Foto: Reuters
Foto: Reuters

Trenutno morajo zračna plovila, ki uporabljajo letališče v Bruslju, plačati davčno stopnjo, določeno glede na raven hrupa ob vzletu in pristanku. Do zdaj so bila manjša letala, denimo zasebna, iz te obdavčitve izvzeta.

Sorodna novica Francija prepoveduje kratke notranje polete in omejuje uporabo zasebnih letal

Po novem sistemu, ki bo začel veljati 1. aprila 2023, bodo obdavčitve odvisne ne le od hrupa, ampak tudi od ravni onesnaževanja zraka in toplogrednih izpustov, pa tudi destinacije. Tako bodo povečali davek za polete, krajše od 500 kilometrov.

"Hrup, ki ga izkušajo prebivalci v okolici bruseljskega letališča, pa naj živijo v Flandriji, Bruslju ali Valoniji, ne more ostati tak, kot je," je dejal Georges Gilkinet, namestnik premierja in minister za transport.

Poslovni letalski promet predstavlja 12 odstotkov vsega letalskega prometa v Belgiji.

In čeprav trenutno na ravni EU-ja še ne obstaja regulacija za obdavčitev zasebnih letal zaradi toplogrednih plinov, pa si denimo za to že prizadeva Francija, ki je pred dnevi sprejela omejitev uporabe zasebnih letal za kratke polete, prav tako pa bo prepovedala notranje polete med kraji, ki so med seboj oddaljeni manj kot 2,5 ure vožnje z vlakom.