga so subvencije ukinili.

Nemški avtomobilski velikan je napovedal, da letos ne bo dosegel začrtanih ciljev. V skupini so v prvi oceni poslovanja zapisali, da so prihodki od prodaje v prvem četrtletju znašali okoli 55 milijard evrov, kar je pet milijard evrov manj kot pred letom dni. Napovedi za nadaljevanje leta si vodstvo ne upa več dajati. Foto: MMC RTV SLO/Volkswagen
Nemški avtomobilski velikan je napovedal, da letos ne bo dosegel začrtanih ciljev. V skupini so v prvi oceni poslovanja zapisali, da so prihodki od prodaje v prvem četrtletju znašali okoli 55 milijard evrov, kar je pet milijard evrov manj kot pred letom dni. Napovedi za nadaljevanje leta si vodstvo ne upa več dajati. Foto: MMC RTV SLO/Volkswagen

Tudi za bencinske in dizelske avtomobile

Kot je za časnik Handelsblatt dejal Brandstätter, bi morale subvencije veljati tudi za vozila s sodobnim motorjem z notranjim izgorevanjem, hkrati pa se ne bi smele izključevati s subvencijami za električna in hibridna vozila, povzemajo nemški mediji. "Nov model financiranja bi lahko temeljil na prihranjenih emisijah ogljikovega dioksida, ki škoduje podnebju (CO2). Prehajamo v zeleno mobilnost," je dejal Brandstätter in poudaril, da se pri VW v vsakem primeru želijo držati obstoječih podnebnih ciljev.

Okrevanje avtomobilske industrije bi imelo veliko pozitivnih učinkov, meni Brandstätter. Če bi se prodaja novih avtomobilov znova okrepila, bi to pomenilo dobro osnovo za vnovični zagon celotnega nemškega gospodarstva, je prepričan. Foto: EPA
Okrevanje avtomobilske industrije bi imelo veliko pozitivnih učinkov, meni Brandstätter. Če bi se prodaja novih avtomobilov znova okrepila, bi to pomenilo dobro osnovo za vnovični zagon celotnega nemškega gospodarstva, je prepričan. Foto: EPA

"Zaščita podnebja ostaja naloga človeštva. Pandemija covida-19 ne spremeni ničesar," je dejal in poudaril pomen avtomobilske industrije za nemško gospodarstvo. Najpomembnejša panoga v Nemčiji predstavlja deset odstotkov domače gospodarske proizvodnje.

Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.

Avtomobilnost, izbor