Znanstveniki ugotavljajo, da so naravni rezervoar virusa rovke, saj je bilo med 261 testiranimi okuženih 26 odstotkov rovk. Okužbe so odkrili tudi med dvema odstotkoma testiranih domačih koz ter petih odstotkih testiranih psih. Foto: Pixabay

Skupina znanstvenikov iz Kitajske, Singapurja in Avstralije je ugotovitve predstavila v znanstveni reviji New England Journal of Medicine. Virus, imenovan langya henipavirus (LayV), so v provincah Šangdong in Henan prvič zaznali konec leta 2018.

Uradno so ga identificirali prejšnji teden, potem ko so na Kitajskem zaznali nenaden porast okužb, poroča Euronews. Skupno poročajo o 35 okužbah.

Raziskovalci niso zasledili smrtnih primerov, prav tako pa niso odkrili dokazov o neposrednem prenosu tega virusa s človeka na človeka.

Po navedbah raziskovalcev pod vodstvom Weija Liuja z Inštituta za mikrobiologijo in epidemiologijo v Pekingu so pri testiranju na živalih virus našli predvsem pri malih sesalcih rovkah.

Med 35 bolniki jih je bilo 26 okuženih izključno z zoonotskim virusom LayV. Ti bolniki so imeli simptome, kot so vročina, utrujenost, kašelj in bolečine v mišicah. Pri nekaterih bolnikih so ugotovili tudi poškodbe jeter in ledvic.

"Ni razloga za paniko"

Soavtor študije, profesor Wang Linfa, je za kitajske medije dejal, da primeri okužb "doslej niso bili smrtni ali zelo resni", zato ni "razloga za paniko", poroča Guardian. Za boljše razumevanje virusa in povezanih bolezni bodo potrebne nadaljnje raziskave, so poudarili znanstveniki, ki so opozorili, da je trenutni vzorec okuženih premajhen, da bi lahko z gotovostjo trdili, da se virus ne more prenašati med ljudmi.

Zoonoze so sicer nalezljive bolezni, ki se z živali prenašajo na človeka. Te vedno potrebujejo živalskega gostitelja in rezervoar, da okužijo človeka. Njihovi povzročitelji so bakterije, virusi, glive in zajedavci, ki v človeško telo pridejo na najrazličnejše načine, na svoji spletni strani navaja Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano (NLZOH).

Langya sodi v družino henipavirusov. Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) gre za zelo nevarno družino virusov, med katerimi sta tudi virusa hendra in nipah. Smrtnost slednjega je med 40 in 75 odstotki, poroča Euronews.