Preprosto najboljši − Tim Gajser! Foto: Aleš Fevžer/MMC RTV SLO
Preprosto najboljši − Tim Gajser! Foto: Aleš Fevžer/MMC RTV SLO

Makolčan je bil v drugi polovici sezone brez konkurence, v težkem letu je zelo zanesljivo še tretjič postal svetovni prvak v elitnem razredu MXGP, skupaj s tistim iz razreda MX2 jih ima že štiri, s čimer se je že pri samo 24 letih vpisal med najuspešnejše motokrosiste v zgodovini.

20 v letu 2020

V uredništvu MMC-ja smo pripravili izbor 20 najodmevnejših zgodb leta 2020 v Sloveniji in po svetu, ki vam jih bomo vsak dan do konca tega tako posebnega leta predstavljali na našem portalu rtvslo.si. Vse zgodbe so zbrane tukaj.

Zelo dober začetek sezone
Tim Gajser
je svetovno prvenstvo začel dobro, na obeh uvodnih dirkah v Veliki Britaniji in na Nizozemskem je osvojil drugo mesto, obakrat je bil hitrejši le Jeffrey Herlings, ki je na pandemski odmor odšel s prednostjo devetih točk (47:38).

Med pandemijo ohranil fizično formo ...
Čeprav nihče ni vedel, koliko časa bo trajal odmor, je Gajser vzdrževal odlično fizično pripravljenost. Leon Andrejka, ki motokros že vrsto let pokriva za TV Slovenija, se spominja premora: "Sledil je kondicijskim pripravam, zelo dobro se je pripravljal. Dokler koledar nadaljevanja ni bil znan, se je na motor usedel največ dvakrat na teden. S tem je preprečil, da bi se morda preveč zasičil s treningi na motorju. Fizično pa je bil vedno zelo dobro pripravljen, ukvarjal se je z več športi, tudi kolesarstvom."

... spočil pa si je tudi glavo
V nasprotju z vsemi prejšnjimi sezonami si je poleti lahko privoščil tudi odhod na morje. To mu je brez dvoma pomagalo, da se je spočil tudi psihično in mentalno pripravil na to, kar je sledilo. Od 9. avgusta do 8. novembra, torej v razmiku le 13 tednov, je bilo v organiziranih kar 16 dirk, na petih prizoriščih smo videli po tri dirke, ki so bile izpeljane med dvema zaporednima nedeljama.

Po tretjini sezone kar velik zaostanek
Prvi trojček dirk je potekal v Kengumsu v Latviji, kjer je Gajser vozil sila raztreščeno. Dobil je dve od šestih voženj, dvakrat je bil peti, dvakrat pa je odstopil. Ko je na šesti dirki v Faenzi osvojil za svoje standarde skromno šesto mesto, Jeffrey Herlings pa je prvič v sezoni na eni dirki dobil obe vožnji, je kazalo, da je sanj po naslovu konec. Za vodilnim Nizozemcem je namreč na tretjini sezone zaostajal že za 67 točk (263:196), pred njim je bil tudi Antonio Cairoli (203).

Herlings pogosto pretirava
A nato se je zgodilo tisto, kar se Herlingsu dogaja prepogosto, dobil je poškodbo, ki je zanj pomenila konec sezone. Andrejka opozarja: "V motokrosu je ključna stvar najti ravnotežje med hitrostjo in tem, da se ne pretirava. Herlings skoraj vsako sezono enkrat hudo pade." Ena od izjem je bila sezona 2018, ko je osvojil edini naslov med elito, takrat je dobil kar 33 od 38 voženj, na katerih je nastopil.

Najti ravnotežje med hitrostjo in limitom
"Herlings pogosto pretirava, podobno je bilo leta 2015, ko je Gajser postal svetovni prvak v razredu MX2," se spominja Andrejka. Takrat je imel Nizozemec že na polovici sezone več kot 140 točk prednosti pred vsemi, a se je poškodoval, Gajser pa je mojstrsko zagrabil svojo priložnost. "Treba je najti ravnotežje med hitrostjo in limitom. Herlings gre prepogosto čez to skrajnost. Tudi Gajser je letos nekajkrat padel, a ti padci zanj niso bili tako usodni. Je dozorel, ima že kar nekaj izkušenj. Našel je pravo mero, kako voziti na limitu oziroma tik pod njim," je prepričan Andrejka.

