Letalski promet je odgovoren za okoli 3,5 odstotka segrevanja planeta, ki ga povzroča človek. Foto: Reuters
Letalski promet je odgovoren za okoli 3,5 odstotka segrevanja planeta, ki ga povzroča človek. Foto: Reuters

Google je največji spletni brskalnik na svetu. Kar 90 odstotkov iskanja po spletu se opravi prek tega podjetja, zato bi lahko imela sprememba, ki jo je uvedlo, velik vpliv na odločitve ljudi o potovanjih.

Google v svojem brskalniku ponuja storitev "Google poleti" (Google flights), ki med drugim izračuna, koliko izpustov toplogrednih plinov naj bi povzročil polet, ki ga uporabnik išče. Namen te storitve je, kot sporočajo v podjetju, pomagati ljudem, da se odločajo za bolj trajnostne načine potovanja.

Julija pa je Google izključil vse posledice poletov na podnebno segrevanje razen ogljikovega dioksida. Nekateri strokovnjaki zdaj opozarjajo, da Googlovi izračuni pokažejo le nekaj več kot polovico resničnih učinkov poletov na podnebje, poroča BBC.

V podjetju so spoorčili, da so spremembo izračunov uvedli po posvetovanju z njihovimi "partnerji v panogi".

Avtor najcelovitejše znanstvene ocene prispevanja letalskega prometa k podnebnemu segrevanju David Lee z Univerze v Manchestru je dejal, da novi izračuni Googla "močno podcenjujejo svetovni učinek letalskega prometa na podnebje".

Poleti ne vplivajo na podnebje zgolj z izpusti ogljikovega dioksida, ki nastaja ob porabi goriva. Segrevanje planeta povzročajo tudi dolgi tanki oblaki visoko v ozračju, ki jih ustvarjajo letala. Ti oblaki namreč zadržujejo toploto, ki jo oddaja planet.

Medtem ko letalski promet povzroča okoli dva odstotka svetovnih izpustov ogljikovega dioksida, je ta sektor odgovoren za okoli 3,5 odstotka segrevanja planeta, ki ga povzroča človeška dejavnost.

Od leta 2000 so se izpusti zaradi letalskega prometa povečali za 50 odstotkov, ta panoga pa naj bi se v naslednjih dveh desetletjih povečevala za več kot štiri odstotke vsako leto, kažejo podatki Mednarodne agencije za energijo (IEA).

Po poročanju BBC-ja, Google priznava, da bi morali biti učinki poletov na podnebje, ki niso povezani z ogljikovim dioksidom, vključeni v njihove izračune, saj da so na svetovni ravni precejšnji, a da je njihova prioriteta "natančnost ocene za posamezni polet".