Znanstvenik iz laboratorija v Seulu izloča jajčece iz jajčnika. Foto: Reuters
Znanstvenika newcastlskega laboratorija, ki sta sodelovala pri kloniranju zarodka. Foto: epa

Vsako od 11 novih nizov izvornih celic so naredili tako, da so pacientu vzeli genetski material in ga dali v jajčece. Tako bi bile celice popolnoma usklajene s prejemnikom, kar bi v prihodnosti lahko pomenilo, da ne bi bilo več težav z zavračanjem tkiva.

Znanstveniki menijo, da bodo lahko v prihodnosti izvorne celice razvili tako, da bodo iz njih nastali posamezniku prilagojeni tkivo in organi. Južnokorejsko odkritje izpolnjuje glavno obljubo raziskovalcev kloniranja, češ da se bo v prihodnosti dalo človeku vzeti del kože in iz nje razviti izvorne celice.

Znanstvenik, ki je preiskavo preveril, je Južnim Korejcem izrekel pohvale, saj skoraj ni mogel verjeti, da so v tako kratkem času dobili tako kakovostne in neovrgljive rezultate.

Človeški zarodek na Otoku
Britanski znanstveniki pa trdijo, da so klonirali prvi človeški zarodek v državi. Skupina znanstvenikov univerze v Newcastlu je vzela 11 jajčec različnih žensk, odstranila genetski material in ga zamenjala z DKN-jem zarodkove izvorne celice.

Z novimi odkritji se bo razprava o izvornih celicah v ZDA še poglobila. Jedro spora je, ali lahko z zveznim denarjem financirajo raziskave zarodkovih izvornih celic. Nasprotniki trdijo, da je takšno delovanje neetično in da bi ga bilo treba prepovedati, saj se človeško življenje začne ob spočetju in se ga ne sme uničiti.