Zdravje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 30 glasov Ocenite to novico!
"Pedagoški delavci prehitro prilepijo kakšno diagnozo otroku, ki sploh ni prava. Denimo ta famozni ADHD je res en slovenski problem," pravi ravnateljica Vzgojnega zavoda Planina Leonida Zalokar. Foto: TV Slovenija
Vsi otroci, pri katerih opazimo težave, ne potrebujejo nujno terapije. Foto: Vzgojni zavod Planina

Dodaj v

Učitelji slabo usposobljeni za delo s težavnimi mladostniki

Fakultete tovrstnih znanj ne dajejo
19. januar 2018 ob 10:17
Planina - MMC RTV SLO, Televizija Slovenija

Zadnjih pet let je pri mladostnikih zaznati vedno več osebnostnih motenj, predvsem čustvene nestabilnosti. Ravnateljica Vzgojnega zavoda Planina opozarja pristojne na pomanjkljivo usposobljene vzgojitelje, učitelje in svetovalne delavce, kar lahko privede do hudih posledic za mlade.

Določena odstopanja pri otroku lahko prepoznamo že pri starosti treh ali štirih let. Gre za brezčutne, neobčutljive otroke, brez empatije, sočutja do drugega. Če tega ne prepoznamo in ne odreagiramo pravilno, potem se težave le še stopnjujejo. "Imamo otroke, stare 10, 14 let, ki so že zelo zelo resno moteni in dobesedno ogrožajo življenja drugih," nam pove ravnateljica Vzgojnega zavoda Planina Leonida Zalokar, kjer je trenutno nameščenih 53 otrok in mladostnikov, med njimi 19 deklet. V Zavodu se spoprijemajo s prav vsemi psihičnimi težavami mladih, kar jih je mogoče najti v knjigah. 60 % gojencev jemlje predpisana zdravila.


Ta famozni ADHD

Vsi otroci, pri katerih opazimo težave, ne potrebujejo nujno terapije. Včasih so dovolj le ozaveščanje staršev, strokovno svetovanje, učenje ustreznih metod in tehnik, kako ravnati s takim otrokom. Kar velja tudi za vzgojitelje in učitelje v vrtcih in šolah. "Tovrstnih znanj pa fakultete ne dajejo, metodološko smo izredno šibki oziroma se s tem sploh ne ukvarjajo. Zato pa imamo take težave že v vrtcih in prvih, drugih razredih osnovne šole. Vzgojiteljev in učiteljev nihče ne poduči."

Bistveno je, da prepoznaš simptome pri otroku in potem ustrezno ravnaš. 'Pedagoški delavci prehitro prilepijo kakšno diagnozo otroku, ki sploh ni prava. Denimo ta famozni ADHD je res en slovenski problem. Pa verjemite mi, da ni vse ADHD.' (o. a. ADHD – pomanjkanje pozornosti, hiperaktivnost)

Pismo pristojnim
V dobri veri, da delaš prav, lahko narediš vse narobe in tako se motnja poglablja. Svetovalni delavci v vrtcih in osnovnih šolah naj bi bili tisti, ki bi težave mladih prepoznali in učiteljem nudili oporo, nasvet. "Če pogledate kurikulume, kaj se učijo na Pedagoški fakulteti ali na Fakulteti za socialno delo, kakšna znanja podajajo glede prepoznave motenj, obravnave, metodike, potem je zadeva jasna. Niso podkovani, niso strokovno usposobljeni. Tako učitelji in vzgojitelji kot svetovalni delavci," je kritična Zalokarjeva. Pristojne je na to že pred časom opozorila, pravi, in dobila odgovor: fakultete so avtonomne.

Strokovni zbor Zavoda Planina je tako pred dvema tednoma na ministrstvo za izobraževanje naslovil pismo, v katerem pristojne opozarjajo na pomanjkljivosti študijskega programa Izvajanje specialno-pedagoške in socialno-pedagoške pomoči otrokom in mladostnikom s primanjkljaji na posameznih področjih učenja ter s čustvenimi in vedenjskimi težavami.

Na ministrstvo smo naslovili vprašanje, a še čakamo na odgovor.

