Foto: BoBo
Foto: BoBo

Policijska uprava Koper je sporočila, da so novembra prejeli prijavo ene od gospodarskih družb, ki je bila žrtev spletne goljufije.

Neznani storilci so računovodstvu družbe najprej poslali elektronsko sporočilo, v katerem so se predstavljali kot njihova banka. Navedli so, da banka menjuje strežnike spletnega bančništva, pri tem pa ponudili povezavo do spletnega obrazca, v katerega je moral prejemnik sporočila vnesti vse podatke o bančnem računu in dostopne podatke.

Sledil je klic s slovenske telefonske številke, v katerem se je storilec predstavljal kot tehnična služba banke in je oškodovanca z lažnim prikazovanjem z navodili prepričal, da mu je posredoval dodatno geslo in s tem omogočil dostop do spletnega bančništva. Storilec je nato izvedel transakcijo in 635.000 evrov prenesel na tuj bančni račun.

Kriminalisti so stopili v stik z varnostnimi organi Združenega kraljestva ter z banko in uradom za preprečevanje pranja denarja. V nadaljevanju je bila transakcija ustavljena in denar je že vrnjen podjetju, sporočajo s policije.

Opozarjajo, da imajo slovenski kriminalisti v zadnjem času v različnih delih Slovenije opravka z novimi načini spletnih prevar, katerih tarča so predvsem podjetja. Podjetnikom zato svetujejo, naj začnejo preverjati pristnost elektronske pošte.

"V policiji ugotavljamo, da v teh primerih ne gre za vdore v elektronske poštne strežnike, ampak za lažno elektronsko pošto, poslano iz tujine, s ponarejenim zaglavjem sporočila. Ugotavljamo tudi, da so pri večini podjetij številke transakcijskih računov, likvidnostnega stanja podjetja, davčne številke, elektronski poštni naslovi direktorjev, računovodstva ali tajništva dejansko vsakemu dostopni na spletu, zaradi česar storilci lažje najdejo nove žrtve," so zapisali.