Foto: Zajem slike Youtube
Foto: Zajem slike Youtube

Eden od mejnikov, ki jih želi doseči elektromobilnost, je tisoč kilometrov dosega z enim polnjenjem, kar bi nedvomno prineslo razmah mobilnosti z ničelnimi emisijami.

Glavno vlogo pri doseganju tega cilja ima energijska gostota oziroma količina energije, ki nam jo uspe shraniti v določeno maso. Ob tem pri švicarskem podjetju Innolith navajajo, da jim je pri litij-ionskem akumulatorju uspelo doseči vrednost tisoč vatnih ur na kilogram. Ob tem je treba poudariti, da jim je to uspelo v laboratoriju in da takšnega akumulatorja niso še vgradili in preizkusili v avtomobilu.

Švicarji niso natančno razložili, kako takšna gostota pomeni tisoč kilometrov dosega, nedvomno pa je jasno, da je ta v praksi odvisen od številnih dejavnikov, kot so slog vožnje, učinkovitost oziroma aerodinamika vozila, zunanja temperatura, kotalni upor pnevmatik in podobno.

Foto: Zajem slike Youtube
Foto: Zajem slike Youtube

Toda pri Innolithu niso ostali pri teoriji, saj imajo že načrt za komercializacijo svojega izuma. Najprej bodo izvedli pilotski projekt v Nemčiji, nato bodo sklenili dogovore z avtomobilskimi proizvajalci in s specializiranimi proizvajalci baterij, proizvod pa bo prišel na trg čez tri do pet let.