Erika Pečnik Ladika, TV Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
tanj
# 19.01.2018 ob 10:40
Težava je v starših, ne v učiteljih. Pika.
pasant
# 19.01.2018 ob 10:22
Otroci so odsev staršev. Narcisizem in permisivna vzgoja.
monterey
# 19.01.2018 ob 10:57
"Imamo otroke, stare 10, 14 let, ki so že zelo zelo resno moteni in dobesedno ogrožajo življenja drugih,"

Točno to se trenutno v živo dogaja na eni od ljubljanskih osnovnih šol. Šestošolec že dalj časa terorizira sošolce, hodi v šolo z nožem in grozi, da bo vse pobil, vključno z ravnateljem. Šola ne ukrepa, ker gre za sina višjega sodnika in državne sekretarke. . Starši so se končno uprli in svojih otrok že cel teden ne pustijo k pouku.
clutch00
# 19.01.2018 ob 11:13
ze spet so problem ucitelji, ki nimajo vec nobenih pravic. Otroci so pa vse pametnejsi in tocno vejo kaj vse si lahko privoscijo, problem je vzgoja doma in pomanjkanje pooblastil uciteljev. Ce bi lahko samar spustu razvajenemu frocu, bi imel ogromn ucinek, tako na disciplino v razredu, kot na njegovo vzgojo. Tako pa imas 2, 3 zlobne, razvajene otroke, ki unicujejo red v celotnem razredu
krosnjar
# 19.01.2018 ob 10:47
Razvajenost....ker so starsi sluge svojim otrokom ali neukvarjanje z otroci, ker se starsi ukvarjajo izkljucno sami s sabo in so jim malcki pri tem ovira. Vse ostalo je bla, bla, bla
foxhunt
# 19.01.2018 ob 10:53
Še enkrat, težava je v nedoraslih in neodgovornih starših brez moralnih vrednot.

samo vpraša. a te članek je posredno spisan zaradi oš poljane?
Snežinkica
# 19.01.2018 ob 10:38
"Imamo otroke, stare 10, 14 let, ki so že zelo zelo resno moteni in dobesedno ogrožajo življenja drugih,"

Permisivna vzgoja, totalno kemizirano okolje, internet... in rezultati so tu.
cabbage
# 19.01.2018 ob 10:58
Če bi učitelji imeli sistem od 20 let nazaj nebi potrebovali posebnih usposabljanj.... zdaj niti pisnit ne smejo saj jim osnovnošolski učenci grozijo z odvetniki. Noro
Ayrton79
# 19.01.2018 ob 10:59
Nemogoče je prevzgojit otroka na 10 ali več let slabe vzgoje, čeprav veliko staršev misli, da so učitelji v šolah zato. Poleg tega so učitelji učitelji in ne delavci za delo s problematičnimi osebami.
223
# 19.01.2018 ob 10:48
ADHD je res en slovenski problem? Aja? Človek rabi 1 minuto, google in srednje dobro znanje ene par jezikov, da zelo hitro ugotovi, da je ADHD "moderen" tudi v angleško, nemško, in špansko govorečih državah ter Italiji in Franciji in da se v vseh teh strokovnjaki pritožujejo, da je prepogosta diagnoza.
davide
# 19.01.2018 ob 11:01
Kaj pa če bi starši doma svojo nalogo opravljali???
Ribiič
# 19.01.2018 ob 11:16
O uporu staršev na OŠ Poljane pa nič.
ošas
# 19.01.2018 ob 11:23
@monterey
Bi rekel, da je ta članek na nek način “damage control”, ker jim je v zvezi z tisto šolo duh ušel iz steklenice in MSM mediji tega dolgo več ne bodo mogli skrivati zdaj, ko so se uprli starši in o tem piše Požar. Do sedej so lahko ščitili priviligirane zgleda pa pripravljajo teren, da se relativizira odgovornost šole, ki ne ukrepa in staršev, ki sta vzgojila psihopata.
alcatraz
# 19.01.2018 ob 10:55
Permisivna vzgoja, totalno kemizirano okolje, internet... in rezultati so tu.

