Audi Q3 sportback v nasprotju z Q3 prinaša še bolj športen kupejevski videz. Foto: Audi
Audi Q3 sportback v nasprotju z Q3 prinaša še bolj športen kupejevski videz. Foto: Audi

Ko sta najbolj neposredna tekmeca na trg postavila GLC coupe in X4, se je predvsem v angleško govorečem svetu hitro videlo naslove, ki so bili zapisani takole: Ali sta si Mercedes in BMW pravkar odgovorila na vprašanje, ki ga nihče ni postavil?

V prevodu to pomeni, ali sta Mercedes in BMW na trg dala avto, po katerem pravzaprav ni povpraševanja. Ker so športni terenci v kupejevski izvedbi pravzaprav nišni produkti, je Audi zgodbo začel na drugem koncu. Na vrhu piramide, ko je predstavil Q8 – velik športni terenec v kupejevski športni obliki. Zdaj na trg pošilja Q3 v izvedbi sportback .

Meri na čustva
Samo Pagon, ki pri znamki Audi pri nas skrbi za trženje, je za oddajo Avtomobilnost povedal: »Audi Q3 sportback se odlično dopolnjuje z audijem Q3. Kadar govorimo o nakupnih razlogih, kot sta vsestranskost in vsakodnevna uporaba, pri audiju Q3 prevlada razum in manj dela srce. Kadar pa govorimo o razlogih, kot sta dinamična vožnja, športna eleganca, ki sta poleg vsestranske, vsakodnevne uporabe dani tudi pri audiju Q3 sportback, takrat pa bolj dela srce in manj razum.«

Organizirali so oblikovalsko tekmovanje
In če se ponudba audija Q3 konča pri najvišji ravni pri športni opremi S line, se na tej točki ponudba audija Q3 sportbacka šele začne.

Audi ima na plačilni listi kar 600 oblikovalcev različnih profilov. Seveda ne samo v Nemčiji, ampak po različnih državah in celinah, kjer ima oblikovalske studie.

Audi Q3 sportback je v primerjavi s Q3 daljši za 1,6 centimetra, širši za 0,6 centimetra in nižji za 2,9 centimetra. Medosna razdalja ostaja enaka. Foto: Audi
Audi Q3 sportback je v primerjavi s Q3 daljši za 1,6 centimetra, širši za 0,6 centimetra in nižji za 2,9 centimetra. Medosna razdalja ostaja enaka. Foto: Audi

Čeprav delujejo kot homogena ekipa, ki skupaj oblikujejo tako zunanji videz kot potovalno kabino, vsak najmanjši delež, ki ga na koncu vidimo na avtomobilu, pa so tokrat zgodbo pri Q3 sportbacku zapeljali precej drugače, precej bolj tekmovalno. Izbrali so 40 oblikovalcev zunanjosti in jim dali nalogo, da vsak zriše svojo obliko sportback coupeja.

Izmed 40 predlogov so izbrali šest tistih, ki so se kvalificirali v drugi krog, ko se je izdelala računalniška 3D-grafika. Izmed teh šestih so izbrali dva, ki sta se kvalificirala v finale. In na koncu izbrali enega in naredili model v naravni velikosti.

Zeleno luč je prižgal Lichte
Tistega so pokazali Marcu Lichteju, šefu oblikovanja pri Audiju, ki ga v Avtomobilnosti dobro poznamo, saj smo že večkrat govorili z njim. V Audiju velja, da ima sokolje oko in opazi še najmanjšo spremembo detajla na karoseriji. No, ko je Marc rekel, da je izbrani predlog pravi, smo mi dobili pogovor z oblikovalko. Če kdo dobro pozna tekmovalnost, potem je to prav naša sogovornica. Prihaja iz Koreje.

Progresivno krmiljenje, sistem za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select in športno podvozje so nekatere od odlik audija Q3 sportback. Audi Q3 sportback v nasprotju s Q3 prinaša še športnejši kupejevski videz. Foto: Audi
Progresivno krmiljenje, sistem za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select in športno podvozje so nekatere od odlik audija Q3 sportback. Audi Q3 sportback v nasprotju s Q3 prinaša še športnejši kupejevski videz. Foto: Audi

V osnovno in srednjo šolo je hodila ob šestih zjutraj, domov pa se je vrnila šele ob osmih zvečer. Vmes pa je s svojimi sošolci in sošolkami tekmovala za kar najboljši uspeh. Njen uspeh je nova oblika sportbacka.
Seulah Park, ki je poskrbela za zmagovalni dizajn audija Q3 sportback, je za Avtomobilnost povedala: »Najopaznejša odlika Q3 sportbacka se mi zdi kabina. Za tri centimetre je nižja kot pri Q3. Linija strehe je zelo hitra, kupejska. Tu se linija močno spusti in lepo zaokroži poudarek. Za oknom se dvigne in poudari kupejsko kabino.«

Največje razlike med Q3 in Q3 sportbackom so prav tu. Pri Q3 je bočna linija med izboklino in sredino povezana. Pri sportbacku je prekinjena. Bočna linija je nižja, zato so razmerja na videz pomanjšana. Zaradi te znižane črte se avto zdi še daljši, vitkejši in bolj stisnjen. Poleg tega imamo občutek, da je večji. Tudi prag ima novo obliko in spodnja linija se dviga. Če pogledamo silhueto avtomobila, se zgornja črta spušča in riše kupejsko linijo strehe, spodnja pa se dviga. Združita se nevtralno in ohranjata dinamiko silhuete.

Videoprispevek najdete v zadnji oddaji Avtomobilnost.