Največje izgube zaradi infrastrukturnih omejitev predstavlja tovorni promet. Težave naj bi odpravili do leta 2012, ko bodo lahko skozi Slovenijo prepeljali za ustvarjanje dobička potrebnih 19 milijonov ton tovora. Foto: MMC RTV SLO
Največje izgube zaradi infrastrukturnih omejitev predstavlja tovorni promet. Težave naj bi odpravili do leta 2012, ko bodo lahko skozi Slovenijo prepeljali za ustvarjanje dobička potrebnih 19 milijonov ton tovora. Foto: MMC RTV SLO
Rezultati SŽ boljši od pričakovanih

Nadzorni svet Slovenskih železnic se je seznanil s poslovnimi rezultati prvih treh četrtletij. Z izgubo, ki je manjša od načrtovane, so nadzorniki zadovoljni.

Generalni direktor železnic Goran Brankovič je povedal, da so devetmesečni rezultati boljši od načrtov in bistveno boljši kot lani. Železnice so v prvih devetih mesecih ustvarile 8,7 milijona evrov čiste izgube, kar je 14,8 milijona evrov boljši izid od načrtovanega. Izguba iz poslovanja je znašala 3,8 milijona evrov in je za 12,9 milijona evrov manjša od načrtovanega.

Glede na načrte so se povečali poslovni prihodki in na drugi strani bilance poslovni odhodki zmanjšali. Prvi za 3,4, drugi za 1,7 odstotka. Glede na načrtovane so nižji tudi stroški dela.

Težave so pri tovornem prometu
V segmentu potniškega prometa železnice nekoliko zaostajajo za načrti, vseeno pa izkazujejo pozitivno bilanco. V prvih devetih mesecih leta je potniški promet ustvaril slabega pol milijona evrov čistega dobička. Čista izguba tovornega prometa pa v istem obdobju znaša 12,7 milijona evrov. Tako tovorni kot potniški promet naj bi do konca leta presegla lanske dosežke.

Brankovič napoveduje, da bodo Slovenske železnice dobičkonosne tudi v tovornem segmentu po letu 2012. Težava je namreč v tem, da bi morale prepeljati devetnajst milijonov ton, kar pa danes po njegovih besedah onemogočajo predvsem infrastrukturne omejitve. Letos naj bi tako železnice prepeljale sedemnajst in ne načrtovanih šestnajst milijonov ton, lanski dosežek pa bi tako presegle za tri milijone ton.

Kaj bo z zaposlenimi?
Ob koncu letošnjega leta bo na železnicah delalo predvidoma 6.869 ljudi, kar je približno enajst odstotkov manj kot ob istem času v preteklem letu. Načrt tako dosegajo tudi na področju kadrovske politike in ga bodo do konca leta po besedah direktorja železnic morda celo presegli.

V prihodnjem letu železnice po njegovih besedah čaka optimizacija delovnih mest in procesov, naslednja faza pa bo sprememba sistematizacije delovnih mest, ki bo podrejena spremenjenim tehnološkim ter poslovnim procesom.

Nasveti nadzornega sveta
Nadzorni svet železnic je predlagal, da se kadrovsko prestrukturiranje izvede tudi v odvisnih družbah. Poslovodstvu je naložil, naj pri prestrukturiranju pravočasno izvede tudi ukrepe za zagotovitev ustreznega deleža invalidov v SŽ ŽIP in posledično za ohranitev statusa invalidskega podjetja.

Rezultati SŽ boljši od pričakovanih