Vprašaj švede, ki so tako furali permisivno vzgojo, kakšne ljudi jim je z njo uspelo vzgojiti. Prva generacija permisivcev je odrasla in je:
Vedo nič, znajo nič, ne znajo se niti obrniti, nimajo pojma kaj je to avtoriteta in so neuporabni za karkoli...
Janez___
# 19.01.2018 ob 10:32
Vse skupaj nekako časovno sovpada z razmahom uporabe napravic z zaslonom na dotik in dostopom do spleta... Ljudje se ne zavedajo kako so skuri otroške možgane.
Lukas
# 19.01.2018 ob 12:18
V prvi vrsti čustvena in fizična odsotnost očeta. Moški v slovenski družbi ne dojemajo pomena očetovske vloge. Otroke se ima, zato ker se jih pač ima...za ostalo pa bo poskrbelo življenje samo. Vzgoja otroka je zelo resna zadeva in večletni sistematični proces. Ljudje starševstva ne jemljejo dovolj resno, niti ga v osnovi ne razumejo. Tako imaš na eni strani čustveno brezbrižnost in zanemarjanje, na drugi pa "vse za mojega sončka". Potem pa imamo, kar pač imamo.
redshift
# 19.01.2018 ob 12:17
In spet pisarniški modrijani valijo krivdo na učitelei. Spoštovani, učitelji niso psihologi in nikdar ne bodo. So učitelji. In svojega dela dandanes več ne morejo opravljati. Če bi bil sarkastičen, bi rekel, da jim ni dovoljeno. Vsak drugi z odločbami, starši s pritožbami na vse in vsakogar, ustrahovanje z inšpekcijami. Otroci prihajajo v šolo razvajeni in polni samih sebe. To ni stvar učiteljev, da prevzgajajo. In dokler se to ne bo spremenilo, bo vse samo še huje. Bi pa a tem msetu okrivil učitelje s te strani, da se zavoljo degradacije njihovega poklica bolj množično n euprejo. Če se lahko štrajka za plače, naj se štrajka tudi zaradi delovnih razmer.
Branko3
# 19.01.2018 ob 11:28
Mislim da ni toliko problem sama usposobljenost, kot pa neumni predpisi, ki preprečujejo učinkovito vzgojo problematičnih otrok.
Mirko Tipka
# 19.01.2018 ob 11:12
ADHD imajo otroci, katerih se starši premalo ukvarjajo z njimi. Več bo potrebno iti v naravo in se ukvarjati s športi. Pa je zvečer vsak otrok brez ADHD-ja.
are
# 19.01.2018 ob 13:06
Mama tega otroka, ki je trenutno v novicah je državna sekretarka na enem od ministrstev, oče pa vrhovni sodnik. Tu se ne bo ukrepalo prav nič, ker grozita vsem po vrsti.
Kris
# 19.01.2018 ob 11:57
Učitelji slabo usposobljeni za delo s težavnimi mladostniki

Yep, še en članek, ki sugerira in vali krivdo na zunanji faktor - učitelje, šolo. Pravi naslov članka bi moral biti: Starši slabo usposobljeni za delo s svojimi otroci. Pa bi se morda potem kaj premaknilo. Učitelj nima absolutno nobene avtoritete na svojem področju, ker sta mu feminizem in permisija zvezala roke bolj kot performerju Houdiniju - le da se je ta znal rešiti iz pasti, heh. Kako naj torej človek, ki je popolnoma nemočen, kaj stori, spremeni? Nič ne more. Za takele izgovorjene traparije bi lastnoročno odpustil vse te dobro plačane in izobražene (gnar vržen stran očitno) strokovnjakinje, strokovne direktorice in ravnateljice, saj so same največji del problema. In nastavil bi moške - po kvotah! - da bi naredili red. Feministke na vzgojno-šolskem področju nimajo nič proti dominaciji žensk v razmerju 95:5. Tukaj jih neenakost ne moti. Sicer pa predlagam nekaj naslovov knjig, ki ne dajejo zgolj uvida v problem sodobne mladine, temveč tudi v probleme širše sodobne družbe - in otroci so vedno le odslikava tega, kar je v družbi narobe.
- Grozljivi gost - nihilizem in mladi, Umberto Galimberti
- Hipoteza o sreči, Jonathan Haidt
- Kultura narcisizma, Christopher Lasch
- Miti našega časa, Umberto Galimberti
- Pridni sinko, Pascal Bruckner (roman)
- Razvajenost, Bogdan Žorž
- Strupeni starši, Susan Forward
bolkonsky
# 19.01.2018 ob 11:46
Mislim da ni toliko problem sama usposobljenost, kot pa neumni predpisi, ki preprečujejo učinkovito vzgojo problematičnih otrok.
-------------------
tako je...
slovenecnadunaju
# 19.01.2018 ob 12:50
Rahlo druga tema, ampak jaz se spomnim iz osnovne šole- skoraj praviloma- bolj kot so bili otroci iz urejenih družin in že tako imeli vse, bolj so jih trepljali tudi učitelji(ce). Medtem ko tisti, ki so bili iz družin s kakimi problemi- ponavadi postanejo, tako kot doma- krivi za vse probleme.

