V Sloveniji se bomo prvikrat srečali s 'kvintesencialno tolpo ameriške popularne glasbe', seattlesko skupino Mudhoney. Foto:
V Sloveniji se bomo prvikrat srečali s 'kvintesencialno tolpo ameriške popularne glasbe', seattlesko skupino Mudhoney. Foto:

Še dveh pomembnih značilnosti ne gre zanemariti glede Mudhoney. Kvartet tako rekoč nepretrgoma vztraja v prvotni obliki, če izvzamemo Guya Madissona, ki je leta 2001 dostojno nadomestil resigniranega Lukina. In že dolgo se zasedbe (z zavidljivim koncertnim stažem) drži sloves skorajda nepremagljive sile v živo, saj jo pojmujejo kot 'tour de force' rockovskih nastopov.

Organizator koncerta

Mudhoney so utirali pot in bili malodane prototip vseh poznejših seattleskih bendov, čeprav jih žarometi plenilske glasbene industrije niso nikoli prav krepko obsijali. Oni so sejali, drugi so želi, kar je po svoje žalostno, po drugi strani pa krepčilno, saj so še vedno med zelo živimi in v vseh teh dvajsetih letih niso onečastili svojega imena, so zapisali organizatorji koncerta, ki se bo odvil drevi ob 20.00 v Kinu Šiška.

Vendar se dokaj zapletena zgodba o fenomenu Mudhoney ni pričela šele konec 80., temveč že mnogo prej, ko sta Mark Arm in Steve Turner začela migati v raznih lokalnih bendih kratkega diha. Nato sta osnovala Green River, danes kultno zasedbo, ki se ni zgolj temeljiteje lotila brnečega rocka, ampak je med sodelujočimi premogla tudi poznejše tvorce Mother Love Bone in Pearl Jam.

Po dokončnem rečnem potopu leta '88 sta Steve in Mark rekrutirala Dana Petersa ter Matta Lukina (ta je prej sodeloval z Melvinsi). Pričarali so idealen skupek garaže, heavy metala, glama in punka, nekje na relaciji Stooges-Aerosmith-Black Flag, in že s prvim singlom Touch Me I'm Sick spesnili epohalno himno, z uvodnim EP-jem Superfuzz Bigmuff pa ultimativen zvočni dokument, ki še zmeraj kotira v sam vrh te glasbene paradigme, še pišejo organizatorji Buba.

Od Sub Pop k ... Sub Pop
V začetku 90. so sledili vzorcu, ko so pretežno vsi opaznejši seattleski bendi izkoristili priložnost in uhajali k velikim založbam, presedlali so k gigantu Reprise Records/Warner Bros. A Mudhoney so pri tem ostali trmasto neprilagodljivi, zato pri Reprise ob njihovem robustnem, trdovratnem, umazanem, občasno namerno frfrastem rock'n'rollu niso ravno predli od ugodja, nič bolj ob hribovskih modnih kreacijah, ki so bile obvezna oprema "grandža".

V novem tisočletju se je skupina povrnila k izvornemi Sub Pop, pri kateri je lani objavila naostreno osmo studijsko ploščo The Lucky Ones, s katero bodo kmalu osrečevali tudi slovenske ušesne kanale.

Dvorano bodo na dogodku, ki so ga organizatorji poimenovali Mud pop fest, ogrevali slovenski lirični rockerji The Frictions in "garažni" Dicky B. Hardy.

Še dveh pomembnih značilnosti ne gre zanemariti glede Mudhoney. Kvartet tako rekoč nepretrgoma vztraja v prvotni obliki, če izvzamemo Guya Madissona, ki je leta 2001 dostojno nadomestil resigniranega Lukina. In že dolgo se zasedbe (z zavidljivim koncertnim stažem) drži sloves skorajda nepremagljive sile v živo, saj jo pojmujejo kot 'tour de force' rockovskih nastopov.

Organizator koncerta