Napotnice gredo v zgodovino. Foto: BoBo
Napotnice gredo v zgodovino. Foto: BoBo
Papirnate napotnice postajajo zgodovina

Za zdaj se lahko bolniki elektronsko naročijo le na 190 storitev - gre za preglede in diagnostiko, ne pa tudi za operacije. Te bodo morda v storitev eNaročanje vključili do konca letošnjega leta, so pred dnevi napovedali predstavniki ministrstva za zdravje in Nacionalnega inštituta za javno zdravje.

Splošno dostopni podatki o čakalnih dobah
Kot bistveno novost elektronskega naročanja so izpostavili možnost pregleda prvih prostih terminov ali okvirnih terminov pri vseh izvajalcih na enem mestu. Storitev eNaročanje vsakemu uporabniku spleta in ne le bolniku z napotnico omogoča spremljanje podatkov o čakalnih dobah za 1132 storitev. Podatki se tako po novem zbirajo za bistveno več storitev neposredno iz informacijskih sistemov izvajalcev, stari pa so največ dve uri in se sproti osvežujejo.

Kako poteka elektronsko naročanje?
Bolniku mora biti najprej izdana elektronska napotnica, nato pa se lahko bolnik naroči sam prek portala zVem, lahko ga naročita medicinska sestra ali zdravnik takoj po izdaji napotnice, lahko se naroči na t. i. infotočkah ali pa na telefonski številki 080 2445. Točnost podatkov o prvih prostih terminih in okvirnih terminih - za zdaj močno prevladujejo podatki o okvirnih terminih - je odgovornost izvajalcev.

Od leta 2015 izdali že milijon napotnic
Uvajanje elektronskega naročanja je v okviru projekta eZdravje steklo že konec leta 2015. Storitev pokriva postopka napotovanja in naročanja na zdravstvene storitve na sekundarni in terciarni ravni z napotnico, ne pa tudi za osebnega zdravnika. Konec marca je prispela že milijonta elektronska napotnica.

Dosedanji strošek projekta eZdravje sicer znaša okoli 22 milijonov evrov, od tega je bilo za storitev eNaročanje porabljenih 890.000 evrov.

Papirnate napotnice postajajo zgodovina