Razrešeni Igor Blejec je SŽ vodil od novembra lani. Foto: BoBo
Razrešeni Igor Blejec je SŽ vodil od novembra lani. Foto: BoBo

Moramo biti pošteni; če smo ob imenovanju te uprave ocenili, da so določene kompetence prisotne, po 120 dneh pa ugotovili, da potrebujemo drugačen način vodenja, to ni nekaj, kar je vprašanje krivde.

Bojan Brank o nekrivdni razrešitvi Igorja Blejca

Blejca so razrešili, ker so "na podlagi povratnih informacij dela poslovodstva" soglasno presodili, "da je del vodstvenih kompetenc, ki so potrebne ta reševanje sistema Slovenskih železnic, trenutno nezadosten," je dejal Brank.

Blejca so razrešili nekrivdno, zato mu pripada za šest mesečnih plačo odpravnine. "Moramo biti pošteni; če smo ob imenovanju te uprave ocenili, da so določene kompetence prisotne, po 120 dneh pa ugotovili, da potrebujemo drugačen način vodenja, to ni nekaj, kar je vprašanje krivde," je odločitev pojasnil Brank. Dodal je še, da so bile nekatere Blejče poteze "primerne in kakovostne", a da je za železnice ključno, da jih vodi nekdo, ki za seboj potegne celotno ekipo.

Igor Blejec je Slovenske železnice vodil od lanskega novembra.

Nadzorniki bodo Agencijo za upravljanje kapitalskih naložb RS (AUKN) zaprosili za soglasje za imenovanje novega generalnega direktorja družbe. To naj bi postal zdajšnji član uprave SŽ-ja Dušan Mes.

Blejec svoj program zagovarja
Igor Blejec je dejal, da še zagovarja svoj program prestrukturiranja železnic in da so ukrepi, ki jih je predlagal, nujni. Meni, da je "skrajni čas, da se preseže stanje vsakoletnega umiranja na obroke". Blejec je med ukrepi načrtoval ustrezno korekcijo plač in znižanje števila zaposlenih, prenovo poslovnih procesov, povečanje prihodkov in optimizacijo delovanja.

Dodal je, da železnice niso sistem, ki bi bil nekaj posebnega znotraj gospodarskih gibanj, zato se bodo morale ustrezno prilagoditi. "Ne manjka veliko do prenove, a korake bo treba storiti zdaj," je še dejal.

Blejec razume sindikate, ki si želijo ohranitve delovnih mest in čim višjih bonitet, a je prepričan, da je "prišel čas, da sindikati k temu pristopijo resneje in prispevajo svoj delež k poslovnemu preobratu".

Čakanje na trinajstega direktorja
Blejčev mandat sicer ni najkrajši med mandati številnih direktorjev Slovenskih železnic. Najmanj časa jih je vodil Matic Tasić, med direktorji pa so se v skoraj 20 letih zvrstili Igor Zajec, Blaž Miklavčič, Boris Živec, Jože Jurkovič, Branko Omerzu, Peter Puhan, Tomaž Schara, Aleš Tavčar in Goran Brankovič. Novi direktor bo že trinajsti po vrsti.

Direktorji predstavljajo svoja videnja prihodnosti družbe
Direktorji posameznik družb SŽ-ja sicer predstavljajo nadzornemu svetu svoja videnja o razmerah v družbi in izpostavili ključna vprašanja. Po Brankovih besedah iščejo odgovore na vprašanja, kako se strategija AT Kearney kaže v poslovnih načrtih družbe, in razpravljajo o vprašanju srednjeročnega načrta, ki je v pripravi sprejema AUKN in načrti za tekoče leto. Odgovore na vprašanja naj bi poiskali do prihodnje seje nadzornega sveta, ki bo konec marca.

Brank je govoril tudi o predlagani reviziji, ki jo je železnicam decembra lani naložil AUKN, in dejal, da je ta dobrodošla, ker bi razčistila nekatere zadeve. Tudi to zahtevo bodo obravnavali nadzorniki, pri čemer Brank pravi, da bo predlagal, da ta sklep soglasno potrdijo.

Moramo biti pošteni; če smo ob imenovanju te uprave ocenili, da so določene kompetence prisotne, po 120 dneh pa ugotovili, da potrebujemo drugačen način vodenja, to ni nekaj, kar je vprašanje krivde.

Bojan Brank o nekrivdni razrešitvi Igorja Blejca