Najboljša rešitev, ki jo po tiho pričakuje Adria, je, da bo ustavno sodišče pozitivno odločilo do 18. januarja in bo posel sklenjen. Foto: BoBo
Najboljša rešitev, ki jo po tiho pričakuje Adria, je, da bo ustavno sodišče pozitivno odločilo do 18. januarja in bo posel sklenjen. Foto: BoBo
Kako bodo politiki leteli v Bruselj?

Adria Airways je po pogodbi javne uslužbence v Bruselj prevažala po ugodnejši ceni. A na nov vladni razpis se ni mogla prijaviti, saj zakon o javnem naročanju predpisuje, da družbe, ki imajo v poslovodstvu osebo, ki je bila v preteklih dveh letih nadzornik v družbi, ki je končala v prisilni poravnavi ali stečaju, ne morejo sodelovati na javnih razpisih. In predsednik uprave Adria je Klemen Boštjančič, ki je bil pred časom nadzornik v Vegradu, je za TV Slovenija poročala Nataša Markovič.

Čakajo na ustavno sodišče
Na ustavno sodišče so že dali pobudo za presojo ustavnosti in Boštjančič upa na čimprejšnjo pozitivno odločitev. Pravi, da imajo zagotovilo, da bodo to zadevo prednostno obravnavali in dodaja, da je "po vseh pravnih mnenjih ta novela v nasprotju z ustavo". Kljub vsemu pa sodišče pri presojanju ni zavezano nobenemu roku, prav tako trenutno obravnavajo kar 187 absolutno prednostnih zadev, med katerimi je tudi pobuda o ustavnosti zakona o javnem naročanju.

"Še iščemo rešitev"
Ker se januarja v Bruslju začenjajo pogajanja o evropskem fiskalnem paktu, na katerih bo tudi slovenska vlada, je pomembno, da vlada sklene ali podaljša pogodbo z Adrio. Ta je tudi edina, ki leti na progi Ljubljana-Bruselj, zato alternativ, razen drugega letališča, ni. "Še iščemo rešitev, kako bi oddali novo naročilo, neke točne rešitve nimamo," je za TV Slovenija dejala Neža Planinšič z Agencije za javna naročila. Tudi sami čakajo na odločitev ustavnega sodišča.

Falcon pa stoji
Vlada ima sicer še vedno v lasti falcona, ki pa stoji. O njegovi prodaji vlada zaradi nezaupnice ni odločala in odločitev čaka prihodnjo vlado. Stroški, ki jih ima država s tem letalom od leta 2009 do danes, pa so presegli milijon evrov.

Kako bodo politiki leteli v Bruselj?