Za zaporo pristanišča je dovolj že en tovornjak, predstavniki avtoprevoznikov pa obljubljajo, da bodo strpni do prihodnjega petka. Foto: EPA
Za zaporo pristanišča je dovolj že en tovornjak, predstavniki avtoprevoznikov pa obljubljajo, da bodo strpni do prihodnjega petka. Foto: EPA
Luka Koper
Odločitev nadzornega sveta, da za mnenje o predlaganem delavskem direktorju povpraša pravno službo, podpirajo vsi. Foto: MMC RTV SLO

Plačevanje pristojbine, da lahko s tovornjaki zapeljejo do tovora, ki ga pripeljejo ladje, je avtoprevoznike tako razburilo, da so pred dnevi napovedali zaporo pristanišča. Z vodstvom Luke so se dogovorili za nadaljnje pogovore, a ti danes niso prinesli dokončne rešitve, je za Radio Slovenija poročala Tjaša Škamperle.

Sever ponuja tri morebitne rešitve
Predsednik združenja za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije Rober Sever pravi, da je možnosti za ureditev tega vprašanja več, in sicer bi se lahko strošek pristojbine prenesel na dobavitelja, torej ladjarje, gospodarska in obrtna zbornica sta predlagali, da bi strošek prevzela država, kot tretjo možnost pa je Sever omenil, da bi prevozniki to takso poskušali preleviti v ceno prevoza.

Denar luka porabi za vzdrževanje
Zdaj je na potezi minister za promet Patrick Vlačič, ki je mogoče rešitve obljubil do prihodnjega petka. Dejstvo je namreč, da se v Luki Koper temu prihodku, ki jim letno prinese skoraj pol milijona evrov, ne bodo odrekli. Denar namreč porabijo, kot trdijo, za vzdrževanje cestne infrastrukture znotraj pristanišča. Tovornjakar mora tako za enkraten vstop plačati 54 evrov, za letno pristojbino pa zaračunajo 70 evrov.

A če dogovora ne bodo dosegli, se lahko uresniči napovedana zapora pristanišča. Pri tem so razdeljeni tudi sami avtoprevozniki, saj jo podpirajo v obrtni zbornici, v gospodarski pa ne, saj bi po Severjevih besedah "ta drastični ukrep povzročil več škode kot koristi".

Nadzorni svet Luke Koper ni odločal o kandidatu za delavskega direktorja Matjaža Stareta, ki je bilo na dnevnem redu današnje seje. Nad pravilnostjo postopka imenovanja kandidata se je namreč pritožil sindikat pristaniških delavcev, ki imenovanju nasprotuje, saj Stare ne prihaja iz Luke Koper. Stareta, ki je v javnosti bolj znan kot sekretar združenja Protikorupcijsko zavezništvo, so za delavskega direktorja predlagali v sindikatu žerjavistov, pozneje pa je dobil večino tudi na glasovanju sveta delavcev. Pred odločanjem nadzornikov bo po besedah prvega nadzornika Janeza Požarja svoje mnenje podala pravna služba.