Bo Airbus lahko uresničil svoje načrte? Foto: Reuters
Bo Airbus lahko uresničil svoje načrte? Foto: Reuters

Izvršni direktor podjetja Guillaume Faury je dejal, da trije modeli takšnih letal, imenovanih ZEROe, predstavljajo "zgodovinski trenutek za sektor komercialnih letal". "Uporaba vodika bi pomenila občutno znižanje emisij, ki jih v ozračje prispevajo letala, in tako močno pomagala pri boju proti podnebnim spremembam," je dodal.

Eno izmed teh letal bi lahko z 200 potniki na krovu preletelo več kot 3200 kilometrov, drug model pa bi zmogel za polovico manj potnikov in razdalje. Vse tri modele bi poganjal motor, prilagojen tako, da bo v njem gorel tekoči vodik, prek vodikovih celic pa bi v njem nastajala električna energija.

A v podjetju opozarjajo, da bo za razvoj takšnih letal potrebnih veliko finančnih sredstev in obrat v mišljenju v celotni letalski industriji.

Ideja o letalih na vodik sicer ni nova. Airbus je že leta 2000 sodeloval v projektu Cryoplane, ki ga je financirala tudi Evropska unija, v katerem so preučevali možnost zagona linije tovrstnih letal.

Avgusta dostavili manj letal kot julija

Airbus je sicer pred dnevi predstavil svoje poslovne rezultate za poletje. Avgusta so kupcem dostavili 39 letal, kar je deset manj kot julija. Podjetje avgusta ni imelo nobene odpovedi naročila, prodalo pa je eno letalo serije A320neo, poroča STA.

Zaradi krepkega upada letalskega prometa, ki so ga povzročile posledice pandemije covida-19, se mnogo letalskih prevoznikov odloča za zamik sprejema naročenih letal in se pogaja s proizvajalci za boljše pogoje. Airbus se je doslej uspešno izognil množičnim odpovedim, junija so tako dobili odpoved za eno letalo. Predhodna odpoved 66 letal v prvem četrtletju po pojasnilih podjetja ni povezana s pandemijo koronavirusa.

Prvotni cilj dostave 880 komercialnih letal v letošnjem letu je Airbus dosegel že na začetku izbruha pandemije. Vodstvo podjetja je sicer zaradi pandemije dodatno zmanjšalo proizvodne načrte, zaradi česar se je odločilo zapreti 15.000 od približno 90.000 delovnih mest v diviziji komercialnih letal.

Ameriški Boeing je po drugi strani avgusta dostavil 13 letal, skupno od januarja do konca avgusta pa 87, potem ko jih je v prvih osmih mesecih lani 276. Airbus je medtem v prvih osmih mesecih letos dostavil 284 letal, kar na letni ravni predstavlja 43-odstotni upad.