Najprej je preoblikoval Starbucksov logotip – sireni je digitalno nadel zaščitno masko. Ta je nepogrešljiva v času pandemije novega koronavirusa. Foto: Jure Tovrljan
Najprej je preoblikoval Starbucksov logotip – sireni je digitalno nadel zaščitno masko. Ta je nepogrešljiva v času pandemije novega koronavirusa. Foto: Jure Tovrljan
Grafični oblikovalec Jure Tovrljan je od leta 2016 zaposlen kot kreativni direktor slovenske agencije AV studio. Razvil je podobe številnih podjetij, ki so bile objavljene v zbirkah LogoLounge, Logopond in Logonest. Med drugim je v sodelovanju s portugalsko agencijo Aspera Hartmann ustvarjal za podjetje Webpower, sodeloval pa je tudi s podjetji v Švici, Nigeriji, Turčiji, ZDA in na Švedskem. Foto: Osebni arhiv
Grafični oblikovalec Jure Tovrljan je od leta 2016 zaposlen kot kreativni direktor slovenske agencije AV studio. Razvil je podobe številnih podjetij, ki so bile objavljene v zbirkah LogoLounge, Logopond in Logonest. Med drugim je v sodelovanju s portugalsko agencijo Aspera Hartmann ustvarjal za podjetje Webpower, sodeloval pa je tudi s podjetji v Švici, Nigeriji, Turčiji, ZDA in na Švedskem. Foto: Osebni arhiv

Jure Tovrljan si ni niti najmanj mislil, da bo s prilagoditvijo najbolj globalno znanih logotipov in sloganov dosegel tak uspeh - po njegovi grobi oceni je serija v dveh dneh samo z objavami, kjer so ga označili oziroma o objavi obvestili, dosegla okoli 30 milijonov uporabnikov. "Pozneje objav nisem več spremljal, ker jih je bilo preprosto preveč, zato bi težko ocenil trenuten doseg projekta," je povedal Jure.

Vse se je začelo s predelavo logotipa svetovne verige kavarn Starbucks, nadaljevati je želel z ikonami v svetu znamčenja, kot so Apple, Coca-Cola in drugi, a je hitro ugotovil, da so nekateri simboli za adaptacijo primernejši kot drugi.

Več v spodnjem pogovoru.

Kdaj in kako se vam je utrnila ideja, da bi preoblikovali prav logotipe oziroma slogane priznanih blagovnih znamk in organizacij?
Do ideje me je vodila strast do znamčenja, ki jo gojim že vrsto let. Enega sobotnega dopoldneva, ko so se ukrepi pri nas nekoliko zaostrili in smo se tudi Slovenci spopadli z resničnostjo, sem ob pogledu na Starbucksov logotip razmišljal, da bi tej znani sireni digitalno nadel masko. Partnerica Nika se je ponudila, da nekaj ur sama popazi dvojčka, jaz pa sem lansiral serijo aktualiziranih logotipov. V trenutku, ko sem jih objavil, je bilo že precej jasno, da bo naslednjih nekaj tednov ključnih, če si ne želimo podobne zgodbe kot naši sosedi.

Oddaljeni krogi olimpijskih iger, s čimer se grafični oblikovalec dotika pozivov k fizičnemu oddaljevanju v času novega koronavirusa. Foto: Jure Tovrljan
Oddaljeni krogi olimpijskih iger, s čimer se grafični oblikovalec dotika pozivov k fizičnemu oddaljevanju v času novega koronavirusa. Foto: Jure Tovrljan

Preoblikovani logotipi pa zdaj sporočajo ravno nasprotno kot prej ‒ recimo krogi pri olimpijskih igrah, ki se prekrivajo, so po vašem posegu narazen, k čemur nas v tem času poziva ves svet ‒ k fizičnemu oddaljevanju. Je bil to tudi vaš cilj ‒ skozi priznane blagovne znamke pozvati k spoštovanju ukrepov za zajezitev covida-19?
Tako je, primaren cilj je bil gotovo družbeno odgovorne narave. Na svojih družbenih omrežjih sem opazil ogromno poceni poskusov širjenja sporočila, ki so me dodatno spodbudili k projektu. Moč znakov, ki jih vsi dobro poznamo, sem izkoristil in sporočal nekaj popolnoma drugega: spoštujte medsebojno razdaljo, v javnosti nosite masko, sicer pa ostajajte doma …