Z vidika učiteljev- a se sploh da kaj naredit potemtakem? Ali pač otroku iz neurejenih razmer poveš da pač je mel bad luck in ga daš sedet tja nekje zadaj med tiste "problematične".

Drugače pa mislim da večina problematičnih otrok nima permisivne vzgoje, ampak pomanjkanje vzgoje na splošno. Zanima me zgolj ali menite, da šole lahko takim otrokom pomagajo ali ne. Hvala.
Mirko Tipka
# 19.01.2018 ob 11:15
Najbolje, da začnejo hoditi okoli "super babice", ki bodo najprej starše in potem otroke spravile v red.
cocker
# 19.01.2018 ob 12:31
Ja tako, starši delajo po svojih zmožnostih in učitelji po svojih. Otroci so v zadnjih letih okarakterizirani ali diagnosticirani z najrazličnejšimi vedenjskimi težavami , motnjami. Bolezni bi izvzel. Za vse te čudne ADHA ali kako se že imenuje, so pa izmišljotine stroke, da lahko razvija filozofijo in s tem teorijo iz katerih potem delajo eni doktorate itd, itd. Rezultatov ali rešitev pa nimajo! Pomanjkanje pozornosti in hiperaktivnost in še kakšne druge motnje so vse plod ene zadeve, ki je staršem ušla iz rok in to je - PREVELIKA RAZVAJENOST. Problem teh težav in motenj je v tem, da lahko pa kar hitro preidejo v psihične bolezni. To zaradi tega, ker se otroku, ne sme več nič prepovedat, ne v doma, v šoli pa sploh ne. Psihologi bi morali biti na tem področju veliko bolj glasni. Staršem se ne da več vzgajat svojih otrok, saj to zahteva dokaj velik napor, učiteljem se je vzgoja itak odvzela. Pojdite v eno OŠ in si oglejte 20 minutni odmor in vam bo vse jasno. Zakaj imajo OŠ varnostnike in kaj on potem lahko naredi - nič ???
Pa še nekaj, kdo je dovolil neke čudne reklame na radio pstajah "Bodi heroj". V katerih se vzpodbuja starše , kako veliki heroji so, če gredo po otroke na žur sredi noči, ker so zadrogirani in opiti?? Katastrofa od reklame!
Starši naj bodo HEROJI in naj vzgojijo otroke, da bodo lahko sami prišli iz žurke!!!
Kaj je z našo družbo, se mi včasih zdi, da se vzpodbuja - bolj nenormalno je edino dobro - .
firtoh
# 19.01.2018 ob 12:20
Mene je v OŠ,pomanjkanja pozornosti,pozdravila učiteljeva kreda v glavo.
ElTorro
# 19.01.2018 ob 11:44
Težava je v starših, ne v učiteljih. Pika.

Pozabljamo tudi vzgojno-izobraževalni sistem, ki otroku (v primerjavi s časom pred recimo 30 leti) daje predvsem privilegije, odgovornosti pa bore malo. V mojih OŠ časih so se tudi največje barabice na šoli bale ukora ravnatelja - ker so vedeli, da na drugi šoli ne bo lahko vzpostaviti enake "dvoriščne prevlade" nad sošolci. Vsi so imeli nek rešpekt pred "poboljševalnicami".

Kaj grozi danes mladostniku, ki se odloči, da ne bo upošteval sistema? V šoli absolutno nič - še doma po zakonu ne sme dobiti nobene kazni. Uporniški pubertetniški mladini se to zdi zelo fino - delam kar želim in nihče mi nič ne more.

Starši tudi nis(m)o vsemogočni. In tudi če doma narediš vse prav, je del izoblikovanja osebnosti vendarle tudi okolica, na katero ni možno veliko vplivati. Z dobro vzgojo lahko le zmanjšaš verjetnost, da bo tvoj otrok postal "težaven", 100% zanesljivosti pa tukaj ni.
Rugess Nome
# 19.01.2018 ob 12:25
malega kriminalca ki hodi v šolo z nožem bi treba poslat v psihiatrično bolnišnico. staršem pa vzet starševske pravice
mend055
# 19.01.2018 ob 12:25
Starši, kje ste?

