Avtoprevozniki so ministru dali jasno vedeti, da bo predvsem od vladnih odločitev glede uresničevanja njihovih zahtev odvisno, kako bodo sprejeli zadnje vladne predloge za podražitev vinjet in cestnin. Foto: Reuters
Avtoprevozniki so ministru dali jasno vedeti, da bo predvsem od vladnih odločitev glede uresničevanja njihovih zahtev odvisno, kako bodo sprejeli zadnje vladne predloge za podražitev vinjet in cestnin. Foto: Reuters

prevoznikov.

Avtoprevozniki so svoje zahteve oblikovali že spomladi, a vlada nanje še ni odgovorila. Med njimi so zahteve po uvedbi subvencij za vozila najvišjih ekoloških razredov, izgradnji malih logističnih centrov ter nadaljevanju investicijskih olajšav za nova vozila in ureditvi krajevnega prometa.

Prav te zahteve pa so bile tudi tema sestanka predstavnikov sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije in ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo Stanka Stepišnika. Avtoprevozniki so ministru dali jasno vedeti, da bo od vladnih odločitev glede uresničevanja njihovih zahtev v veliki meri odvisno, kako bodo sprejeli zadnje vladne predloge za podražitev vinjet in cestnin - če vlada ne bo našla posluha za njihove zahteve, tudi oni ne bodo razumevajoči ob morebitni podražitvi cestnin in vinjet.

Podpora na papirju, a v resnici se nič ne premakne
Dotaknili so se tudi malih logističnih centrov - podpredsednik sekcije za promet pri OZS-ju, Peter Pišek, je tako ministra spomnil, da je bil ta projekt med vladnimi sogovorniki sprejet pozitivno, da pa pogreša formalen sklep "na papirju", ki bi zavezoval vse udeležence projekta. Minister Stepišnik pa je opozoril na obžalovanja vredno dejstvo, da v državi ni pripravljene dokumentacije, ki bi omogočila začetek gradenj večjih infrastrukturnih objektov v tem in prihodnjem letu, s čimer so povezane tudi težave s pridobivanjem evropskih sredstev.

Avtoprevozniki so sicer prepričani, da bi h konkurenčnosti slovenske prevozniške dejavnosti pomembno prispevale tudi subvencije za najbolj ekološka vozila. Kot mogoč vir zanje so predlagali sredstva, ki jih prevozniki plačujejo v obliki ekološke takse.

Glede ureditve voženj v krajevnem prometu pa so vnovič opozorili, da zanje ni sporno, da se tranzitne vožnje ne smejo izvajati po lokalnih cestah, a obstaja vrsta situacij, kjer je treba pravila izvajanja krajevnega prometa prilagoditi zdravi pameti. Gre predvsem za to, da naj se blago in potniki praviloma prevažajo po najkrajši oz. najhitrejši poti.