Predelava logotipa Lige NBA – namesto Jerryja Westa na košarkarskem parketu prikazuje človeka v postelji s prenosnim računalnikom, s čimer se lahko v času pandemije novega koronavirusa poistovetijo številni. Foto: Jure Tovrljan
Predelava logotipa Lige NBA – namesto Jerryja Westa na košarkarskem parketu prikazuje človeka v postelji s prenosnim računalnikom, s čimer se lahko v času pandemije novega koronavirusa poistovetijo številni. Foto: Jure Tovrljan
Slogan športnega velikana Nike je iz Just Do it spremenil v Now Don't Do It. V času epidemije moramo namreč upoštevati številne ukrepe. Foto: Jure Tovrljan
Slogan športnega velikana Nike je iz Just Do it spremenil v Now Don't Do It. V času epidemije moramo namreč upoštevati številne ukrepe. Foto: Jure Tovrljan

Gre za dvojnost vašega sporočila ‒ obenem opozarjate na resnost aktualne problematike, po drugi strani pa ogled preoblikovanih znakov na ljudeh izvabi nasmeh.
Vsekakor sem želel po drugi strani javnost nekoliko razvedriti. Strah in skrbi so bili v tem času močno prisotni, vsi smo trepetali, ali nas čaka podobna zgodba kot v Italiji. In tako sem s serijo, poleg ozaveščanja, ciljal tudi na kakšen nasmeh, morda kanček dobre volje in pozitive v sicer mračnih časih.

Predelal je tudi logotip Odprtega prvenstva ZDA. Foto: Jure Tovrljan
Predelal je tudi logotip Odprtega prvenstva ZDA. Foto: Jure Tovrljan
Namesto FedExa FedUp – ste tudi kdaj siti že vsega? Foto: Jure Tovrljan
Namesto FedExa FedUp – ste tudi kdaj siti že vsega? Foto: Jure Tovrljan

Kako je potekal sam proces dela?
Z razlogom sem izbral zelo znane logotipe. Večina nas te znake in slogane, na zavedni ali nezavedni ravni, dobro pozna in nas vsak poseg vanje nekako zmoti. In to motnjo sem želel izkoristiti, z njo pritegniti pozornost, ki je osnova za nadaljnjo komunikacijo.

Corona potrebuje novo ime? Foto: Jure Tovrljan
Corona potrebuje novo ime? Foto: Jure Tovrljan

V oči mi pade nasvet za spremembo imena piva Corona. Kako lahko sorodnost imena z nečim negativnim, kot je koronavirusna bolezen, vpliva na samo poslovanje oziroma kako obrniti zgodbo v svojo korist?
Čeprav je Grupo Modelo, podjetje, ki proizvaja pivo Corona, zaradi pandemije pred dnevi začasno prenehal proizvajati omenjeno pivo, dosegajo v prvih mesecih 2020 skoraj 9-odstotno rast. V marcu pa kar 24-odstotno v primerjavi z lanskim letom.

Sam sem sicer v zbirki Corono preimenoval v “Need new name”, ampak verjamem, da na percepcijo znamke trenutni položaj ne bo drastično vplivala.

V karanteni so se številni preizkusili v peki kruha. Predelava serije Kriva pota (Breaking Bad). Foto: Jure Tovrljan
V karanteni so se številni preizkusili v peki kruha. Predelava serije Kriva pota (Breaking Bad). Foto: Jure Tovrljan

Porast v prodaji je po mojem mnenju kratkoročen in izhaja iz neštetih poskusov humorja v začetnih tednih marca, ko stanja morda še nismo jemali dovolj resno. In čas bo pokazal, kaj se bo z znamko dogajalo dolgoročno. Identiteta blagovne znamke je namreč, kar o tebi govorijo drugi in ne, kar misliš o sebi sam.

Corona se je pametno in okoliščinam primerno distancirala in tiho čaka, da mine.

Številni tuji portali so pisali o vašem delu.
Objav je bilo res ogromno. Govorimo o več tisoč objavah samo v prvih nekaj dneh. Kar hitro sem bil namreč primoran ustvariti nekakšen "press kit", ki sva ga z dekletom pošiljala okoli, ker na vsa sporočila nisva mogla odgovarjati.

"Ostanimo doma," pozivajo po vsem svetu. Foto: Jure Tovrljan

Poleg člankov na portalih, kot so Dezeen, Fast Company, HypeBeast, BoredPanda in podobni, sem bil najbolj presenečen nad objavo na AdAgeu, enem glavnih akterjev v medijskem svetu marketinga in oglaševanja.