PS Eden od odgovor na alarmantno stanje v zvezi z obnašanjem današnjih otrok in mladine je v tem družbeno-ekonomskem sistemu, ki v imenu dobička UNIČUJE STARŠEVSTVO! Starši delajo cele dneve - mnogi seveda - domov pridejo uničeni... Polno mam, ki delajo v trgovinah, morajo delati v trgovinah tudi ob koncu tedna. Otroci so sami, mladostniki tudi...
Veliko teh in drugih mam je samohranilk, kar pomeni da so otroci sami, praviloma non-stop gledajo tv itd. (pornografijo, filme z nasiljem, bebave nadaljevanke - tudi na A kanalu, POP-u in še nekaterih komercialnih programih, se družijo s sumljivo družbo...
NI VEČ KONTROLE NAD OTROCI, MLADINO.
Državo briga za vzgojo in normalno stanje v družbi. Briga jo DENAR. Pa še ne zna se začeti razdolževati - toliko dolgujemo tujim bankam...
Vse politike in sovprežne sodrgo, ki tako stanje podpira, dati na čevelj in delo v take šolske ustanove, domove starejših ...

Vse dobro in uspešno ge. ravnateljici in sodelavcem. Mladim pa: recite vendar staršem naj se za vas BRIGAJO!
memento_mori
# 19.01.2018 ob 13:59
Šole s prilagojenimi programi, ki so bile ustanovljene točno za takšne otroke, samevajo, starši otrok s primanjkljaji pa vztrajajo, da se njihovih otrok v takšne šole ne vključuje, ker smo danes vsi obsedeni z 'normalnostjo'. Zaradi tega pa pouk na standardnih šolah izjemno trpi, ker ima sedaj učitelj v razredu po 5 ali več učencev, ki absolutno nimajo kaj iskati na takšnih šolah. Več kot tretjina učencev ima zdravniška opravičila in prilagoditve. Kam to gre? Nikamor.
Lightning
# 19.01.2018 ob 11:55
Kot bodoči učitelj se današnje situacije v šolah kar malo bojim. Prilagoditve ima vsak 4. otrok, vse več jih je popolnoma nezainteresiranih za pouk, še zlasti nekaterih družboslovnih predmetov, ker se je njihov pomen v javnem prostoru načrtno zmanjševal v zadnjem desetletju.
Obenem so tukaj še starši, ki se vtikujejo v delo šole in delavcev šole ter s tem povzročajo dodatne probleme učiteljem, ki so že tako preobremenjeni in preslabo plačani za pomembno delo, ki ga opravljajo.

lp
bolkonsky
# 19.01.2018 ob 11:28
Zadnjih pet let je pri mladostnikih zaznati vedno več osebnostnih motenj, predvsem čustvene nestabilnosti. Ravnateljica Vzgojnega zavoda Planina opozarja pristojne na pomanjkljivo usposobljene vzgojitelje, učitelje in svetovalne delavce, kar lahko privede do hudih posledic za mlade.
----------------------------------------
to je bedarija...
nič se mladostniki ne spreminjajo ...ali postajajo 'problematični'...

problem je v 'postavljanju(spreminjanju) normativov'...
včasih,če je mulc reku v ihti,da se bo 'ubil' je dobil dve po riti,danes pa je takoj 'ocenjen',kot
čustveno nestabilen z osebnostno motnjo...
favory
# 19.01.2018 ob 14:50
Šoli so najprej odrezali jajca, zdaj pa se vsi čudijo, zakaj je impotentna..(dobro, beseda šola je ženskega spola, a saj razumete, o čem govorim..)

