Potem ko je zagovornik načela enakosti konec leta 2022 z obsežno raziskavo s klici v ambulante družinske medicine ugotovil, da veliko število ambulant ne zagotavlja vseh zakonsko predpisanih možnosti naročanja, je o tem obvestil tudi zdravstveni inšpektorat in ga pozval k ukrepanju. Foto: Radio Koper
Potem ko je zagovornik načela enakosti konec leta 2022 z obsežno raziskavo s klici v ambulante družinske medicine ugotovil, da veliko število ambulant ne zagotavlja vseh zakonsko predpisanih možnosti naročanja, je o tem obvestil tudi zdravstveni inšpektorat in ga pozval k ukrepanju. Foto: Radio Koper

Da veliko število ambulant ne zagotavlja vseh zakonsko predpisanih možnosti naročanja, je konec lanskega leta opozoril zagovornih načela enakosti. Nadzor, ki ga je na njihovo pobudo izvedel zdravstveni inšpektorat, je ugotovitvam pritrdil.

Zdravstveni inšpektorat je v nadzoru, ki ga je izvedel pri 49 izvajalcih zdravstvene dejavnosti, ugotovil, da kar 78 odstotkov izvajalcev svojim pacientom ne omogoča naročanja skladno z zakonom ter jim tako omejuje pravice do dostopa do zdravstvenih storitev. Inšpektorat je izdal več opozoril in navodil za odpravo pomanjkljivosti ter napovedal ponovitev nadzora, so sporočili z urada zagovornika načela enakosti.

"Zagovorniku načela enakosti so konec lanskega leta prebivalci poročali o težavah pri naročanju na preglede v ambulante družinske medicine. Obveščali so, da so se ob uvajanju elektronskega naročanja okrnile druge zakonsko predpisane možnosti komuniciranja z osebnim zdravnikom. Slabše digitalno pismeni, predvsem starejši, osebe, ki nimajo dostopa do spleta oziroma mobilnih aplikacij, in akutno bolni, so opozorili, da do zdravnika po telefonu in osebno zelo težko pridejo."

Odločili so se, da preverijo dostopnost ambulant družinske medicine v zdravstvenih domovih in pri koncesionarjih ter ugotovili, da večje število ambulant ne upošteva zakonskih pravil o mogočih načinih naročanja.

Možnost naročanja po telefonu tako na primer v nekaterih ambulantah ni bila zagotovljena ves ordinacijski čas, ampak le nekaj ur dnevno. Informacije o načinih naročanja na avtomatskih telefonskih odzivnikih so bile pomanjkljive ali pa so bile podane prehitro, da bi si jih bilo mogoče zapisati ali zapomniti. Nekatere ambulante niso bile opremljene z avtomatskimi telefonskimi odzivniki oziroma so bile informacije na odzivnikih zastarele ali pomanjkljive. Nekatere ambulante niso zagotavljale naročanja po pošti in osebno, obvestila na spletnih straneh ambulant pa so bila pogosto pomanjkljiva.

"Ugotovitve Zdravstvenega inšpektorata potrjujejo, da ima veliko ljudi, tudi ranljivih, velike težave pri dostopu do osebnega zdravnika. Nedopustno je, da ljudje, ki so bolni, velikokrat ne morejo priti neposredno do zdravnika. Od ministrstva za zdravje pričakujem, da bo na tem področju bolj pozorno in bo zagotavljalo, da bodo vsi izvajalci spoštovali zakonska določila in omogočali pacientom neoviran dostop do zdravstvenih storitev. Zagovornik bo dogajanje na tem področju pozorno spremljal še naprej," je ob ugotovitvah zdravstvenega inšpektorata zapisal zagovornik načela enakosti Miha Lobnik.