Tudi Gajser je imel težave s poškodbami − reportaža iz 2014, ko si je poškodoval hrbtenico:

Prispevek Leona Andrejke.

Gariboldi: Sezona pokazala, kdo je najboljši
V drugi polovici sezone je Gajser dominiral, dobil je pet velikih nagrad in po vsaki dirki le še povečeval prednost v boju za končni naslov prvaka. Gajserjev vodja Giacomo Gariboldi je prepričan, da je prav letošnja sezona z ekstremnimi razmerami pokazala, kdo je najboljši motokrosist. Zgoščen urnik je pomenil, da so se športniki na progo podali le na dan dirke, kar je pomenilo, da ni bilo veliko možnosti preizkušanja linij in same proge. Prvak je postal tisti, ki je bil najboljši, ki je znal usklajevati vse različne elemente. Gajser je imel na koncu 720 točk, prvi zasledovalec Jeremy Seewer jih je zbral kar 102 manj.

V drugi polovici sezone je dobil vseh pet letošnjih dirk. Foto: EPA
V drugi polovici sezone je dobil vseh pet letošnjih dirk. Foto: EPA

Izjemno napredoval na pesku
Gajser je v zadnjih dveh letih naredil korak do popolnosti tudi s tem, ko je močno nadgradil svoje nastope na mivki. "Tu se vidi razlika med dirkači z našega območja ter Italijani, Belgijci in Nizozemci, ki odraščajo na mivki. Dirkači iz našega področja vozijo le na trdih progah. Gajser se je zavedal te pomanjkljivosti, zato je našel rešitev s progo na Hrvaškem, pri nas take podlage sploh ni. Našel je neki skriti kotiček, kjer je ogromno treniral, kar mu je brez dvoma koristilo," je razložil Andrejka.

Dober tekmovalec nadomesti slabši motor
V precej motošportih glavni dejavnik v boju za naslov prinaša kakovost motorja, a Andrejka opozarja, da to v motokrosu ni ključnega pomena: "Razlika brez dvoma ni takšna kot na primer v formuli ena ali MotoGP-ju, tu do izraza res pride tekmovalec. Gajser sam je nekoč ocenil, da je razmerje vpliva voznika in motorja 60 : 40 v korist tekmovalca. Dober dirkač lahko nadomesti razliko morda malce slabšega materiala." KTM in honda imata približno enako kakovost, tako v boju za naslov res odloča sposobnost tekmovalca.

Andrejka in štirikratni svetovni prvak Tim Gajser. Foto: RTV Slovenija/Sebastijan Ramšak
Andrejka in štirikratni svetovni prvak Tim Gajser. Foto: RTV Slovenija/Sebastijan Ramšak

Zna popraviti slabši start
Še en element, ki kaže na Gajserjevo vsestranskost, je start, saj je med redkimi, ki zna izrazito popraviti morebitni slabši start. "V prvi zavoj zapelje približno 30 voznikov. Če si nekje na 10. mestu, jih lahko nekaj prehitiš v krogu ali dveh, nato je težje prehitevati, zato je start tako zelo pomemben. Pri Cairoliju smo letos videli, da če je odlično startal, je dobro izhodišče znal zadržati z izkušnjami. Če pa je začel nekje med 10. in 15. mestom, se mu ni uspelo prebiti prav zelo višje. Pri Gajserju je to drugače, saj je nemalokrat napredoval vse do stopničk. Če si nekje na sredi, moraš hkrati napadati in braniti svoje mesto, s tem izgubljaš delčke sekund. Vodilni pa imata prosto pot, v enem krogu hitro pride do velikih razlik," je ponazoril Andrejka.

Vse bolj pleza po lestvici
Gajser ima tako pod streho že četrti naslov svetovnega prvaka, s čimer se je že prebil v prvo deseterico.

