Trump je po evropskih protiukrepih na ameriške carine znova zagrozil s carinami na evropske avtomobile. Foto: Reuters
Trump je po evropskih protiukrepih na ameriške carine znova zagrozil s carinami na evropske avtomobile. Foto: Reuters
GM
General Motors je lani tretjino svojih avtomobilov proizvedel zunaj ZDA - v Mehiki, Kanadi, EU-ju in na Kitajskem. Foto: Reuters
VW Beetle
Volkswagen beetle je po navedbah ameriških spletnih strani najpriljubljenejši evropski avtomobil v ZDA. Foto: Reuters

Podjetja avtomobilske industrije iz Evropske unije so v ZDA pomembni zaposlovalci in tudi veliki izvozniki delov iz ZDA, so sporočili iz Bruslja.

Evropska komisija v pismu navaja izsledke svoje raziskave, da bi dodatna 25-odstotna carina na avtomobile in avtomobilske dele v prvi fazi povzročila za od 13 do 14 milijard dolarjev negativnega učinka na ameriški bruto domači proizvod (BDP), pri tem pa ne bi bilo pozitivnega učinka na tekoči del plačilne bilance ZDA, je poročal medij Politico.

Ameriški predsednik Donald Trump je 22. junija zagrozil, da bo uvedel 20-odstotne carine na evropske avtomobile za ameriški trg. Carine je napovedal na dan, ko so začele veljati povračilne carine EU-ja na ameriško blago v vrednosti 2,8 milijarde evrov letno, te pa so bile odziv EU-ja na carine, ki jih je Trump uvedel na evropski izvoz jekla in aluminija.

Evropski proizvajalci s četrtino avtomobilov
Evropska komisija je opozorila, da bi lahko bilo ogroženih milijon delovnih mest neposredno v industriji in še dodatnih 3,3 milijona v trgovini, navaja nemška tiskovna agencija DPA.

Evropski proizvajalci so lani v ZDA proizvedli 2,9 milijona vozil, kar je 26 odstotkov celotne avtomobilske proizvodnje ZDA. Če ne bi upoštevali Chryslerja, ki je zdaj v "evropski lasti", bi delež podjetij iz EU-ja še vedno znašal 16 odstotkov celotne proizvodnje v ZDA, navaja komisija.

Ameriški General Motors svari pred odpuščanjem
Pred negativnimi učinki carin je ameriške oblasti posvaril tudi eden izmed velike trojice v ameriški avtomobilski industriji, General Motors. Po njihovem mnenju bi višje carine na uvožena vozila pomenile zmanjšanje ameriških podjetij, odpuščanje delavcev in nižje plače. Kar tretjina avtomobilov General Motorsa, prodanih na ameriškem trgu leta 2017, je bila izdelanih v Kanadi, Mehiki, EU-ju in na Kitajskem.

Evropska podjetja, ki proizvajajo avtomobile v ZDA, pogosto uvažajo potrebne dele in tudi izvažajo velik del svojih končnih proizvodov ter tako znatno prispevajo k izboljšanju ameriške zunanjetrgovinske bilance. "Okoli 60 odstotkov avtomobilov, ki jih podjetja iz EU-ja izdelajo v ZDA, je izvoženih v tretje države, vključno z EU-jem. Ukrepi, ki bi prizadeli ta podjetja, ne bi dosegli učinka in bi ošibili ameriško gospodarstvo," so zapisali v Bruslju in dodali, da bi avtomobili postali dražji in bi jih tako težje prodali.

Pričakovani protiukrepi trgovinskih partneric
Poleg tega bi lahko uvedba carin na uvoz avtomobilov iz EU-ja spodbudila protiukrepe drugih trgovinskih partneric ZDA. Glede na študijo, ki so jo pripravili ob zvišanju carin na jeklo in aluminij, bi lahko ti protiukrepi v različnih panogah prizadeli za do 294 milijard dolarjev ameriškega izvoza, kar bi bilo enako 19 odstotkom vsega ameriškega izvoza v letu 2017.

Predsednik Evropske komisije Jean-Claude Juncker naj bi konec julija obiskal Washington. Kot je dejal v petek na novinarski konferenci po koncu vrha EU-ja na temo migracij, bi morali zmanjšati dramatiziranje v odnosih, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

Trump: "EU tako slab kot Kitajska"
Vsebina pisma je bila objavljena po tem, ko je Trump v soboto za ameriško televizijo Fox News dejal, da je Evropska unija glede trgovine "morda tako slaba kot Kitajska, le manjša". Med drugim je poleg avtomobilov poudaril, da Evropa ščiti svoje kmetijske pridelovalce, ZDA pa svojih ne.