Vem, da se da tudi v šoli kar veliko narediti in spraviti mulce na pravo pot, a verejemite mi, da ne s formalnimi ukrepi in vsekako ne, če za problematičnim otrokom stojijo še bolj problematičnimi starši, ki grozijo z inšpekcijami in advokati. Danes si prijazno šolo nekateri predstavljajo tako, da lahko učenci, dijaki..učitelju izrečejo vse, če pa ta dvigne glas na njih pa je to že žalitev osebnosti, kršitev pravic, integritete...I
Henrik
# 19.01.2018 ob 13:04
Tudi starši so slabo usposobljeni za vzgojo svojih otrok.
mataj
# 19.01.2018 ob 12:23
Šiba, kot starih dobrih časih, pa bo mir!
miškolinka
# 19.01.2018 ob 14:24
Ne vem kaj naj bi se dogajalo na Poljanah in zakaj so objavili tale članek. Se mi pa zdi, da je večina komentatorjev zgrešilo bistvo: ravnateljica po mojem razumevanju niti slučajno ne krivi učiteljev za "podivjane in težavne" najstnike, kot bi ji nekateri radi položili v usta. Poudarja dejstvo, da učitelji niso usposobljeni kako postopati s takimi otroci, ko jih dobijo v razred! Kdorkoli je že "kriv", da so taki - naj bomo starši, sistem, tablice, butaste vsebine na TV... - takih otrok je očitno vedno več in učitelji (z vedno manj pristojnostmi) jim pač niso kos.

Saj taki otroci so vedno bili in ja, veliko jih je dobilo kredo v glavo, s palico po prstih... Mogoče so končali OŠ in potem odbluzili življenje. Ne mi rečt, da niste imeli nobenega takega sošolca, jaz sem jih kar nekaj... Tako da se mi ne zdi nič novega to.
Zoro27
# 19.01.2018 ob 14:05
A je ta članek čisto slučajno objavljen v času, ko je prišlo do zadeve s šestošolcem?
ga_moram_imet
# 19.01.2018 ob 13:26
Zanima me zgolj ali menite, da šole lahko takim otrokom pomagajo ali ne. Hvala.

Lahko, ampak samo v sodelovanju s starši in zaradi tega bo nastradalo ostalih 20 otrok razredu, ker se bo mogel učitelj samo z njim ukvarjat.
are
# 19.01.2018 ob 11:17
Definitivno je največ v vzgoji. Z vzgojo otrok je treba začeti takoj, ne ko se pojavijo težave. Tudi hiperaktivnega otroka se da naučit poslušnosti in tehnik samoobvladovanja. Starši takih otrok, rabijo obravnavo, takoj ko otroci pokažejo prve znake. Težava je v tem, da si starši tega ne priznajo.

Glede vrtcev in šol, učitelji v večini niso krivi. Imajo zavezane roke in lahko delajo tisto, kar jim dovoli ravnatelj, učiteljski zbor in kar narekujejo smernice. Drugače adijo služba! Skupine v razredih in igralnicah so prevelike, da bi učitelj/vzgojitelj lahko več časa posvetil enemu otroku. Spremljevalci niso podkovani v tej smeri. Spremljevalec je lahko praktično vsak, ki dokonča srednjo šolo.
Wolfy
# 19.01.2018 ob 11:00
@Dr. Kumrovec

Ti nam bos pa diktator...
totijosipborz
# 19.01.2018 ob 10:40
Se lahko na podlagi nekajletnih izkušenj z delom s problematičnimi otroci posplošuje na vso mladino? Vsa ta jajca so delo psihologov in podobnih profilov. Etiketiraš nevzgojeno mularijo, pa imaš zaposlitev.
lončekkuhaj
# 19.01.2018 ob 21:54
Le zakaj si o uporu staršev na OŠ Poljane upa pisati samo portal Domovina? KEr je to otrok visoko pomembnih staršev.
firtoh
# 19.01.2018 ob 23:09
Moj prijatelj poučuje predmet sociologija na gimnaziji.V enem izmed razredov ima učenko,ki ima potrdilo,da ima tako hudo tremo,da je sme ustno izprašati.Sprašujem se,kako bo to dekle izdelala izpit na na faksu,ki je vedno iz dveh delov,pisnega in ustnega?Kako bo opravila zagovor diplome ali magisterija,če bo prišla tako daleč?Predvsem pa,kako bo lahko opravila razgovor za službo?
galoper
# 19.01.2018 ob 15:36
Problem ima osnovo v prezaposlenosti staršev, ki nimajo časa za vzgojo otrok, so pa odgovorni, če otrok stori kaj obsojanja vrednega. Ko bi to odgovornost prenesli delno tudi na učno-vzgojni kader, bi tudi problematičnih otrok bilo manj.
Smo daleč od blagostanja, ljudje hlastajo za denarjem, kar požira njihov čas, ki ga zmanjkuje za otroke. Torej, urediti bi morali življenjske pogoje, od bivalnih do delovnih.
anny22
# 19.01.2018 ob 13:25
V Sloveniji še vedno nimamo zaprtega otroškega psihiatričnega oddelka za tiste, ki so nevarni sebi in drugim. Ne kazati samo na učitelja, tudi Zalokarjeva v svojem zavodu nima metod in sredstev, da bi ustavila njihovo agresijo, razen pomirjeval. Otroci in mladostniki so na psihiatriji nameščeni skupaj z odraslimi, če si to lahko kdo predstavlja. Ustanovitev takega oddelka bi pomenila javno priznanje, da imamo v družbi hude težave in tega se vsi izogibajo.
ermej
# 19.01.2018 ob 12:12
@Mirko Tipka
# 19.01.2018 ob 11:12
ADHD imajo otroci, katerih se starši premalo ukvarjajo z njimi. Več bo potrebno iti v naravo in se ukvarjati s športi. Pa je zvečer vsak otrok brez ADHD-ja.