So se vam oglasili iz katerega od podjetij, katerih logotipe ste preoblikovali?
Ja, oglasile so se tudi znamke, ki sem si jih “izposodil” v prvotni zbirki. Med drugim so z mano kontaktirali z LinkedIna, MasterCarda, Toyota, generalni pokrovitelj OI, pa mi je pisala glede adaptiranega logotipa za olimpijske igre.

Foto: Jure Tovrljan
Foto: Jure Tovrljan

Odzivi so bili pozitivni, v glavnem je šlo za čestitke in prošnjo oziroma dovoljenje za uporabo. Kar se mi je zdelo nenavadno, glede na to, da sam nisem za dovoljenje pred objavo povprašal nobenega izmed omenjenih podjetij.

Po nekaj dneh je bilo opaziti tudi dosti poskusov večjih znamk (Audi, McDonalds, Coca-Cola), ki so podobno adaptirali svoje logotipe.

Delo od doma. Foto: Jure Tovrljan
Delo od doma. Foto: Jure Tovrljan

Ta poteza je zagotovo povečala povpraševanje ...
Seveda, teh povpraševanj je ogromno. Poleg raznih večjih in manjših podjetij, ki bi želela nov logotip, želijo logotipe reproducirati na majicah, plakatih, kapah itd. Večino seveda zavrnem, sem pa po podobnem principu predelal nekaj logotipov (tudi slovenskih).

Kot sem videla na vašem Instagramu, pa zgodbo nadaljujete ‒ preoblikovali ste tudi plakate svojih najljubših serij …
Tako je, pred nekaj dnevi sem lansiral zbirko plakatov za nekaj meni najljubših TV-serij in jih aktualiziral času primerno.

Prestol v Igri prestolov je zamenjal fotelj, Pisarna je postala Domača pisarna, Prijatelji so se dobili kar prek Skypa, Ted iz HIMYM pa je bodočo ženo spoznal prek Tindra.

Na zabaven način sem želel ozaveščati in obenem komu dati idejo za gledanje dobrih serij. Odzivi so prav tako odlični, serija gre po stopinjah logotipske predhodnice.

Pred nekaj dnevi je lansiral zbirko plakatov njemu najljubših TV-serij in jih aktualiziral času primerno. Na fotografiji Simpsonovi z zaščitnimi maskami. Foto: Jure Tovrljan
Pred nekaj dnevi je lansiral zbirko plakatov njemu najljubših TV-serij in jih aktualiziral času primerno. Na fotografiji Simpsonovi z zaščitnimi maskami. Foto: Jure Tovrljan
Navdih je našel tudi v seriji Igra prestolov. Železni prestol v Igri prestolov je zamenjal fotelj. Foto: Jure Tovrljan
Navdih je našel tudi v seriji Igra prestolov. Železni prestol v Igri prestolov je zamenjal fotelj. Foto: Jure Tovrljan

Ste primer, da se s pravim delom lahko uspe tudi v času karantene, saj ste v samoosamitvi prišli do ideje, o kateri piše ves svet. Ste pričakovali tak uspeh?
Ne, tovrstnega odziva nisem pričakoval. Seveda sem upal, da sporočilo poleti čim dlje, ampak sem bil nad uspehom pozitivno presenečen.

Kakšni pa so vaši načrti za naprej, se obeta nadaljevanje preoblikovanja znakov/serij …
Za naprej želim, da se stanje čim prej normalizira, sam pa imam v glavi nešteto projektov in idej, ki potrebujejo svoj čas. Na prvem mestu je seveda družina, ki pa me v kreiranju 100-odstotno podpira.

Predelal je tudi plakat filma Kako sem spoznal vajino mamo. V času samoizolacije je druženje seveda omejeno, tako da se nekateri še bolj zatekajo k spletnim zmenkarijam. Foto: Jure Tovrljan
Predelal je tudi plakat filma Kako sem spoznal vajino mamo. V času samoizolacije je druženje seveda omejeno, tako da se nekateri še bolj zatekajo k spletnim zmenkarijam. Foto: Jure Tovrljan
Jure Tovrljan gost Miše Molk
Osveščanje javnosti o pomenu nošenja mask, umivanja rok ... tudi s preoblikovanimi logotipi podjetij in naslovi TV serij