Perpetuum Jazzile znova napolnil Križanke. Tudi tokrat je pokalo po šivih. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Perpetuum Jazzile znova napolnil Križanke. Tudi tokrat je pokalo po šivih. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Perpetuum Jazzile
V vokalno zasebo se je iz Bakuja vrnila Sandra Feketija. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
- Conga
- Nkosi Sikelel' iAfrica (Marjeta Lužnik)
- Podej naprej (Karin Možina in Mateja Mackenzie)
--- Beatbox ---
- Ticket to ride (Kristjan Virtič, Tadej Premužič)
- Blues in the night (Sandra Feketija)
- Sounds of Slovenia (feat. Trkaj)
- True colours (Barbara Pihler)
- Ecce quomodo/Will you (Aleksandra Lamut)
- Life on Mars
- Africa (Anja Košir)
- Wave (Karin Možina)
- Umirem 100 puta dnevno
- Telephone
- Jump
- Joyful, Joyful (Aleksandra Lamut)
-------------------------
- Avsenikov venček
- Gøta (Matjaž Rambaher)
-------------------------
- Bee Gees venček
Trkaj
Kot posebni gost se je na odru ustavil raper Trkaj. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Janez Dovč
Manjkala ni niti harmonika Janeza Dovča. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Perpetuum Jazzile v Križankah

Navdušeno pričakovanje (ne)pričakovanega - z obljubami po presenečenjih - se je za marsikaterega obiskovalca spremenilo v negodovanje ob obvestilih, ki so visela na varnostnih ograjah: "Obiskovalce obveščamo, da je na vstopnicah prišlo do narobe oznake, da so na voljo sedišča - na voljo so samo stojišča! Za napako se iskreno opravičujemo," so zapisali PJ. Tiskarski škrat je povzročil še največ negodovanja ob blagajniškem okencu, kjer so med klavirskim uvodom v koncert najbolj razburjeni obiskovalci zahtevali vračilo denarja in obljubljali, da bodo tam ostali, dokler ga ne bodo dobili v roke.

Neljubi pripetljaj je za MMC pojasnil tudi Jan Trost iz zasedbe PJ.
"Šlo je za neljubo napako v organizacijskem postopku, na katero smo bili opozorjeni včeraj okrog 18. ure - koncert je bil namreč v Eventimovem sistemu kljub naši pravilni prijavi zaveden kot "sedeči" in ne kot stoječi. Ko smo za to izvedeli, nas je nekaj šlo reševati par posameznih primerov, ki seveda niso mogli predvideti, da bodo morali stati dve uri. Nekaj nam jih je uspelo rešiti, žal pa je bilo verjetno precej takih, ki jim nismo mogli ustreči.
Na blagajni Križank so imeli zelo jasna navodila, da vsakemu, ki želi vračilo denarja, to brez vsakršnega vprašanja tudi naredijo. Z blagajne še čakam informacijo, koliko ljudi je želelo vračilo kupnine.
Naj povem še to, da NIKAKOR ni šlo za zavajanje potrošnikov, kot je nekaj nezadovoljnih obiskovalcev komentiralo zaplet, ampak za resnično neljubo človeško napako."

A na drugi strani obzidja so vsi tisti, ki jih ni motilo, da so priljubljeno vokalno ekstazo poslušali stoje in le občasno videli del nastopajočih, kajti predvsem v zadnjih vrstah je bilo nemogoče videti kaj drugega kot reflektorske luči, dobili svojo mero PJ. In še več kot to.

MMC-jev intervju z umetniškim vodjo Perpetuum Jazzile: Najprej sem se lotil zmanjševanja venčkov in skladb iz 80. let

Za uvod v večer je poskrbel sprehod po črno-belih tipkah, ki je preusmeril pozornost na oder. Plečnikov ponos je postal akustični poligon za več kot 90-članski zbor pod taktirko umetniškega vodje Pedra Karlssona, ki je pred več kot letom dni prevzel dirigentsko palico od Tomaža Kozlevčarja - tokrat le obiskovalca koncerta v prvih vrstah skupaj s sinom Samom.

PJ so v nabito polnih Križankah z zvoki najprej pričarali v kubansko-afriško ozračje. Conga in Nkosi Sikelel' iAfrica so poskrbeli za uverturo, v koncert, kjer je bil še večji poudarek dan sodelovanju z občinstvom. "Križanke, kako ste? Mi smo zelo srečni, da smo nocoj z vami," je v slovenščini pozdravil zbrane Šved Karlsson. Križanke v pričakovanju - kot se je na koncu izkazalo - Africe in Avsenikovega venčka.

