Nov sistem bo temeljil na elektronskih tablicah, nameščenih v tovornih vozilih, ki bodo registrirale prehode vozil pod elektronskimi sprejemniki na odsekih cestninjenih cest. Foto: BoBo
Nov sistem bo temeljil na elektronskih tablicah, nameščenih v tovornih vozilih, ki bodo registrirale prehode vozil pod elektronskimi sprejemniki na odsekih cestninjenih cest. Foto: BoBo

Posojilo so napovedali v sklopu skupne naložbene konference Evropske investicijske banke, slovenskega predstavništva Evropske komisije in Banke Slovenije, ki poteka v Ljubljani. Kot so sporočili, bo Družba za avtoceste (Dars) obstoječe fizične cestninske postaje na celotnem slovenskem avtocestnem omrežju nadomestila z infrastrukturo za digitalno cestninjenje na daljavo, ki bo omogočala prost pretok prometa.

Novi sistem bo temeljil na elektronskih tablicah, nameščenih v tovornih vozilih, ki bodo registrirale prehode vozil pod elektronskimi sprejemniki na odsekih cestninjenih cest. Tako bo Dars lahko odstranil obstoječe fizične cestninske postaje, kar bo omogočilo boljši pretok prometa.

EIB je do zdaj Darsu odobril posojila v višini okrog 1,5 milijarde evrov za gradnjo in vzdrževanje avtocestnega omrežja v državi, pripomogel pa je tudi h gospodarski rasti ne samo v Sloveniji, ampak tudi v sosednjih državah, so zapisali v sporočilu za javnost.

Posojilo podprto z jamstvom mehanizma EFSI, glavnim stebrom Junckerjevega načrta
Posojilo bo podprto z jamstvom mehanizma EFSI in utegne spodbuditi nadaljnjo finančno podporo tako nacionalne spodbujevalne banke (SID banke) kot tudi komercialnih bank. EFSI je glavni steber Junckerjevega načrta. Zagotavlja jamstvo za prvo izgubo, kar EIB omogoča naložbe v več projektov, ki so pogosto tudi bolj tvegani. EFSI že kaže konkretne rezultate. Projekti in sporazumi, ki so bili do zdaj odobreni za financiranje v okviru tega mehanizma, naj bi mobilizirali za približno 241 milijard evrov naložb in podprli 462.000 malih in srednje velikih podjetij v vseh 28 državah članicah EU-ja.

Cestni promet, vključno s prometom po avtocestah, je najpomembnejša oblika prometa v Sloveniji in predstavlja 80 odstotkov notranjega prometa.