Novinka je s 4,69 metra v dolžino še daljša in tudi širša od svoje predhodnice. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Novinka je s 4,69 metra v dolžino še daljša in tudi širša od svoje predhodnice. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Gre za četrto generacija octavie, modela, ki je sicer na trgu že 60 let. V primerjavi s predhodno je zrasla v vseh smereh, pomemben podatek pa je, da je pridobila še za dodatnih 30 litrov prostora v prtljažniku. Novo najvišje število tega segmenta torej znaša 640, govorimo pa seveda o karavanski octavii combi.

Kolesa merijo do 19 palcev, predvsem pa so se inženirji posvetili izboljšavam aerodinamike, ki imajo vpliv tako na manjšo porabo goriva kot na manjši izpust emisij. Nova, bolj emocialna, predvsem pa ostra oblika prinaša enega najboljših količnikov zračnega upora v avtomobilski industriji, ki je pri limuzini cx 0,24, pri karavanski izvedenki combi pa je cx 0,26.

Tako kot golf, s katerim si deli arhitekturo, je dobila tehnologijo za upravljanje menjalnika DSG shift-by-wire. To pomeni, da se voznikova izbira vozne stopnje menjalniku prenese elektronsko in ne mehansko. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Tako kot golf, s katerim si deli arhitekturo, je dobila tehnologijo za upravljanje menjalnika DSG shift-by-wire. To pomeni, da se voznikova izbira vozne stopnje menjalniku prenese elektronsko in ne mehansko. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Inovativen volan

Napredek v kabini je otipljiv in viden zaradi uporabe boljših materialov in novih tehnologij. Revolucionaren je volan, ki ima po novem le dva kraka. Izboljšana je virtualna armaturna plošča. Zaslon ima diagonalo 10 palcev. Prvič so na voljo do hrbta zelo prijazni ergonomski sedeži, ki ne le ogrevajo, ampak tudi masirajo in hladno prezračujejo. Klimatska naprava je lahko triobmočna, za več udobja spredaj in zadaj.

Veliko sistemov se je v škodi znašlo prvič. Nova asistenca za ovire v primeru nevarnosti trčenja s pešcem, kolesarjem ali drugim vozilom z aktivnim ojačanjem navora volana vozniku pomaga, da v idealnem primeru z nadzorovanim izogibanjem prepreči trčenje. Opozorilo ob izstopanju vozniku pred odpiranjem vrat prikaže, če se od zadaj približuje drugo vozilo ali kolesar. Z zaznavanjem rok vozilo preverja, ali se voznik redno dotika volana ali morda zaradi kritičnega zdravstvenega stanja nima več nadzora nad vozilom. Če pride do takšne kritične situacije, lahko sistem emergency assist ustavi vozilo.

Na izbiro so motorji TDI in TSI najnovejše generacije in tudi pogon na zemeljski plin (CNG), Škoda v octavio uvaja priključno hibridni pogon v dveh različno močnih izvedbah. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Na izbiro so motorji TDI in TSI najnovejše generacije in tudi pogon na zemeljski plin (CNG), Škoda v octavio uvaja priključno hibridni pogon v dveh različno močnih izvedbah. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Tudi priključno hibridna octavia

Octavia bo še naprej na voljo s klasičnimi bencinskimi in dizelskimi motorji, prvič pa bosta na voljo tudi priključnohibridni in plinski pogon. Več o novi octavii pa po tem, ko bomo na Avtomobilnosti avto temeljito preizkusili.