Usklajen zbor in solistični vložki
A še pred vrhuncema večera, kronanim z venčkom največjih uspešnic Bee Gees, ki so jih PJ izvedli v spomin nedavno pokojnega Robina Gibba, so poleg oponašanja pravzaprav vseh vsakdanjih zvokov: od helikopterjev do petja ptic, prišli na svoj račun ljubitelji solističnih vložkov v zboru. Čeprav nam je umetniški vodja v pogovoru nekdaj dni pred koncertom, dejal, da je PJ predvsem zbor, in ne solisti. "Tudi če bi imeli soliste, bi v trenutku, ko bi nekoga bolj izpostavili, izgubili ravnovesje v zboru. Postali bi solisti z zborom v ozadju. Ampak izvajalec je zbor," je pojasnil Karlsson.

Zborovsko petje je bilo tako rdeča nit, ki je povezovala duete. Predvsem sta v tej prvini prednjačili Karin Možina in Mateja Mackenzie z vokalno igro pri priredbi skladbe, ki jo v izvirniku poje Jadranka Juras, Podej naprej ter Kristjan Virtič in Tadej Premužič pri priredbi Beatlov Ticket to Ride.

Manjkale pa niso niti minute, ko je v ospredje stopila Aleksandra Lamut in požela bučne aplavze ob prepevanju Ecce quomodo/Will you in Joyful, Joyful. Še pred petimi dnevi na velikem odru Evrovizije, sinoči že v Križankah, je v ospredje znova stopila Sandra Feketija v bluzovsko obarvani Blues in the night, kjer je do izraza prišel njen glasbeni razpon, ki ni bil omejen le v prepevanje enega vokala. Nepogrešljiva True Colours je v ospredju gostila Barbaro Pihler, Anja Košir je stopila v ospredje pri Africi, Karin Možina pa pri Wave.

Trkaj in Dovč posebna gosta
Raperski vložek Trkaja pri novonastalem duetu med njim in PJ so zbrani sprejeli z navdušenjem. In prav njegov nastop in pozneje gostovanje Janeza Dovča na harmoniki je prevesil koncert v bolj dinamično dogajanje tudi na drugi strani odra. Obiskovalce je popolnoma razpela priredba skladbe Umirem 100 puta dnevno, ki jo v izvirniku poje Tony Cetinski in najnovejša obogatitev repertoarja (ki bi ji bila primerjava s priredbo v seriji Glee v žalitev), sicer predlog Karlssonove žene - priredba Lady Gage Telephone. Manjkal ni poskočni Van Halenov Jump ter Avsenikov venček, ki je v prvem bisu dvignil razpoloženje.

Iz (pre)majhnih Križank na večje odre
Ko se je zdelo, da je čas za odhod, so PJ zbrane, ki so jih spremljali dobri dve uri stoje, nagradili še z Gøto (in Matjažem Rambaherjem v glavni vlogi) ter venčkom Bee Gees. Nadgrajena različica PJ (predvsem v smislu repertoarja) zdaj iz vedno bolj premajhnih Križank (vsakič, ko se ustavijo tam, je prizorišče premajhno za vse), se seli na tuje odre. V Slovenijo pa se znova vračajo oktobra.

Več fotoutrinkov s koncerta si lahko ogledate spodaj.

- Conga
- Nkosi Sikelel' iAfrica (Marjeta Lužnik)
- Podej naprej (Karin Možina in Mateja Mackenzie)
--- Beatbox ---
- Ticket to ride (Kristjan Virtič, Tadej Premužič)
- Blues in the night (Sandra Feketija)
- Sounds of Slovenia (feat. Trkaj)
- True colours (Barbara Pihler)
- Ecce quomodo/Will you (Aleksandra Lamut)
- Life on Mars
- Africa (Anja Košir)
- Wave (Karin Možina)
- Umirem 100 puta dnevno
- Telephone
- Jump
- Joyful, Joyful (Aleksandra Lamut)
-------------------------
- Avsenikov venček
- Gøta (Matjaž Rambaher)
-------------------------
- Bee Gees venček
Perpetuum Jazzile v Križankah