'Pri vsaki tovrstni kreaciji je pomembna zaokrožena celota. Upoštevati moraš energijo in značaj izvajalca, glasbeno zvrst in značilnosti dogodka,' pravi ustvarjalec Majine evrovizijske oprave. Foto: Reuters
'Pri vsaki tovrstni kreaciji je pomembna zaokrožena celota. Upoštevati moraš energijo in značaj izvajalca, glasbeno zvrst in značilnosti dogodka,' pravi ustvarjalec Majine evrovizijske oprave. Foto: Reuters

Ustvariti sem želel unikatno, udarno, trendovsko in posebno kreacijo, ki bo sovpadala z našo predstavnico in jo bo Maja znala nositi ter se bo v njej na velikem odru tudi dobro počutila.

David Matej Goljat je kostumograf, modni oblikovalec in stilist, ki se je leta 2007 podpisal tudi pod ekstravagantno evrovizijsko kreacijo, ki jo je nosila Alenka Gotar. Foto: Žiga Mihelčič

Evrovizijska obleka mora biti predvsem dovršena in nepričakovana. Obleka, ki ni samoumevna. Primerna mora biti za veliki oder in kritično oceno tako evropske publike kot tudi širše.

Že od začetke Goljatovega sodelovanja s Keučevo je bilo jasno, da bo Maja na odru nosila visoke škornje. Izdelal jih je Mitja Hojak. Foto: EPA

Že naslednji teden bodo v mično slovensko evrovizijsko predstavnico uprti milijoni oči po vsej Evropi in tudi drugod. Seveda je poleg Majine izvedbe pesmi No One izjemno pomembna tudi njena podoba, ki odločilno vpliva na glasovanje in tako zaželeno uvrstitev Slovenije v finale popevkarskega tekmovanja. O Majini opravi smo se pogovarjali z njenim ustvarjalcem Davidom Matejem Goljatom.

Z evrovizijskimi kreacijami imate že izkušnje, saj ste pred leti oblekli tudi Alenko Gotar. Od kod črpate navdih za oprave? Se bolj prilagajate sami izvajalki ali tudi vsebini in slogu pesmi?
Res je, da imam že izkušnje z Evrovizijo in rad se spoprimem s tovrstnimi projekti. Vsekakor je vedno znova izziv in velika odgovornost, da se podpišeš kot avtor videza nastopajočih na tako zelo kritičnem odru, kot je Evrovizija, ki poleg vokala daje zelo velik poudarek tudi videzu. Svoje delo tako prepustiš v presojo in oceno več milijonom gledalcem.

Pri vsaki tovrstni kreaciji je pomembna zaokrožena celota. Upoštevati moraš energijo in značaj izvajalca, glasbeno zvrst in značilnosti dogodka. Podobo je treba nadgraditi do te mere, da celota doseže višjo raven in prispeva pomemben del k odrskemu nastopu. Vsekakor pa je treba ustvariti presežek in ne zgolj zadostiti pričakovanjem. Navdih se mi rodi v izzivu. Pesem pa itak poslušaš tolikokrat, da jo že sanjaš (smeh).

Nas je Majina oprava spomnila na popzvezdnico Beyonce. Bi se strinjali s tem?
Nikakor nisem iskal zamisli in navdiha pri omenjeni pevki niti pri kateri koli drugi poppevki. Ustvariti sem želel unikatno, udarno, trendovsko in posebno kreacijo, ki bo sovpadala z našo predstavnico in jo bo Maja znala nositi ter se bo v njej na velikem odru tudi dobro počutila.

Zelo pomembno je, da se pri takem projektu skušaš ne ozirati se na neosnovana in nekvalificirana mnenja, ampak težiš k cilju, da zadovoljiš zahtevne gledalce sveta, ki so eno pomembnejših vodil za uspešnost tovrstnega projekta.

Kaj mora imeti evrovizijska obleka, gre pri Evroviziji za posebno estetiko?
Evrovizijska obleka mora biti predvsem dovršena in nepričakovana. Obleka, ki ni samoumevna. Primerna mora biti za veliki oder in kritično oceno tako evropske publike kot tudi širše. Ne, mislim, da ne gre za nobeno posebno estetiko, le pričakovanja so večja, kakor tudi želje gledalcev po novem in drugačnem. Seksapilnost, a ne vulgarnost, je vsekakor zaželena.

Ste se pri nastajanju posvetovali tudi z Majo, vam je ona dala kakšno zamisel ali smernico, kako bi želela izgledati?
Vedno se najprej posvetuješ z izvajalcem in mu v začetku postaviš nekaj osnovnih vprašanj, kot recimo: kaj mu je ali ni všeč, v čem se ne počuti dobro, kaj so njegove želje ... V svoje zamisli poskušaš vključiti njegove želje, a ga včasih tudi prepričati o nasprotnem. Sploh če presodiš, da je to tisto pravo.

Ljudje imamo namreč velikokrat kakšne neosnovane predsodke in prepričanja, da nam nekaj dobri pristaja ali nasprotno, pa žal ni vedno tako. Vsekakor pa upoštevaš to, da se izvajalec v tvoji kreaciji dobro počuti in da bo lahko stoodstotno opravil svojo nalogo.

Mnogim so v oči padli škornji z vrtoglavo visokimi podplati in petami? Je bila tudi obutev vaša zamisel?
Res je, moja zamisel so tudi škornji z ne tako "vrtoglavimi" petami, ki jih je po mojih predlogih izdelal Mitja Hojak. Maji so všeč škornji in se v njih dobro počuti. Zato sva se že na začetku najinega sodelovanja pogovarjala tudi o tem, da bo imela v Düsseldorfu visoke škornje ...

Kaj pa spremljevalne pevke? So njihove oprave namenoma manj opazne?
Spremljevalne vokalistke so enkratne punce in super se razumemo. Nikakor nisem želel, da bi bile manj opazne, vendar je vseeno Maja "frontwoman" in je prav, da izstopa. Sem pa prepričan, da ne bodo neopažene. Predvsem je pomembno ustvariti homogeno odrsko celoto kontrastov in harmonije.

Ustvariti sem želel unikatno, udarno, trendovsko in posebno kreacijo, ki bo sovpadala z našo predstavnico in jo bo Maja znala nositi ter se bo v njej na velikem odru tudi dobro počutila.

Evrovizijska obleka mora biti predvsem dovršena in nepričakovana. Obleka, ki ni samoumevna. Primerna mora biti za veliki oder in kritično oceno tako evropske publike kot tudi širše.