Krožna križišča v ljubljanskem BTC-ju pogosto služijo namesto poligona. Foto:
Krožna križišča v ljubljanskem BTC-ju pogosto služijo namesto poligona. Foto:
Londonsko letališče in dirkalniki
Primerno prizorišče za preverjanje lastnih zmožnosti za volanom je lahko tudi pista na letališču - tista, ki trenutno ni v uporabi seveda.

Med najbolj priljubljenimi prizorišči za dokazovanje in preizkušanje (ne)sposobnosti za volanom je tako ljubljanska obvoznica, parkirišča pred večjimi trgovskimi središči, krožna križišča po vsem mestu, sploh pa veliki rondo v Tomačevem in mala krožišča v BTC-ju.

Tovrstna dirkanja in drzni manevri z avtomobili se običajno dogajajo v objemu noči, ko so tudi ceste bolj prazne in imajo dirkači manj možnosti, da če gre kaj narobe, poleg svojega vozila poškodujejo tudi tuja, vendar taki prizori niso nič neobičajnega niti pri belem dnevu.

Drift in drag race
Najbolj pogoste so igrice v slogu dveh avtomobilov, ki hkrati štartata in tekmujeta, kateri bo prej prevozil določeno razdaljo - t. i. drag race, ali pa kdo najhitreje prevozi krog po ljubljanski obvoznici, kdo uspe zdrseti največ krogov v krožnem križišču - t. i. drifting, oziroma kdo krožišče prevozi z največjo hitrostjo, ne da bi ga pri tem vrglo v odbojno ograjo ali bližnji robnik. Verjetno ni nobenega "cestnega norca", ki ne bi vedel, kakšna je največja hitrost, pri kateri mu še uspe zvoziti tomačevsko krožišče.

Zaželena panorama
Številne Ljubljančane ti dirkači motijo, imajo pa tudi kar nekaj oboževalcev, ki uživajo ob pogledu na cestne umetnije. Na terase lokalov v BTC-ju se tako sploh med konci tedna v večernih urah odpravi na pijačo veliko tistih, ki pridejo tja samo zato, da opazujejo nore vožnje po malih krožnih križiščih.

Zapadel je prvi sneg ...
Poseben čar pa divje vožnje v krogih dobijo, ko v Ljubljani zapade prvi sneg. Splošno znano dejstvo je, da se pravi avtomobilski navdušenci zvečer spravijo na še nesplužena in prazna velika parkirišča po vsem mestu, kjer se tako vozi v krogih in podrsava po snegu tudi po deset vozil hkrati. Za ljubitelje nore vožnje je ta občutek eden najlepših, ta prizor je hkrati prava paša za oči za gledalce, ki se vsako leto množično zberejo tam, in nočna mora naključnih mimoidočih, ki se ob pogledu na norenje držijo za glavo.

Obisk policistov
Je pa že nekakšen običaj, da se ponavadi na vrhuncu zabave na prizorišče pripelje policija in veselja za voznike je takrat konec. Poklicali smo Martino Gramec, tiskovno predstavnico PU Ljubljana, ki nam je povedala, da policisti posežejo vmes, kadar gre za kršitev cestnoprometnih predpisov. "Najpogosteje gre za vožnjo z neprilagojeno hitrostjo ali za ogrožanje. Predpisi namreč veljajo tudi na vseh javnih parkiriščih," je dejala.

Varnost je na prvem mestu
Nasprotniki driftinga trdijo, da gre za ogrožanje nedolžih mimoidočih in mimovozečih se vozil ter da divje obračanje ne sodi niti na cesto niti na parkirišče. Zagovorniki pa jim odgovarjajo, da so se prav s tako vožnjo naučili hitrega reagiranja za volanom, s pomočjo katerega so se izognili že marsikateri nesreči med "običajno" vožnjo. Kakor koli že, tovrstna vožnja in manevriranje, pa če je še tako koristno za pridobivanje spretnosti v vožnji, ne sodi na cesto ali na javna parkirišča, ampak na poligon, ki je namenjen temu in kjer ni možnosti, da bi ob morebitni nepazljivosti poškodovali nedolžne mimoidoče.