Sistem označevanja slik, ustvarjenih s pomočjo umetne inteligence, naj bi bil na omrežjih Facebook, Instagram in Threads vzpostavljen v nekaj mesecih, napovedujejo v Meti. Foto: Reuters
Sistem označevanja slik, ustvarjenih s pomočjo umetne inteligence, naj bi bil na omrežjih Facebook, Instagram in Threads vzpostavljen v nekaj mesecih, napovedujejo v Meti. Foto: Reuters

Slike, ustvarjene s pomočjo umetne inteligence, so vse pogosteje tako realistične, da povprečni uporabniki pogosto ne morejo ugotoviti, da niso resnične. Kot opozarja izvršni direktor Mete Nick Clegg, meje med človeško in "sintetično vsebino" postajajo zabrisane, zato so pri tehnološkem velikanu napovedali, da bodo na svojih platformah uvedli označevanje vseh slik, ki so bile ustvarjene z orodji za generativno umetno inteligenco drugih tehnoloških podjetij,

Pri Meti so namreč decembra lani že uvedli oznake za slike, ki so bile ustvarjene z njihovimi lastnimi orodji za generativno umetno inteligenco. Zdaj pa si želijo to prakso razširiti še na slike, ki so bile ustvarjene z orodji podjetij, kot so OpenAI, Google in Midjourney. S to potezo želijo povečati transparentnost na svojih družbenih omrežjih, tako da obveščajo svoje uporabnike, kdaj je vsebina, ki jo vidijo, digitalno ustvarjen medij in ne pristna fotografija ali videoposnetek, je poročal portal Ars Tehnica.

Pred časom so na spletu veliko pozornosti vzbudile z umetno inteligenco ustvarjene slike papeža Frančiška. Da bodo ljudje vedeli, da ne gre za resnične fotografije, bodo takšne slike po napovedih Mete na njenih platformah kmalu jasno označene. Foto: Reddit
Pred časom so na spletu veliko pozornosti vzbudile z umetno inteligenco ustvarjene slike papeža Frančiška. Da bodo ljudje vedeli, da ne gre za resnične fotografije, bodo takšne slike po napovedih Mete na njenih platformah kmalu jasno označene. Foto: Reddit

Tehnologija za označevanje vsebin, ki jih ustvarja umetna inteligenca, se bo po napovedih podjetja Meta opirala na nevidne oznake in metapodatke, vgrajene v datoteke. Meta namreč trenutno še ne more identificirati vse vsebine, ki jo je ustvarila umetna inteligenca, saj lahko avtorji vsebin odstranijo oznake.

"Trdo delamo za razvoj klasifikatorjev, ki nam lahko pomagajo samodejno zaznati vsebino, ki jo ustvari umetna inteligenca, tudi če vsebini manjkajo nevidni označevalci. Hkrati iščemo načine, kako bi otežili njihovo odstranitev ali spreminjanje vodnih žigov," je pojasnil Clegg. Ob tem je poudaril, da so preboji na tem področju pomembni, ker bo uporaba umetne inteligence vse bolj prisotna.

"Ljudje in organizacije, ki želijo aktivno zavajati ljudi z vsebino, ustvarjeno z umetno inteligenco, bodo iskali načine, kako se izogniti zaščitnim ukrepom, ki so vzpostavljeni za odkrivanje takšne vsebine. V naši panogi in družbi na splošno bomo morali še naprej iskati načine, kako ostati korak spredaj," je dejal.

Dodatna skrb tudi zaradi številnih volitev

Odločitev družbe Meta je del širših prizadevanj tehnoloških podjetij za vzpostavitev standardov za označevanje vsebin, ustvarjenih z generativnimi modeli umetne inteligence. Meta in drugi tehnološki velikani so se predvsem zaradi številnih volitev, ki se bodo zvrstile letos, znašli pod velikim pritiskom, da preprečijo uporabo umetne inteligence za širjenje lažnih informacij.

"Zato si skupaj s panožnimi partnerji prizadevamo za uskladitev skupnih tehničnih standardov, ki bodo sporočali, kdaj je bila vsebina ustvarjena z umetno inteligenco," sporočilo podjetja povzema francoska tiskovna agencija AFP. Pri tem bo Meta sodelovala s podjetji Adobe, OpenAI, Google, Microsoft, Midjourney in Shutterstock, je pojasnil vodja globalnih zadev pri Meti Nick Clegg.

"V tem času pričakujemo, da bomo izvedeli veliko več o tem, kako ljudje ustvarjajo in delijo vsebino z umetno inteligenco, kakšna vrsta preglednosti se ljudem zdi najdragocenejša in kako se te tehnologije razvijajo," je dejal Nick Clegg in dodal, da bodo nabrano znanje in izkušnje uporabljali v svojih naslednjih potezah, pozitivno pa bodo vplivale na celotno industrijo.