VoznikDržavaNaslovi
Stefan EvertsBelgija10
Tony CairoliItalija9
Joel RobertBelgija6
Roger De CosterBelgija5
Joel SmetsBelgija5
Georges JobeBelgija5
Eric GeboersBelgija5
Tim GajserSlovenija4
Heikki MikkolaFinska4
Torsten HallmanŠvedska4
Jeffrey HerlingsNizozemska4

V karavani in med navijači ima velik ugled
Slovenec je v tem športu pustil ogromen pečat, a to ne velja le zaradi zmag in naslovov, ampak tudi zaradi izjemnega ugleda. "Cairoli vedno pravi, da Gajserja spoštuje kot človeka, saj so njegova prehitevanja vedno čista in fer, ima zelo prefinjen slog. S tem si je pridobil veliko spoštovanja in velik ugled. Med navijači je izjemno priljubljen, saj uro ali dve pred tekmami svetovnega prvenstva deli avtograme. To je velika gesta, zelo ceni navijače in jim posveti svoj čas," je razložil naš sogovornik.

Tim Gajser pred desetimi leti. Foto: RTV SLO/Blaž Oman
Tim Gajser pred desetimi leti. Foto: RTV SLO/Blaž Oman

Že kot mladenič s žarom v očeh
Andrejka spremlja Gajserja od malih nog, tako se je spomnil reportaže, ki jo je delal leta 2010: "Star je bil 14 let. Imel je neverjeten žar v očeh, videla se je izjemna želja. Začutil sem, da si tega res zelo želi, da mu to predstavlja življenjski cilj." Druga moštva so hitro prepoznala Gajserjev talent. "Vse tovarniške ekipe so ga imele na očeh, saj je blestel v mladinski konkurenci. Tim je takoj opozoril nase, zato je dobil pogodbo s KTM-om, s katerim je sprva dirkal v razredu MX2, a niso našli skupnega jezika. Razdrli so pogodbo, svojo priložnost pa je takoj zagrabila Honda," je še dodal Andrejka.

Čeprav očeta ni več na dirkah, sinu še vedno pomaga pri treningih. Foto: www.alesfevzer.com
Čeprav očeta ni več na dirkah, sinu še vedno pomaga pri treningih. Foto: www.alesfevzer.com

Ogromna vloga očeta
Pri karieri najboljšega motokrosista na svetu je seveda ogromno vlogo opravil oče Bogomir Gajser, ki ga je spoznal s tem športom, ga naučil vožnje, odlično ga je znal pripraviti tudi fizično in psihično. Čeprav sina več ne spremlja na dirkah, mu še vedno pripravlja progo na treningih. "
Tista proga je res izjemno zahtevna, to je pomembno, za tako raven je treba trenirati na težkih progah. V Sloveniji je sicer kar nekaj prog, a niso na svetovni ravni," pravi Andrejka.

Velik pomen družine
Če je kaj nehvaležno, je to gotovo napovedovanje prihodnosti. Kako visoko lahko Gajser poseže na zgodovinskih lestvicah? "Vprašanje, koliko časa bo sploh še dirkal v svetovnem prvenstvu, saj se ves čas veliko govori o njegovem odhodu v ZDA, res pa je, da je ta želja v zadnjih letih nekoliko splahnela. Našli so skupni jezik s Hondo. Pomembna mu je družina. Če bo vztrajal, lahko osvoji še nekaj naslovov," je prepričan Andrejka.

Riddle: Opinion Poll - Tim Gajser - naslovi prvaka

V novo sezono z novim mehanikom
Gajser se bo v novo sezono podal v rahlo spremenjeni zasedbi, saj ga zapušča mehanik Nicolas Noge. Francoz se je v zadnjem obdobju izkazal za idealnega partnerja, ki je znal Timove komentarje prenesti na motor. A pred kratkim je postal oče, zato je prosil za prekinitev sodelovanja. Slovenski as je medtem že dobil zamenjavo. Kaj bo prinesla prihodnost? Če nas leto 2020 kaj uči, je to, da jo je nemogoče napovedovati, brez dvoma pa je Tim Gajser letos s svojimi divjimi, a hkrati še vedno nadzorovanimi predstavami poskrbel za mnogo nasmehov na obrazih slovenskih navijačev.

Iz našega arhiva

Prispevek TV Slovenija ob naslovu svetovnega prvaka

Prvi intervjuji kar v bivalniku

Gostovanje v Vikend Paketu

Pred sezono smo vam pripravili poseben kviz

Riddle: Quiz - Tim Gajser

Gajser po koncu lanske sezone v oddaji V sredo

Spomin na leto 2012, ko je postal svetovni mladinski prvak