To se pa tako hudo motiš, da bi se težko bolj. ADHD otrok je neutrudljiv! Lahko ima 5x tedensko zahtevne treninge, lahko gremo 20 km peš na pohod,... Nikoli utrujen, nikoli noge ne bolijo, izjemno visok prag bolečine,... Predvsem tu pomaga šport zaradi sistema dela, ker je neka disciplina. Se mi zdi, da karate ali judo sta kar primerna športa za takšne otroke, mogoče še atletika, ker pri skupinskih športih so pa sploh v zgodnjih letih bolj neuspešni.

Verjamem pa, da pri namišljenih ADHD otrocih tudi kaj pomaga.
bgyorek1
# 19.01.2018 ob 19:33
Piksa 1974-Tisti ki imamo takega otroka vemo za kaj se gre, ne rabiš se nobenemu opravičevat in razlagat kaj to je.Človek mora prekleto dosti časa in energije vložit da ene stvari zvozi,medtem ko eni pribijajo nekaj na pamet.Dvomim da kdor nima otroka z tako dijagnozo lahko sploh razume ta frdamani ADHD.
najdise
# 19.01.2018 ob 17:56
JS čakam vaše odgovore jutri po 8 uri ko pridete v službo.
Piksa1974
# 19.01.2018 ob 16:36
Se strinjam, da so ucitelji pogosto premalo osvesceni in usposobljeni, ne strinjam pa se,da je adhd neka moderna izmisljotina.eden izmed mojih otrok zal ima to motnjo. In nikakor ni nevaren nikomur ali motec za okolico, motec je le do sebe, saj ima izjemno nizko koncentracijo in potrebuje minimalne prilagoditve in je v soli zelo uspesen. Motnja je danes ze zelo dobro raziskana in poznana; doloceni centri, ki v mozganih skrbijo za pozornost, so premalo aktivni in na silo se jih ne da spodbudit. Pri pozornosti zaostaja za vrstniki, sposoben je slediti pouku pol npr po, ure, nato se izgubi, isto pri ucenju, zato se mora uciti veckrat na dan po recimo 15 min. In zakaj naj bi takega otroka strpali v solo sprilagojenim izvajanjem, ce je lahko z nekaj prilagoditvami v sestem razredu prav dober? Prilagoditve so npr. da pri dolocenih predmetih dobi drugace oblikovan test, snov je seveda ista ... da ne bo kdo rekel, da imajo kaksno protekcijo. Ni razvajen, zaveda s svoje motnje in ve, da se mora zaradi nje se toliko bolj truditi in delati, ce zeli biti uspesen. Nima telefona, tablice v rokah, razen za vikend tv-ja ni, vsak dan ima dovolj gibanja ... tako da prosim, preden prehitro sodite, se poucite in preberite kaksno strokovno mnenje o tovrstnih motnjah.
gtaman
# 19.01.2018 ob 14:13
@prizemljen
Imam diagnosticiran avtizem, pa mi niso nikoli dovolili ničesar, kar neavtistu ne bi. Avtizem ni izmišljen in ni nujno posledica neukvarjanja staršev s svojimi otroki.
Kazalo