Na nemških avtocestah se vozi zelo hitro. Bo kdaj drugače? Foto: EPA
Na nemških avtocestah se vozi zelo hitro. Bo kdaj drugače? Foto: EPA
Veliko Nemcev meni, da bi morale biti letalske takse višje in da bi morali denar nameniti varovanju okolja. Foto: EPA

Evropski komisar za okolje Stavros Dimas in nemški okolijski aktivisti so Nemce pred časom pozvali k omejitvam hitrosti na avtocestah. Opozorili so, da je zaradi hitre vožnje poraba goriva veliko večja.

Prometni minister ni za omejitve
Nemški prometni minister Wolfgang Tiefensee je idejo o hitrostnih omejitvah ostro zavrnil, a nedavna raziskava v Nemčiji je pokazala, da bi ljudje radi vozili počasneje. 54 odstotkov Nemcev meni, da na avtocestah ne bi smeli voziti hitreje kot 130 kilometrov na uro, še deset odstotkov vprašanih je prepričanih, da bi morala biti najvišja dovoljena hitrost še nižja, približno 35 odstotkov anketirancev pa je zadovoljnih s tem, da na nemških cestah ni hitrostnih omejitev.

V Nemčijo prihajajo "avtocestni turisti"
Na nekaterih odsekih avtocest, predvsem pred velikimi mesti, so hitrost sicer že omejili, drugod je 130 kilometrov na uro le priporočena hitrost, ki pa je nemški vozniki večinoma ne upoštevajo. Ker je torej po Nemčiji mogoče "divjati", nekateri tujci, predvsem Američani, priznavajo, da pridejo v deželo le zato, da lahko močno pritisnejo na plin.

Bi se zmanjšala prodaja hitrih avtomobilov?
Nekateri nemški avtomobilski proizvajalci, med katerimi so BMW, Porsche in Mercedes-Benz, kateri ponos so močni in hitri avtomobili, se bojijo, da bi bila njihova vozila zaradi morebitne uvedbe omejitve hitrosti na avtocestah manj privlačna in bi škodila prodaji. Tudi na svoje avtoceste so v Nemčiji izredno ponosni, prvo so med mestoma Bonn in Köln zgradili že daljnega leta 1932. Da so Nemci med ekološko najbolj zavednimi prebivalci Evrope, dokazuje tudi podatek, da se jih več kot polovica zavzema za višje letalske takse, saj se zavedajo, da letalski promet močno onesnažuje ozračje.